Spadek mocy po chiptuningu

Postprzez elvis2002 » 11 lut 2008, 22:51

Witam serdecznie !!!
Mam pytanie do szanownych kolegow ktore spedza mi sen z powiek :(
Jestem posiadaczem Madzi 6 przed tuningem miala 136 KM teraz 166KM i max momen 372 przy 2593 obr/min . Auto tunigowalem w Warszawskiej filii V-tech Kreator Mocy
I zaraz po zabiegu Magdalena wydawaloby sie ze odfrunie na kazdym biegu krecila sie bardzo wysoko az do 4500 tys po czym nastepowal spadek mocy .
Od kilku tygodni zauwazylem ze autko nie kreci sie jak wczesniej ,wydaje mi sie ze moc konczy sie gdzies przy 3500 tys i auto mi wyje z bulu ze dalej juz nie da rady i trzeba nastepny bieg wrzucic :( Wymienilem fitr powietrza (przy czym musze zaznaczyc ze przed tuningiem robilem pelny serwis ) dolalem do paliwa uszlachetniacz to oczyszczenia wtryskow i mimo to dalej jest cieniutko .Bardzo prosze o pomoc gdyz nie ma nic gorszego niz bezsilnosc wobec czegos ukochanego :):(
Z gory dziekuje Elvis.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 22:36
Posty: 110
Skąd: London
Auto: Mazda6 169KM Max mome.372/2593

Postprzez Riki » 11 lut 2008, 22:58

elvis2002 byłeś u nich jeszcze raz? w jaki sposób podnieśli moc?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez elvis2002 » 11 lut 2008, 23:00

Niestety nie da rady bo mieszkam w anglii i w kraju bede dopiero w sierpniu A powinienem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 22:36
Posty: 110
Skąd: London
Auto: Mazda6 169KM Max mome.372/2593

Postprzez elvis2002 » 11 lut 2008, 23:01

Przepraszam zapomnialem dodac
Wgrali nowy program
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 22:36
Posty: 110
Skąd: London
Auto: Mazda6 169KM Max mome.372/2593

Postprzez Grzyby » 11 lut 2008, 23:02

elvis2002 napisał(a):A powinienem ?

a jak myslisz?
To chyba oczywiste że tak
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez elvis2002 » 11 lut 2008, 23:03

Myslisz ze to wina programu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 22:36
Posty: 110
Skąd: London
Auto: Mazda6 169KM Max mome.372/2593

Postprzez Riki » 11 lut 2008, 23:04

elvis2002 napisał(a):A powinienem ?


powinieneś


elvis2002 napisał(a):Wgrali nowy program


i bardzo dobrze....

elvis2002 napisał(a):moc konczy sie gdzies przy 3500 tys


jakieś inne objawy.. np dymienie? mechanicznie wszystko w aucie OK?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez elvis2002 » 11 lut 2008, 23:07

Tak wydaje mi sie ze dymi troszke wiecej jak cisne do konca na biegach od 1 do 3 p siwy dymek ale szybko znika poza tym zadnych objawow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 22:36
Posty: 110
Skąd: London
Auto: Mazda6 169KM Max mome.372/2593

Postprzez Riki » 11 lut 2008, 23:09

elvis2002 napisał(a):Tak wydaje mi sie


Sprawdź to dokładnie ;)


elvis2002 napisał(a):dymi troszke wiecej jak cisne do konca


czyli norma

elvis2002 napisał(a):krecila sie bardzo wysoko az do 4500 tys po czym nastepowal spadek mocy


tak nagle czy poprostu czułeś że już "nie jedzie"?

Auto jeździ obecnie gorzej niż przed modyfikacją?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez elvis2002 » 11 lut 2008, 23:12

W tej chwili jedzi mozna powiedziec jak przed tuningem a autem na codzien jedzi moja pani ona nie czuje nic jak to kobieta czy cos stuka puka czy moc jest inna bo poprostu jezdzi powoli bardzo ...........
ja wsiadam w weekendy i wlasnie sam zdiagnozowalem ze auto nie jedzie jak trzeba po tuningu jechalem nim 17 godzin z Polski do UK i ewidentnie moge powiedziec ze to nie jest to .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 22:36
Posty: 110
Skąd: London
Auto: Mazda6 169KM Max mome.372/2593

Postprzez Riki » 11 lut 2008, 23:18

Najpierw sprawdź czy w aucie od strony mechanicznej wszystko na pewno jest OK... moze poluzowała się rura dolotowa? auto miało nieco zwiększone ciśnienie doładowania... nawet jak ruszyli tylko dawkę (wtedy większa energia spalin=wieksze obroty turbinki) bo w dieslu przy takim progu tuningu zazwyczaj na tym sie konczy....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez elvis2002 » 11 lut 2008, 23:25

Ok sprawdze Wszystko dziekuje za poswiecenie mi czasu Odezwe sie jak cos bede wiedzial
Pozdrawiam Serdecznie ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 22:36
Posty: 110
Skąd: London
Auto: Mazda6 169KM Max mome.372/2593

Postprzez Riki » 11 lut 2008, 23:26

elvis2002 napisał(a):Wszystko dziekuje za poswiecenie mi czasu


<uklon> ;)


elvis2002 napisał(a):Odezwe sie jak cos bede wiedzial


daj znać....jestem ciekawy co z tego wyjdzie ;)

P.S

Uzupełnij profil..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Cichyq » 12 lut 2008, 12:19

A mnie sie wydaje, ze autor watku po prostu sie przyzwyczail do tego przespieszenia i po prostu wydaje mu sie ze slabiej przyspiesza :)

Tez tak mialem, po prostu jak swoja kupowalem, to wydawalo mi sie ze odleci tak przyspieszala, a teraz jak sie przyzwyczailem, to jakos tak wydaje mi sie ze normalnie przyspiesza :)

Przejedz sie na siedzeniu pasazera i niech kierowca depnie gaz w podloge, wtedy poczujesz przyspieszenie, pasazer lepiej odczuwa ;)

PS. Ile dales za podniesienie mocy ??

Pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez elvis2002 » 12 lut 2008, 17:53

Chcialbym aby tak bylo jak piszesz ale niestety nie jest ! Rozmawialem dzis z ludzmi z tejze wlasnie firmy i stwierdzono 3 ewentualne powody poniewaz troche kopci przy dodawaniu gazu Moze to byc 1. przeplywomiez 2. "Zaluzja" turbiny albo3. dolot powietrza gdzies jest nieszczelny uklad .
A za tuning zaplacilem w Wa-wie 1200 pln przy czym zapomnialem dodac ze predkosc max wzrosla do 225 km/h <tazz>
A jeszcze jedno :) uwiez mi ze jak dodasz mocy to nie tak szybko sie przyzwyczaisz :) wydaje sie ze rozrywa auto na pol :D ;)
Pozdrawiam
Elvis
Ostatnio edytowano 12 lut 2008, 18:02 przez elvis2002, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 22:36
Posty: 110
Skąd: London
Auto: Mazda6 169KM Max mome.372/2593

Postprzez magicadm » 12 lut 2008, 18:00

elvis2002 napisał(a):2. "Zaluzja" turbiny

Coś kiedyś było na forum, że CITD ma i bez kręcenia zbyt wysilone turbinki.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez elvis2002 » 12 lut 2008, 18:06

Czesc a pamietasz moze co to bylo ?? Na forum o czym dokladnie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 22:36
Posty: 110
Skąd: London
Auto: Mazda6 169KM Max mome.372/2593

Postprzez magicadm » 12 lut 2008, 18:18

elvis2002 napisał(a):pamietasz moze co to bylo

To była dyskuja, w której xANDy wskazał na różnice w cisnieniu doładowania pomiędzy DITD i CITD. CITD ma dużo większe cisnienie doładowania.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez elvis2002 » 12 lut 2008, 18:24

tak naprawde to nie wiem jaka wersje mam w anglii mamy trzy wersje nadwozia i dwie silnikowe do 2004
121- 136KM wersja s- ts i ts2 -roznice w wyposazeniu po 2004 weszly wersje z 143 Konnymi silnikami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 22:36
Posty: 110
Skąd: London
Auto: Mazda6 169KM Max mome.372/2593

Postprzez elvis2002 » 13 lut 2008, 22:49

Przy problemach z mocą i kopceniem należy jako pierwszą rzecz – dokładnie przeglądnąć cały układ dolotowy – od obudowy filtra powietrza do kolektora dolotowego sprawdzając drożność i szczelność a także przeczyścić zawór EGR. Lubi on też się zacinać w pozycji częściowo otwartej, co powoduje czasem niezwykłe kopcenie (widoczne np. w lusterku bocznym), gdyż niezależnie od prędkości spaliny są dwa razy spalane, więc brakuje tlenu w już raz przepalonej mieszance. DiTD pierwszej generacji RF2A ma inny system sterowania tym zaworem niż nowszy model RF4F/RF3. Pierwszy sterowany zwykłym podciśnieniem posiada czujnik ruchu na górze membrany (brak ruchu wywołuje błyskanie kontrolki) zaś modele nowsze (także MZR-CD w M6) steują elektrozaworem (solenoidem). W przypadku Mazdy 6/MPV (silnik common rail) zabrudzenie wężyków i samego elektrozaworu skutkuje charakterystycznym terkotaniem (słyszalnym przed maską). Nie jest to niebezpieczne choć może być nieco denerwujące.
Na forum jest kilka tematów, które opisują nasze "boje" z układem recyrkulacji spalin...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 22:36
Posty: 110
Skąd: London
Auto: Mazda6 169KM Max mome.372/2593

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje