Swap hamulców
1, 2
Co prawda istnieje temat dot. lepszych hamulców w mx-3 jednak dywagacja rozbija sie raczej o klocki i tarcze. Ja natomiast zastanawiam się czy da się przełożyć hebelki z innej madzi wraz z piastą, zaciskiem, oczywiście sprawa rozbija się o średnicę tarczy, wiadomo, że w mx3 jest ona malutka.
Już w dwulitrowej 323f tarcze wyglądają sensowniej, będą pasowały?
Już w dwulitrowej 323f tarcze wyglądają sensowniej, będą pasowały?
Ostatnio edytowano 22 sty 2008, 20:11 przez lukster, łącznie edytowano 2 razy
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Kurrka dawno forum nie używałem i wyszedłem z wprawy
Teraz może być szefie?
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Luki1010 – sorx, za OT, ale się zapytam – co kombinujesz z MX3??
Jeśli idzie o hamulce to słyszałem, że ponoć "zestaw" o którym piszesz pasuje z RX-7, ale nie mogę tego potwierdzić
Jeśli idzie o hamulce to słyszałem, że ponoć "zestaw" o którym piszesz pasuje z RX-7, ale nie mogę tego potwierdzić
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Luki1010 napisał(a):Już w dwulitrowej 323f tarcze wyglądają sensowniej, będą pasowały?
Tam są inne piasty – 5 szpilek tak jak z resztą w RX-7.
Mnie się wydaje że możeszsz zamienić przód od BA KF ale czy będa pasowały oryginalne amortyzatory oraz czy da się poprawnie geometrie zawieszenia ustawić
a co z tyłem będziesz na innych felgach jeździł?
Mozesz też poszukać tarcz większych o tym samym rozstawie ale o takch parametrach aby dało się wstawić dystans odsuwającu zacisk od srodka piasty .
Może jakbyś dobrze poszukał w necie to znalazł byś gdzieś taki zestaw (tarcze, zacisk, dystans, klocki)
Wiem że coś takiego chyba do forda Probe daje się dokupić w USA.
brii napisał(a):co kombinujesz z MX3??
Na razie chcę kupić Mx3 K8, co potem to się okaże
Hazu napisał(a):a co z tyłem będziesz na innych felgach jeździł?
No raczej przekładka tył/przód
Generalnie widzę, że temat zakręcony i o p'n'p można zapomnieć. No szkoda
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Takie pytanie – bez zmiany serwa da coś zmiana samych zacisków na lepsze?
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Takie pytanie – bez zmiany serwa da coś zmiana samych zacisków na lepsze?
czytujac fora nissana – zmiana z 4-tloczkowych na 6-lub więcej nawet bez zmiany serwa wiele daje.
klocek jest lepiej dociskany i sam w sobie ma wieksza powierzchnie tarcia.
Pamietaj ze w mx-3 masz zacisk 1-tloczkowy plywajacy na tulejkach – czyli jednym slowem – kupa. Samo wstawienie 4-tloczkowych hamulcow wystepujacych w wielu autach znacznie poprawiloby hamulce z racji rwonomiernej sily docisku klocka oraz wiekszej tarczy.
Warto byłoby jeszcze wymienić przewody na oplot – z reguły 15 letnia guma ma już lata świetnosci za sobą.
marek napisał(a):Warto byłoby jeszcze wymienić przewody na oplot – z reguły 15 letnia guma ma już lata świetnosci za sobą.
Zmieniłem przewody na nówki Sentexa – jest troszkę lepiej jeśli idzie o wyczuwanie hamulców, ale skuteczność się nie poprawiła... To chyba będę walczył z zaciskami
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
To poczekam i zobaczę co Jacol powie o hamowaniu po zmianie samych zacisków 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
xXx napisał(a):Uważam, że zmiana zacisków bez zmiany serwa to głupota...
a ja uważam wprost przeciwnie.
Zacisk jednotłoczkowy z zasady jest kiepski i będzie kiepsko hamował.
Zacisk taki nie jest w stanie poprawnie (przede wszystkim równomiernie) przenieść siły wynikającej z cisnienia płynu na tarczę hamulcową i dlatego kiepsko hamuje.
Na fizykę trzeba było chodzić
Oczywiście jeśli fabryczne serwo jest kiepskie to wymiana zacisków niewiele da, choc sądzę że w MX-3 głównym probem jest zacisk i przewody oraz średnica tarczy – tu z kolei pojawia się zasada dźwigni z fizyki.
Patryk swoją opinię opieram na słowach ludzi którzy KL-ZE mogą conajwyżej po bułki rano jeździć bo za słaby jest.
Nie wiem jak jest w MX-3 ale u mnie główny problem hamulców to ich przegrzewanie się.
Wiec uważam że same zaciski wielotłoczkowe i nawet lepsze serwo to nic nie da.
Lepiej zastosować sportowe tarcze i klocki co najmniej przewody w oplocie.
A najlepiej to wymienić tarcze na większe, odsunąć zaciski od środka, i sama ta zmiana powinna zwiekszyć znacznie wydajność hamulców.
Wiec uważam że same zaciski wielotłoczkowe i nawet lepsze serwo to nic nie da.
Lepiej zastosować sportowe tarcze i klocki co najmniej przewody w oplocie.
A najlepiej to wymienić tarcze na większe, odsunąć zaciski od środka, i sama ta zmiana powinna zwiekszyć znacznie wydajność hamulców.
Hazu – w MX-3 hamulce się na szczęście nie przegrzewają – za słabe są na to żeby się przegrzać 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Hazu napisał(a):Wiec uważam że same zaciski wielotłoczkowe
wymiana zacisków na wielotłoczkowe wiąże się z wymianą tarcz na większe – nawiercane i nacinane najczęściej.
a problem przegrzewania się hamulców tak jak piszesz można wyeliminowac w dużej mierze wymianą tarcz i klocków.
Ja jestem obecenie w trakcie docierana tarcz nacinanych i nawiercanych oraz klockow Red Stuff ale juz stwierdzam znaczną poprawę hamulców. Jedyny problem to piszczenie przy pewnej sile hamowania jak klocki i tarcze są zimne.
brii napisał(a):Hazu – w MX-3 hamulce się na szczęście nie przegrzewają – za słabe są na to żeby się przegrzać
kumpel mial taka akcje,po ostrej jatce dojezdzalismy do czerwonych swiatel,byl pewien ze nie wyhamuje

co do taroxa to zakupilem zestaw przod z green stuff i przewody w oplocie,bardzo zadowolony
- Od: 22 maja 2006, 23:35
- Posty: 827
- Skąd: UK
- Auto: Jest
Chociaż jedną rzecz muszę przyznać, jak na OSie w Rykach z rajdowcami jeździłem to po przejeździe jak się zatrzymałem to z klocków się dymiło a hamulce nie osłabły
Ludzie wtedy do mnie biegli i krzyczeli, że mi się samochód pali 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Marek nie kwestionuje tego, że wymiana zacisków na wielotłoczkowe oraz tarcz hamulcowych na większe(nacinane-nawiercane) nie jest dobrym rozwiązaniem. Musisz sobie jednak zdać sprawę z jednej rzeczy, wymiana zespołu finalnego odpowiadającego za hamowanie bez wymiany pompy hamulcowej = olbrzmia siła nacisku na pedał potrzebna do wyzwolenia większego ciśnienia na zaciski wielotłoczkowe.
Podobne uczucie jak zgaśnie silnik i nie działa podciśnienie zasilające serwo...
KL-ZE to nie jest jakiś super hiper [tiiit] silnik, jest naprawdę dobry i sprawia wiele radości. Dla kogoś 200 KM pod maską to nic, dla mnie samochód z takim silnikiem to świetny sposób na przemieszczanie się każdego dnia z punktu A do punktu B. Od montażu silnika zrobiłem ponad 15.000 km przy spalaniu ~13 litrów...
To mi po prostu odpowiada
Podobne uczucie jak zgaśnie silnik i nie działa podciśnienie zasilające serwo...
KL-ZE to nie jest jakiś super hiper [tiiit] silnik, jest naprawdę dobry i sprawia wiele radości. Dla kogoś 200 KM pod maską to nic, dla mnie samochód z takim silnikiem to świetny sposób na przemieszczanie się każdego dnia z punktu A do punktu B. Od montażu silnika zrobiłem ponad 15.000 km przy spalaniu ~13 litrów...
To mi po prostu odpowiada

1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje