Strona 1 z 8

Nitro vs. Turbo

PostNapisane: 26 gru 2007, 13:14
przez mX-MEN
Temat powstał z kilkustronicowego OT w poscie Jacola, który to nabazgrali :P zagorzali przeciwnicy i zwolennicy doładowań typu podtlenek azotu N2O (potocznie zwanym nitro) oraz turbo/kompresor.

Jest w nim zawarte kilka sensownych wypowiedzi odnośnie plusów i minusów modyfikacji jw( ogólny zarys kosztów, kwestie techniczne, itd) . Osoba "pragnąca" doposażyć swój bolid w większą ilość KM oraz Nm może zadać tu pytanie oraz znaleść odpowiedzi na nurtujące ją kwestie co jest dlań i dla jego auta "najlepszym" rozwiązaniem.
Zadaniem osób z głową, mających jakiekolwiek doświadczenie na tym polu jest wyjaśniać sporne kwestie, rozwiewać wątpliwości oraz studzić zapał tych którym wydaje sie, że mogą łatwo zrobić rakiete ze swojego auta :) ...

...a jeśli ktoś jeszcze raz napisze że:

Pyton162 napisał(a):nitro zabawa , mechanika i turbo podstawa


to dostanie butlą po głowie ;)

Wszystkim którym sie tak wydaje wyjaśniam że: mimo iż doładowanie sprężonego powietrza jest modyfikacją troche bardziej złożoną i kosztowną od wtrysku N2O, to korzystanie z dobrodziejstw obydwu powinno być związane z dużą wiedzą i odpowiedzialnością użytkownika. Mówiąc prościej: "Zabawki te przeznaczone są dla dzieci w odpowiednim wieku i powinny być używane z głową a nikomu nie stanie się krzywda i nie będzie potem płaczu i zgrzytania zebami "

Życze miłej lektury i niech MOC będzie z Wami ;)

PostNapisane: 26 gru 2007, 13:28
przez Pyton162
jacol jechałeś z b16 VI generacji i było ci ciężko o wygrana, ustaw sie z H22 w tej budzie , jeżdżą takie po Polsce oto filimik jak to jedzie :
http://pl.youtube.com/watch?v=xgv3ARlzoyQ
http://pl.youtube.com/watch?v=xgv3ARlzoyQ
nawet sztuczne konie ci nie pomogą
mx-men a co w tym żałosnego ja wole stalą moc a nie guziczek i strzal na 10s

PostNapisane: 26 gru 2007, 13:53
przez mX-MEN
Pyton162 napisał(a):mx-men a co w tym żałosnego ja wole stalą moc a nie guziczek i strzal na 10s

BratCukierka napisał(a):przyrostu mocy nie ma ciągle


Ja nie mam 20 lat i "ciągłej" potrzeby pałowania auta.

Mam za to tanie w ekspluatacji, bezawaryje i palące mi średnio 7-8/100 16zaworowe R4 1.6l , które jak trzeba objedzie pare macniejszych autek :)


BratCukierka napisał(a):raczej chodziło pytonowi że jest to pójście na łatwiznę


Tak myślą właśnie ludzie którzy nigdy nie zakładali podtlenku a nitro znaja tylko z obrazka albo z F&F <lol>

Tak się składa, że montaż samego systemu to dopiero początek i tak samo jak każde inne doładowanie silnika w tlen, pociaga za sobą szereg modyfikacji, aby całość mogła być wydajna i bezpieczna :)

Kto myśli inaczej jest w błędzie :)

Pyton162 napisał(a):nawet sztuczne konie ci nie pomogą


hahaha

PostNapisane: 26 gru 2007, 13:59
przez BratCukierka
ja tam lubię podtlenek :D
ty mogłeś ostatnio przyjechać mx'em a nie efką to bym zobaczył jak to wygląda u Ciebie...tak tak wiem... przegląd wtedy Ci wyszedł :P
Ciekaw jestem jak b6 Nitro jeździ,bo KL-ZE daje radę :D


mX-MEN napisał(a):Ja nie mam 20 lat i "ciągłej" potrzeby pałowania auta.


No ja też nie mam potrzeby pałowania autka...bo miasto to nie tor wyścigowy :)

PostNapisane: 26 gru 2007, 14:08
przez xXx
BratCukierka napisał(a):Kanies napisał:
zawsze znajdzie sie ktos szybszy język


cóż xXx z tym Kanies ma rację.



