jaki kolektor lepszy ???

mam pytaine jako ze planuje znowu zmienic uklad wydechowy na troche wiekszy to mam pytanie
z czego najalepiej zrobic kolektor i czy 4:2:1 (taki jak teraz mam) czy 4:1
Budowa kolektora silnika 4-cylindrowego
W samochodach 4-cylindrowych kolektory wydechowe zbudowane są według dwóch podstawowych schematów: 4-2-1 oraz 4-1. Kolektor 4-2-1 łączy oddzielnie cylindry pierwszy i czwarty oraz drugi i trzeci 1-4 i 2-3. Są to cylindry współbieżne, w których wydech następuje co 360 st. W zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych takie łączenie wystarcza aby fala spalin z jednego cylindra trafiła na zamknięty zawór drugiego cylindra i nie zakłóciła jego pracy. Niestety przy wysokich obrotach częstotliwość występowania wydechów zwiększa się i strumień spalin zaczyna wpadać na już otworzony zawór wydechowy drugiego cylindra, spowalniając jego opróżnienie i pogarszając przepłukanie.
W przypadku zastosowania długiego kolektora 4-1 ryzyko zakłócenia pracy któregokolwiek z cylindrów spada do minimum, nawet na wysokich obrotach. Niestety względy między innymi względy ekonomiczne i ekologiczne (m.in. temperatura pracy katalizatora) zmuszają producentów do stosowania kolektorów o jak najbardziej prostej budowie i możliwie krótkiej długości.
Przerabiając układ wydechowy należy pamiętać, że to tylko część silnika współgrająca z resztą jego elementów. Przy tego typu przeróbkach niezwykle ważne jest wyliczenie i zestrojenie go między innymi z układem dolotowym, fazami rozrządu, czy też elektroniką sterującą.
Gibsong napisał(a):czy takie kolektory były w megankach seryjnie?
zdecydowanie kwasówka ;]
SponeR napisał(a):myślałem o tym zeby na rure od kolektora nałozyc większą i pospawać i tak samo z drugiej
lub zrobić to z kwasówki, ale nie mam tiga
podobno da sie pospawać kwasówke zwykłą spawarką z elektrodami do nierdzewki ale czy ktoś cos takiego robił i czy spaw złapie kwasówke i kolanko z zwykłej stali