Swap hamulców

Postprzez lukster » 22 sty 2008, 19:25

Co prawda istnieje temat dot. lepszych hamulców w mx-3 jednak dywagacja rozbija sie raczej o klocki i tarcze. Ja natomiast zastanawiam się czy da się przełożyć hebelki z innej madzi wraz z piastą, zaciskiem, oczywiście sprawa rozbija się o średnicę tarczy, wiadomo, że w mx3 jest ona malutka.
Już w dwulitrowej 323f tarcze wyglądają sensowniej, będą pasowały?
Ostatnio edytowano 22 sty 2008, 20:11 przez lukster, łącznie edytowano 2 razy
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Fiveopac » 22 sty 2008, 20:06

Luki1010 Dołączył: 28 Wrz 2005 a nie zna regulaminu forum i nie wie jak tematy sie nazywa ???? Pronto popraw!
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez lukster » 22 sty 2008, 20:12

Kurrka dawno forum nie używałem i wyszedłem z wprawy ;) Teraz może być szefie?
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez brii » 22 sty 2008, 20:27

Luki1010 – sorx, za OT, ale się zapytam – co kombinujesz z MX3?? :)
Jeśli idzie o hamulce to słyszałem, że ponoć "zestaw" o którym piszesz pasuje z RX-7, ale nie mogę tego potwierdzić :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Fiveopac » 22 sty 2008, 20:46

Luki1010 lol sęk w tym ze niezbyt :P juz poprawilem za ciebie bo sie nie dogadamy :D
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Hazu » 22 sty 2008, 21:37

Luki1010 napisał(a):Już w dwulitrowej 323f tarcze wyglądają sensowniej, będą pasowały?

Tam są inne piasty – 5 szpilek tak jak z resztą w RX-7.

Mnie się wydaje że możeszsz zamienić przód od BA KF ale czy będa pasowały oryginalne amortyzatory oraz czy da się poprawnie geometrie zawieszenia ustawić

a co z tyłem będziesz na innych felgach jeździł?

Mozesz też poszukać tarcz większych o tym samym rozstawie ale o takch parametrach aby dało się wstawić dystans odsuwającu zacisk od srodka piasty .

Może jakbyś dobrze poszukał w necie to znalazł byś gdzieś taki zestaw (tarcze, zacisk, dystans, klocki)

Wiem że coś takiego chyba do forda Probe daje się dokupić w USA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez lukster » 23 sty 2008, 10:27

brii napisał(a):co kombinujesz z MX3??

Na razie chcę kupić Mx3 K8, co potem to się okaże ;)

Hazu napisał(a):a co z tyłem będziesz na innych felgach jeździł?

No raczej przekładka tył/przód

Generalnie widzę, że temat zakręcony i o p'n'p można zapomnieć. No szkoda
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez marek » 23 sty 2008, 12:26

Tarrox robi zestawy zaciskow i tarcze nacinane i nawiercane o 323 wiec jak sadze bedzie pasowalo o MX-3.

Zaciski 6 lub 10 tłoczkowe, tarcza 318mm pod felge 17 calowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez brii » 23 sty 2008, 12:33

Takie pytanie – bez zmiany serwa da coś zmiana samych zacisków na lepsze?
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marek » 23 sty 2008, 14:17

brii napisał(a):Takie pytanie – bez zmiany serwa da coś zmiana samych zacisków na lepsze?


czytujac fora nissana – zmiana z 4-tloczkowych na 6-lub więcej nawet bez zmiany serwa wiele daje.

klocek jest lepiej dociskany i sam w sobie ma wieksza powierzchnie tarcia.

Pamietaj ze w mx-3 masz zacisk 1-tloczkowy plywajacy na tulejkach – czyli jednym slowem – kupa. Samo wstawienie 4-tloczkowych hamulcow wystepujacych w wielu autach znacznie poprawiloby hamulce z racji rwonomiernej sily docisku klocka oraz wiekszej tarczy.

Warto byłoby jeszcze wymienić przewody na oplot – z reguły 15 letnia guma ma już lata świetnosci za sobą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez brii » 23 sty 2008, 15:33

marek napisał(a):Warto byłoby jeszcze wymienić przewody na oplot – z reguły 15 letnia guma ma już lata świetnosci za sobą.

Zmieniłem przewody na nówki Sentexa – jest troszkę lepiej jeśli idzie o wyczuwanie hamulców, ale skuteczność się nie poprawiła... To chyba będę walczył z zaciskami :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez xXx » 23 sty 2008, 15:53

Uważam, że zmiana zacisków bez zmiany serwa to głupota...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez brii » 23 sty 2008, 16:53

To poczekam i zobaczę co Jacol powie o hamowaniu po zmianie samych zacisków :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marek » 23 sty 2008, 18:06

xXx napisał(a):Uważam, że zmiana zacisków bez zmiany serwa to głupota...



a ja uważam wprost przeciwnie.

Zacisk jednotłoczkowy z zasady jest kiepski i będzie kiepsko hamował.
Zacisk taki nie jest w stanie poprawnie (przede wszystkim równomiernie) przenieść siły wynikającej z cisnienia płynu na tarczę hamulcową i dlatego kiepsko hamuje.

Na fizykę trzeba było chodzić :P

Oczywiście jeśli fabryczne serwo jest kiepskie to wymiana zacisków niewiele da, choc sądzę że w MX-3 głównym probem jest zacisk i przewody oraz średnica tarczy – tu z kolei pojawia się zasada dźwigni z fizyki.

Patryk swoją opinię opieram na słowach ludzi którzy KL-ZE mogą conajwyżej po bułki rano jeździć bo za słaby jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Hazu » 23 sty 2008, 18:41

Nie wiem jak jest w MX-3 ale u mnie główny problem hamulców to ich przegrzewanie się.
Wiec uważam że same zaciski wielotłoczkowe i nawet lepsze serwo to nic nie da.

Lepiej zastosować sportowe tarcze i klocki co najmniej przewody w oplocie.

A najlepiej to wymienić tarcze na większe, odsunąć zaciski od środka, i sama ta zmiana powinna zwiekszyć znacznie wydajność hamulców.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez brii » 23 sty 2008, 18:47

Hazu – w MX-3 hamulce się na szczęście nie przegrzewają – za słabe są na to żeby się przegrzać ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marek » 23 sty 2008, 18:50

Hazu napisał(a):Wiec uważam że same zaciski wielotłoczkowe


wymiana zacisków na wielotłoczkowe wiąże się z wymianą tarcz na większe – nawiercane i nacinane najczęściej.

a problem przegrzewania się hamulców tak jak piszesz można wyeliminowac w dużej mierze wymianą tarcz i klocków.

Ja jestem obecenie w trakcie docierana tarcz nacinanych i nawiercanych oraz klockow Red Stuff ale juz stwierdzam znaczną poprawę hamulców. Jedyny problem to piszczenie przy pewnej sile hamowania jak klocki i tarcze są zimne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez radekkm » 23 sty 2008, 21:44

brii napisał(a):Hazu – w MX-3 hamulce się na szczęście nie przegrzewają – za słabe są na to żeby się przegrzać ;)


kumpel mial taka akcje,po ostrej jatce dojezdzalismy do czerwonych swiatel,byl pewien ze nie wyhamuje <boje się>

co do taroxa to zakupilem zestaw przod z green stuff i przewody w oplocie,bardzo zadowolony :)
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez brii » 24 sty 2008, 00:40

Chociaż jedną rzecz muszę przyznać, jak na OSie w Rykach z rajdowcami jeździłem to po przejeździe jak się zatrzymałem to z klocków się dymiło a hamulce nie osłabły :D Ludzie wtedy do mnie biegli i krzyczeli, że mi się samochód pali ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez xXx » 24 sty 2008, 12:10

Marek nie kwestionuje tego, że wymiana zacisków na wielotłoczkowe oraz tarcz hamulcowych na większe(nacinane-nawiercane) nie jest dobrym rozwiązaniem. Musisz sobie jednak zdać sprawę z jednej rzeczy, wymiana zespołu finalnego odpowiadającego za hamowanie bez wymiany pompy hamulcowej = olbrzmia siła nacisku na pedał potrzebna do wyzwolenia większego ciśnienia na zaciski wielotłoczkowe.

Podobne uczucie jak zgaśnie silnik i nie działa podciśnienie zasilające serwo...


KL-ZE to nie jest jakiś super hiper [tiiit] silnik, jest naprawdę dobry i sprawia wiele radości. Dla kogoś 200 KM pod maską to nic, dla mnie samochód z takim silnikiem to świetny sposób na przemieszczanie się każdego dnia z punktu A do punktu B. Od montażu silnika zrobiłem ponad 15.000 km przy spalaniu ~13 litrów...

To mi po prostu odpowiada <ganja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje