Strona 1 z 2

Jaki regulator ciśnienia paliwa

PostNapisane: 27 lut 2008, 21:33
przez piwo

PostNapisane: 28 lut 2008, 12:17
przez Fiveopac
piwo poprawielm za ciebie temat, prosze o zapoznanie sie z regulaminem forum


nr.1 i 4 to typowe zabawki z chin, jakosc bardzo kiepska
nr.2 to regualtor do audi
nr.3 to link do 4 roznych rzeczy, ocb?

PostNapisane: 1 mar 2008, 09:12
przez piwo
dzieki Fiveopac.temat nie dotyczy tylko mazdy 323f bg.pozdrawiam i czekam na dalsze opinie

PostNapisane: 1 mar 2008, 16:21
przez Bogdan9999
Powiem tak 1 i 4 to szmelc nie warte nawet złotówki. 2 i 3 nie przerbiałem. Osobiście polecam regulator Auto guage cena/jakość ocena celująca. Działa rewelacyjnie i jest technicznei bardzo dobrze przemyślany.
http://www.allegro.pl/item321935978_spo ... aliwa.html
Jest dość trudno dostępny i szybko sie sprzedaje. A i nie pytaj sie po co ma olejej w nanometrze ;) <lol>
Pozdrawiam

PostNapisane: 2 mar 2008, 00:14
przez piwo
to chyba ie olej lecz gliceryna.wiadomo.

PostNapisane: 2 mar 2008, 01:35
przez piwo
chyba kupie ten auto gauge regulator.zreszta tej firmy tez kupuje wskazniki seri sm peak.podobno niezla firma a i cena niziutka.okaze sie czy szajs czy nie.najwyzej jak sie [NIE PRZEKLINAMY] przy wyprzedzaniu to strace zycie.pozdrawiam.

PostNapisane: 2 mar 2008, 11:58
przez xXx
Kup sobie SARD-a, jest niezawodny przy wysokich ciśnieniach...

PostNapisane: 2 mar 2008, 13:40
przez Fiveopac
piwo na forum nie przeklinamy. Dziekuje za uwage.

PostNapisane: 2 mar 2008, 15:04
przez piwo
przepraszam

PostNapisane: 11 paź 2009, 20:09
przez Hazu
Witam

Ośmieliłem podłaczyć się do tematu ponieważ mam pewien problem:

Wymieniłem slnik w swoim aucie z 1,6 DOHC na 1,8 DOHC z BG GT

Wszystko było dobrze dopuki sonda lambda nie działała wogóle (swoją drogą sterownik nie wywalał wogóle jej błędu nawet po jej całkowitym odłaczeniu)

Bez sondy samochód bardzo dobrze przyśpieszał bez zadałwień w całym zakresie obrotów.

Po wymianie sondy zaczeły się problemy:
silnik przy niezbyt dynamicznym przyśpieszaniu dławi się.

Za pomcą interfejsu do lpg sprawdziłem że silnik jest zbyt bogato zaopatrywany paliwem dlatego korekcja po sygnale sondy daje takie zadławienia.
Przy bardzo dynamicznym przyśpieszaniu zadławiaenia nie wystepuja (ale to normalne bo wtedy wtryski są ciągle otwarte i tak.)

Do silnika BP założyłem wtryski od niego ale regulator ciśnienia paliwa od silnika B6.

To jest regulator z dwoma membranami i podwójnym sterowaniem.

Ma on poprostu, w porównaniu do zwykłego regulatora, na końcu dodatkową duzą mebrane i dodatkowy kruciec podciśnienia i sterowanie membranami odbywa sie za pomocą dwóch elektrozaworów.

Teraz pytanie:

Za co odpowiada druga membrana w regulatorze (kiedy ona jest wykożystywana)?


Czy mogę zastosować uniwersalny regulator paliwa pomijając to dodatkowe sterowanie podciśnieniem regulatora?

Ewentualnie czy Ktoś spotkał się z czymś takim jak wzmacniacz podciśnienia (aż sie prosi o takie urzadzenie)?

PostNapisane: 12 paź 2009, 12:39
przez Jacek176
Hazu napisał(a):To jest regulator z dwoma membranami i podwójnym sterowaniem.

Masz jakąś fotkę tego? Bo nie za bardzo wiem o co chodzi :|

Hazu napisał(a):Ewentualnie czy Ktoś spotkał się z czymś takim jak wzmacniacz podciśnienia (aż sie prosi o takie urzadzenie)?

Ale po co ci coś takiego? Jeżeli już to chyba lepiej właśnie zamontować regulator ciśnienia paliwa z płynną regulacją. Aczkolwiek w seryjnym silniku to raczej zbędny gadżet.

A jaki ty wogóle masz ECU?

PostNapisane: 12 paź 2009, 16:37
przez Fiveopac
Jacek176 napisał(a):Masz jakąś fotkę tego? Bo nie za bardzo wiem o co chodzi ysz

Przyłączam sie do prosby.

Hazu napisał(a):Za pomcą interfejsu do lpg sprawdziłem że silnik jest zbyt bogato zaopatrywany paliwem dlatego korekcja po sygnale sondy daje takie zadławienia.
Przy bardzo dynamicznym przyśpieszaniu zadławiaenia nie wystepuja (ale to normalne bo wtedy wtryski są ciągle otwarte i tak.)

Na seryjnej sondzie odczytales, ze jest za bogato?

Do silnika BP założyłem wtryski od niego ale regulator ciśnienia paliwa od silnika B6.

Czyli listwa jest od 1.8 a regulator od 1.6? U mnei regulator od 1.6 a 1.8 jest identyczny.

PostNapisane: 12 paź 2009, 18:06
przez Hazu
A regulator wygląda tak:

Obrazek




Fiveopac napisał(a):Na seryjnej sondzie odczytales, ze jest za bogato?


tak mnie sie wydaje
na wykresie rysowane są parametry pracy silnika (podciśnienie, obroty, sygnał lambda, czasy wtrysków itd.)
odczytuje sie po przejechanym dystansie jak zmieniały sie poszczególne parametry pracy silnika.


Jacek176 napisał(a):A jaki ty wogóle masz ECU?



sterownik jest od B6 (B6....)

Mam cały osprzęt od GT ale bez sondy lambda, a poza tym nie zmieści mi się aparat zapłonowy i przepływomierz w xedosie.

Do tego silnika 1,6 DOHC był zastosowany przepływomierz JE50 (taki jak w v-kach) oraz czujnik położenia wału z czterema cewkami (tak jak w MX-5).

Teoretycznie dało by sie na gazie dostroić mapę wtrysku ale jest to trochę trudne z tego względu że nalezeło by głównie polegać na własnych odczuciach oraz skarajnych zachowaniach sondy lambda.

PostNapisane: 12 paź 2009, 18:45
przez Jacek176
Hazu napisał(a):sterownik jest od B6 (B6....)

Mam cały osprzęt od GT ale bez sondy lambda, a poza tym nie zmieści mi się aparat zapłonowy i przepływomierz w xedosie.

Do tego silnika 1,6 DOHC był zastosowany przepływomierz JE50 (taki jak w v-kach) oraz czujnik położenia wału z czterema cewkami (tak jak w MX-5).

Czyli ECU i przepływomierz od innego silnika. No to raczej nie ma prawa dobrze działać.
Moim zdaniem jedyne wyjście to jakiś piggy back i strojenie z sondą szerokopasmową.

PostNapisane: 12 paź 2009, 18:53
przez Hazu
Jacek176 napisał(a):Moim zdaniem jedyne wyjście to jakiś piggy back i strojenie z sondą szerokopasmową.

to to ja wiem, ale chyba taniej wyjdzie wyremontować 1,6 a ten 1,8 sprzedać (jak nie dam rady wyregulować go na gazie)
Bo to ma byc przede wszystkim dupowóz a nie wyśigówka.

I tak na razie nieporównywalnie przyjemniej się na tym silniku jeździ niż na 1,6 ze względu na wyższy moment obrotowy. (nawet na V biegu całkiemżwawo przyśpiesza)

PostNapisane: 12 paź 2009, 18:56
przez Fiveopac
Hazu napisał(a):tak mnie sie wydaje

Za pomoca wąskopasmowej sondy nie odczytasz czy masz mocno za bogato, czy masz tylko lekko za bogato. Poza tym przy przyspieszaniu i tak wchodzisz w otwartą pętle i sygnal z lambdy jest ignorowany. Dopoki nie podepniesz sie pod sonde szerokopasmowa, nie stwierdzisz, czy faktycznie masz przelane auto. Chyab ze dymisz na czarno przy pelnym bucie.
Jacek176 napisał(a):Czyli ECU i przepływomierz od innego silnika. No to raczej nie ma prawa dobrze działać.

ECU od B6 – przeplywka od B6. Inaczej nie da rady.
Hazu napisał(a):czujnik położenia wału z czterema cewkami (tak jak w MX-5).

No niezupelnie, w mx5 (przynajmniej NA) jest czujnik polozenia wałka rozrządu (ssacego w 1.6, wydechowego w 1.8), nie wału. Poza tym są tylko dwie cewki nie cztery.

Przy tego rodzaju swapa zasada jest taka – wszystkie czujniki ze starego silnika do przekladki do nowego. Inaczej ECU nie da rady.

PostNapisane: 12 paź 2009, 19:08
przez Hazu
Fiveopac napisał(a):Przy tego rodzaju swapa zasada jest taka – wszystkie czujniki ze starego silnika do przekladki do nowego. Inaczej ECU nie da rady.


U mnie wszystko z silnika 1,6 zostało przeniesione do 1,8 jedynie wtryski są od 1,8.

Fiveopac wiesz może czy ECu z tak starych samochodów bierze pod uwagę obroty silnika do sterowania wtryskiem ?
Bo może warto by było jednaki i wtryski od 1,6 zamontować , wtedy kosztem mocy maksymalnej silnik byłby lepiej zaopatrywany w paliwo przynajmniej w dolnym zakresie.
A wtedy na gazie już łatwiej było by dodać na górze niż po omacku tworzyć mapę wtrysku.

Przepystnica wraz czujnikiem jest też od 1,6 (z reszą jest to przepustnica z oznaczeniem BP , taka sama jak w 1,8)

a co do regulatora Ciśnienia paliwa , widzieliście taki?
po co może być to drugie podłaczone podciśnienie?

PostNapisane: 12 paź 2009, 19:34
przez Fiveopac
Hazu napisał(a):Bo może warto by było jednaki i wtryski od 1,6 zamontować , wtedy kosztem mocy maksymalnej silnik byłby lepiej zaopatrywany w paliwo przynajmniej w dolnym zakresie.

Nie probój, te 1.8 ma wieksze napełnienie, wsadzajac wtryski od 1.6 zubożysz znacznie mieszanke co mzoe skonczyc sie tragicznie dla silnika.

Przepystnica wraz czujnikiem jest też od 1,6 (z reszą jest to przepustnica z oznaczeniem BP , taka sama jak w 1,8)

A no wlasnie. Wtyczka do czujnika polozenia przepustnicy (tps) pasowala? W 1.6 byl 3. pozycyjny tps (poza automatem), w 1.8 jzu byl płynny potencjometr. Moze tutaj jest problem?

Taki regulator pierwszy raz w zyciu widze :P

PostNapisane: 12 paź 2009, 20:46
przez Hazu
Fiveopac napisał(a):A no wlasnie. Wtyczka do czujnika polozenia przepustnicy (tps) pasowala? W 1.6 byl 3. pozycyjny tps (poza automatem), w 1.8 jzu byl płynny potencjometr. Moze tutaj jest problem?



Cała przepustnica z tps Która była w 1,6 jest teraz w 1,8

wszystkie czujniki temeratury też zostały wymienione (bo były inne przynajmniej wtyczki)

podsumowując: sam goły silnik z kolektorami sostał tylko zastąpiony silnikiem 1,8.

Żadnych błędów nie wyrzuca. na gazie chodzi lepiej/ płynniej niz an benzynie
Ale jest póżniej problem z odpaleniem na benzynie ciepłego silnika (trzeba dłużej kręcić)
bo po pracy na gazie ECU benzyny nie trafia z parametrami wtrysku.(ta mnie sie przynajmniej wydaje)

Dlatego wydaje mi sie że pasowało by chociaż trochę dopracować prace silnika na benzynie aby później poprawić to na gazie.

Dla tego pytanie o regulator ciśnienia paliwa.

PostNapisane: 13 paź 2009, 07:19
przez Jacol
xXx napisał(a):Kup sobie SARD-a

robia tylko do rx7 fd3s :)