Cóż innego można napisać na koniec, nigdy nie przeczyłem że jest inaczej, jednak to prawda że tonący brzytwy się chwyta i próbuje wybrnąć z czegoś za wszelką cenę.


mX-MEN napisał(a):Pyton162 napisał:
nitro zabawa , mechanika i turbo podstawa


Żałosne podejście do tematu ysz



Stały przyrost mocy to stały przyrost mocy, NITRO jest fajne i bardzo mi się to podoba, jednak Panowie prawda jest taka, że wasze silniki niestety nie są przystosowane do tego typu modyfikacji. Każdy silnik jest zbudowany, aby pracować w pewnych granicach ściśle określonych przez producenta. Każda bardziej agresywna próba poprawy osiągów wiąże się z skróceniem żywotności seryjnego silnika.

mx-MEN powiedz w takim razie, tak na przysłowiowe "oko" ile razy używasz podtlenku do poprawy osiągów w "przykładowym okresie czasu" ??

PostNapisane: 26 gru 2007, 14:09
przez mX-MEN
BratCukierka napisał(a):No ja też nie mam potrzeby pałowania autka...bo miasto to nie tor wyścigowy


Dokładnie o to chodzi :) ja nie twierdze, że Turbo jest gorsze.Jest po prostu inne.Zresztą co to za problem załozyć turbo-liczy sie tylko kasa.


BratCukierka napisał(a):ty mogłeś ostatnio przyjechać mx'em a nie efką to bym zobaczył jak to wygląda u Ciebie...tak tak wiem... przegląd wtedy Ci wyszedł


Projekt jeszcze nie dobiegł końca.Trzeba dużo zmienić i poprawić :) Ale jak napisałem wie o tym tylko ten kto sie tym "bawi" :) Do wiosny wszystko bedzie ok, więc napewno będziesz miał okazje się przekonać ;)

xXx napisał(a):Stały przyrost mocy to stały przyrost mocy, NITRO jest fajne i bardzo mi się to podoba, jednak Panowie prawda jest taka, że wasze silniki niestety nie są przystosowane do tego typu modyfikacji. Każdy silnik jest zbudowany, aby pracować w pewnych granicach ściśle określonych przez producenta. Każda bardziej agresywna próba poprawy osiągów wiąże się z skróceniem żywotności seryjnego silnika.


Jest dokładnie tak jak mówisz.Nie oznacza to jednak , że samo uturbienie silnika przygotowuje jednostkę pod dodatkowy przyrost mocy tak jak i sam montaż systemu podtlenku :)

xXx napisał(a):mx-MEN powiedz w takim razie, tak na przysłowiowe "oko" ile razy używasz podtlenku do poprawy osiągów w "przykładowym okresie czasu"


Używam go tylko wtedy kiedy potrzebuje czyli do wiścigów :) Nie ma regóły :) Czekam na jakiś wiosenny zlot aby niedowiarkom pokazać te sztuczne konie :) A silnik dostaje w pupę tak samo na podtlenku i na turbo jeśli się go odpowiednio nie zmodyfikuje/wzmocni.Jeśli zdarzy sie że wybuchnie to fakt ten po prostu tylko przyspieszy swapa :)

PostNapisane: 26 gru 2007, 14:22
przez xXx
mX-MEN napisał(a):BratCukierka napisał:
raczej chodziło pytonowi że jest to pójście na łatwiznę


Tak myślą właśnie ludzie którzy nigdy nie zakładali podtlenku a nitro znaja tylko z obrazka albo z F&F łoł

Tak się składa, że montaż samego systemu to dopiero początek i tak samo jak każde inne doładowanie silnika w tlen, pociaga za sobą szereg modyfikacji, aby całość mogła być wydajna i bezpieczna usmiech

Kto myśli inaczej jest w błędzie usmiech


Bardzo łatwo można uzyskać porównanie skali trudności montażu TURBO oraz NITRO patrząc na koszta jednej i drugiej inwestycji, zakładając że mamy w tym momencie seryjny silnik z przerobionym wydechem oraz dolotem oraz sterowaniem "zewnętrznego organu" odpowiadającego za mapy paliwa, zapłonu oraz progresywne wystrojenie strzału podtlenku azotu itp:

– Instalacja podtlenku azotu zagranicznej firmy koszt rzędu 2500 do 7000 PLN.

