Strona 1 z 2

Spadek mocy po chiptuningu

PostNapisane: 11 lut 2008, 22:51
przez elvis2002
Witam serdecznie !!!
Mam pytanie do szanownych kolegow ktore spedza mi sen z powiek :(
Jestem posiadaczem Madzi 6 przed tuningem miala 136 KM teraz 166KM i max momen 372 przy 2593 obr/min . Auto tunigowalem w Warszawskiej filii V-tech Kreator Mocy
I zaraz po zabiegu Magdalena wydawaloby sie ze odfrunie na kazdym biegu krecila sie bardzo wysoko az do 4500 tys po czym nastepowal spadek mocy .
Od kilku tygodni zauwazylem ze autko nie kreci sie jak wczesniej ,wydaje mi sie ze moc konczy sie gdzies przy 3500 tys i auto mi wyje z bulu ze dalej juz nie da rady i trzeba nastepny bieg wrzucic :( Wymienilem fitr powietrza (przy czym musze zaznaczyc ze przed tuningiem robilem pelny serwis ) dolalem do paliwa uszlachetniacz to oczyszczenia wtryskow i mimo to dalej jest cieniutko .Bardzo prosze o pomoc gdyz nie ma nic gorszego niz bezsilnosc wobec czegos ukochanego :):(
Z gory dziekuje Elvis.

PostNapisane: 11 lut 2008, 22:58
przez Riki
elvis2002 byłeś u nich jeszcze raz? w jaki sposób podnieśli moc?

PostNapisane: 11 lut 2008, 23:00
przez elvis2002
Niestety nie da rady bo mieszkam w anglii i w kraju bede dopiero w sierpniu A powinienem ?

PostNapisane: 11 lut 2008, 23:01
przez elvis2002
Przepraszam zapomnialem dodac
Wgrali nowy program

PostNapisane: 11 lut 2008, 23:02
przez Grzyby
elvis2002 napisał(a):A powinienem ?

a jak myslisz?
To chyba oczywiste że tak

PostNapisane: 11 lut 2008, 23:03
przez elvis2002
Myslisz ze to wina programu ?

PostNapisane: 11 lut 2008, 23:04
przez Riki
elvis2002 napisał(a):A powinienem ?


powinieneś


elvis2002 napisał(a):Wgrali nowy program


i bardzo dobrze....

elvis2002 napisał(a):moc konczy sie gdzies przy 3500 tys


jakieś inne objawy.. np dymienie? mechanicznie wszystko w aucie OK?

PostNapisane: 11 lut 2008, 23:07
przez elvis2002
Tak wydaje mi sie ze dymi troszke wiecej jak cisne do konca na biegach od 1 do 3 p siwy dymek ale szybko znika poza tym zadnych objawow

PostNapisane: 11 lut 2008, 23:09
przez Riki
elvis2002 napisał(a):Tak wydaje mi sie


Sprawdź to dokładnie ;)


elvis2002 napisał(a):dymi troszke wiecej jak cisne do konca


czyli norma

elvis2002 napisał(a):krecila sie bardzo wysoko az do 4500 tys po czym nastepowal spadek mocy


tak nagle czy poprostu czułeś że już "nie jedzie"?

Auto jeździ obecnie gorzej niż przed modyfikacją?

PostNapisane: 11 lut 2008, 23:12
przez elvis2002
W tej chwili jedzi mozna powiedziec jak przed tuningem a autem na codzien jedzi moja pani ona nie czuje nic jak to kobieta czy cos stuka puka czy moc jest inna bo poprostu jezdzi powoli bardzo ...........
ja wsiadam w weekendy i wlasnie sam zdiagnozowalem ze auto nie jedzie jak trzeba po tuningu jechalem nim 17 godzin z Polski do UK i ewidentnie moge powiedziec ze to nie jest to .

PostNapisane: 11 lut 2008, 23:18
przez Riki
Najpierw sprawdź czy w aucie od strony mechanicznej wszystko na pewno jest OK... moze poluzowała się rura dolotowa? auto miało nieco zwiększone ciśnienie doładowania... nawet jak ruszyli tylko dawkę (wtedy większa energia spalin=wieksze obroty turbinki) bo w dieslu przy takim progu tuningu zazwyczaj na tym sie konczy....

PostNapisane: 11 lut 2008, 23:25
przez elvis2002
Ok sprawdze Wszystko dziekuje za poswiecenie mi czasu Odezwe sie jak cos bede wiedzial
Pozdrawiam Serdecznie ..

PostNapisane: 11 lut 2008, 23:26
przez Riki
elvis2002 napisał(a):Wszystko dziekuje za poswiecenie mi czasu


<uklon> ;)


elvis2002 napisał(a):Odezwe sie jak cos bede wiedzial


daj znać....jestem ciekawy co z tego wyjdzie ;)

P.S

Uzupełnij profil..

PostNapisane: 12 lut 2008, 12:19
przez Cichyq
A mnie sie wydaje, ze autor watku po prostu sie przyzwyczail do tego przespieszenia i po prostu wydaje mu sie ze slabiej przyspiesza :)

Tez tak mialem, po prostu jak swoja kupowalem, to wydawalo mi sie ze odleci tak przyspieszala, a teraz jak sie przyzwyczailem, to jakos tak wydaje mi sie ze normalnie przyspiesza :)

Przejedz sie na siedzeniu pasazera i niech kierowca depnie gaz w podloge, wtedy poczujesz przyspieszenie, pasazer lepiej odczuwa ;)

PS. Ile dales za podniesienie mocy ??

Pozdrawiam,
Cichy

:)

PostNapisane: 12 lut 2008, 17:53
przez elvis2002
Chcialbym aby tak bylo jak piszesz ale niestety nie jest ! Rozmawialem dzis z ludzmi z tejze wlasnie firmy i stwierdzono 3 ewentualne powody poniewaz troche kopci przy dodawaniu gazu Moze to byc 1. przeplywomiez 2. "Zaluzja" turbiny albo3. dolot powietrza gdzies jest nieszczelny uklad .
A za tuning zaplacilem w Wa-wie 1200 pln przy czym zapomnialem dodac ze predkosc max wzrosla do 225 km/h <tazz>
A jeszcze jedno :) uwiez mi ze jak dodasz mocy to nie tak szybko sie przyzwyczaisz :) wydaje sie ze rozrywa auto na pol :D ;)
Pozdrawiam
Elvis

PostNapisane: 12 lut 2008, 18:00
przez magicadm
elvis2002 napisał(a):2. "Zaluzja" turbiny

Coś kiedyś było na forum, że CITD ma i bez kręcenia zbyt wysilone turbinki.

hi

PostNapisane: 12 lut 2008, 18:06
przez elvis2002
Czesc a pamietasz moze co to bylo ?? Na forum o czym dokladnie ?

PostNapisane: 12 lut 2008, 18:18
przez magicadm
elvis2002 napisał(a):pamietasz moze co to bylo

To była dyskuja, w której xANDy wskazał na różnice w cisnieniu doładowania pomiędzy DITD i CITD. CITD ma dużo większe cisnienie doładowania.

PostNapisane: 12 lut 2008, 18:24
przez elvis2002
tak naprawde to nie wiem jaka wersje mam w anglii mamy trzy wersje nadwozia i dwie silnikowe do 2004
121- 136KM wersja s- ts i ts2 -roznice w wyposazeniu po 2004 weszly wersje z 143 Konnymi silnikami

Podsumowanie ( a w sobote jade do warsztatu podpiac Madzie d

PostNapisane: 13 lut 2008, 22:49
przez elvis2002
Przy problemach z mocą i kopceniem należy jako pierwszą rzecz – dokładnie przeglądnąć cały układ dolotowy – od obudowy filtra powietrza do kolektora dolotowego sprawdzając drożność i szczelność a także przeczyścić zawór EGR. Lubi on też się zacinać w pozycji częściowo otwartej, co powoduje czasem niezwykłe kopcenie (widoczne np. w lusterku bocznym), gdyż niezależnie od prędkości spaliny są dwa razy spalane, więc brakuje tlenu w już raz przepalonej mieszance. DiTD pierwszej generacji RF2A ma inny system sterowania tym zaworem niż nowszy model RF4F/RF3. Pierwszy sterowany zwykłym podciśnieniem posiada czujnik ruchu na górze membrany (brak ruchu wywołuje błyskanie kontrolki) zaś modele nowsze (także MZR-CD w M6) steują elektrozaworem (solenoidem). W przypadku Mazdy 6/MPV (silnik common rail) zabrudzenie wężyków i samego elektrozaworu skutkuje charakterystycznym terkotaniem (słyszalnym przed maską). Nie jest to niebezpieczne choć może być nieco denerwujące.
Na forum jest kilka tematów, które opisują nasze "boje" z układem recyrkulacji spalin...