– Zestaw TURBO wraz z częściami potrzebnymi do kompletnej przeróbki silnika to koszt rzędu 15000-20000 PLN w przypadku silników V6 Mazdy.


Średni koszt napełnienia butli jednym kilogramem podtlenku to 50 PLN/1KG

Standardowe butle mieszczą około 4,5 kilograma gazu czyli około 225 PLN




Na koniec pytanie do użytkowników podtlenku azotu(mx-men, fiveopac oraz jacol)


Ile razy możecie strzelać przy założeniu, że posiadacie butle mieszczące tyle gazu ile napisałem wcześniej ??

PostNapisane: 26 gru 2007, 14:34
przez mX-MEN
xXx napisał(a):Bardzo łatwo można uzyskać porównanie skali trudności montażu TURBO oraz NITRO patrząc na koszta jednej i drugiej inwestycji


Jeśli ma sie kase to wszystko jest łatwe w tym uturbienie :) Przedstwiłeś tylko skalę kosztów a nie trudności.Powtarzam po raz kolejny, że sam system chodźby kosztował 10tyś to nie wszystko !!

xXx napisał(a):Ile razy możecie strzelać przy założeniu, że posiadacie butle mieszczące tyle gazu ile napisałem wcześniej


Optymalnie ok 30-40 razy.

PostNapisane: 26 gru 2007, 14:34
przez Pit
xXx napisał(a):Ile razy możecie strzelać przy założeniu, że posiadacie butle mieszczące tyle gazu ile napisałem wcześniej ??

Pozwól, że odpowiem. 0.25 kg gazu to 100 konny 10 – sekundowy strzał. Analogicznie strzał 50 konny (taki, jaki mają wszyscy wymienieni przez Ciebie) to 0.125 kg. Idąc dalej tym tropem i zakładając, że nie dfa rady wyciągnąć z butli całej jej zawartości, butla starcza na około 30 strzałów w sprzyjających warunkach temperaturowych. Bez użycia kocyka grzewczego, kończąc butle ciśnienie będzie za niskie na "dobry" strzał.

Cenowo strzał kosztuje około 8 złotych ;)

PostNapisane: 26 gru 2007, 14:40
przez mX-MEN
Piotruś napisał(a):Cenowo strzał kosztuje około 8 złotych
:)

Jeśli ktoś uważa, że to drogo może sprzedać butle, kupić techniczną 10kg i wymieniać ją na pełną gdy się skończy.Wychodzi ok 4 razy teniej :)
Taki system zaopatrywania w N2O preferuje polski producent systemów Garbowski .

PostNapisane: 26 gru 2007, 14:43
przez Pit
mX-MEN napisał(a):Jeśli ktoś uważa, że to drogo może sprzedać butle, kupić techniczną 10kg i wymieniać ją na pełną gdy się skończy.Wychodzi ok 4 razy teniej :)
Taki system zaopatrywania w N2O preferuje polski producent systemów Garbowski .

Z technicznym podtlenkiem jest kilka problemów. Przede wszystkim czystoś gazu, dostępność i jeszcze kilka innych... cenowo też nie jest aż tak kolorowo (przynajmniej na moim terenie).

PostNapisane: 26 gru 2007, 14:50
przez xXx
Cenowo strzał kosztuje około 8 złotych oczko


Czyli przykładowo koszt przejechania jednego kilometra autem turbo-doładowanym spalającym 30 litrów paliwa na 100km to 83 grosze uśredniając cenę paliwa do 4 PLN...

Nie muszę chyba mówić, jakie osiągi "full time" posiada takie auto...

PostNapisane: 26 gru 2007, 16:26
przez mX-MEN
xXx napisał(a):Czyli przykładowo koszt przejechania jednego kilometra autem turbo-doładowanym spalającym 30 litrów paliwa na 100km to 83 grosze uśredniając cenę paliwa do 4 PLN...


Co ma piernik do wiatraka ?? Mowa jest o czym innym.

Ktoś tu napisał, że nitro to zabawka i daje sztuczne konie :) Może mi ktoś to wyjaśni bo ja rozumiem to tak jakbym przyprawił mojemu MX-owi silikonowe cycki !!

Nie po to wydałem tyle kasy i jescze musze wydać ,włożyłem tyle pracy i jeszcze musze włożyć, żeby przy okazji gdy wygram z jakimś K8/KF lub innym 150konnym autem ktoś mi powiedział że oszukiwałem !!


Wyjaśnij mi to Patryk

PostNapisane: 26 gru 2007, 18:47
przez Fiveopac
mX-MEN napisał(a):Nie po to wydałem tyle kasy i jescze musze wydać ,włożyłem tyle pracy i jeszcze musze włożyć, żeby przy okazji gdy wygram z jakimś K8/KF lub innym 150konnym autem ktoś mi powiedział że oszukiwałem !

Przyzwyczaj sie, czesto to slyszalem. Zacznij czerpac z tego przyjemnosc. Nic tak nie poprawia humoru jak objechanie duuuzo mocniejszego auta a wlasciciel nie moze sobei tego wytlumaczyc.
Poza tym jest takze efekt odwrotny – ostatnio scigalem sie z autem o podobnej mocy ale jechalem bez gazu. Zloiłem konkretnie ale kolega-przeciwnik tlumaczyl to sobie tym ze pocisnalem go na gazie i nie dopuscil do wiadomosci faktu ze butla byla pusta jak łeb giertycha...


Pozwólcie, ze jako podsumowanie zacytuje Wieszcza:

"Winning is winning"



i nie ma że boli, ze dwójka nie weszla, ze bylo ślisko, ze przeciwnik jechal na tetrochloroetylenie, ze stringi uciskały... :P

PostNapisane: 26 gru 2007, 19:20
przez Pit
Fiveopac napisał(a):tetrochloroetylenieP

Od tego specyfiku to proszę mi się odwalić, cały jest mój :D nie dam! :D

PostNapisane: 26 gru 2007, 21:25
przez Pyton162
tez lubię objeżdżać mocniejsze fury ale bez doładowania nitro, ja po prostu wyznaje teorie taka a nie inna wole dłubać N/A czyli walki głowica itd, itp.Jestem teraz na etapie zbierania gratów do fiata i w styczniu będzie kompleksowo przebudowany silnik, i zmieniany trochę wydech. Nie ma 20 lat , mam trochę więcej, a auto paluje tylko na kresce, normalnie jeżdżę 50km/h i również ciesze sie z ekonomicznego 1.6 mając satysfakcje ze jak pojadę na kreskę ustawi sie kolo mnie mocniejsze auto i dostanie baty

PostNapisane: 26 gru 2007, 22:59
przez Fiveopac
Pyton162 napisał(a):auto paluje tylko na kresce, normalnie jeżdżę 50km/h i również ciesze sie z ekonomicznego 1.6 mając satysfakcje ze jak pojadę na kreskę ustawi sie kolo mnie mocniejsze auto i dostanie baty

I tutaj podtlenek jest rozwiazaniem idealnym bez porownania lepszym od turbo. Caly czas auto to 100% serii lacznie ze spalaniem i niezawodnoscia. Masz ochote pograzyc inne auto na kresce, odkrecasz butle i masz blyskawicznie auto mocniejsze o 50%. Koniec wyscigu – wracasz do serii :)

PostNapisane: 27 gru 2007, 03:07
przez Boris86
"Winning is winning"
i nie ma że boli, ze dwójka nie weszla, ze bylo ślisko, ze przeciwnik jechal na tetrochloroetylenie, ze stringi uciskały... język

Dokładnie i nikogo nie obchodzi czy komuś sie zapchał stożek ... albo czy to tylko Kuzajowi wszystkie przeciwnosci losu przeszkadzają. Szczęście sprzyja lepszym.

xXx napisał(a):Czyli przykładowo koszt przejechania jednego kilometra autem turbo-doładowanym spalającym 30 litrów paliwa na 100km to 83 grosze uśredniając cenę paliwa do 4 PLN...

Oj z Matmy to chyba same gałeczki były w dzienniczku, bo mi jak byk wychodzi 1,20 za kilometr.


Jacol napisał(a):Nigdy nie bede najszybszy, bo jakis banan sobie kupil gallardo we włocławku i wymiata język Co z tego ze zawiesza sie na kazdym progu.

Po łodzi też latają dwa i co z tego jak conajmniej Roverek 114, Almera i 3000GT są od nich szybsze;) A pewnie i kilka innych też by sie znalazło.

PostNapisane: 27 gru 2007, 10:38
przez Gib
Po co uturbiać ZE skoro to doprężony fabrycznie silnik robiony jako mocne NA? Nitro jest dużo lepszym pomysłem.

PostNapisane: 27 gru 2007, 12:06
przez xXx
Boris86 napisał(a):xXx napisał:
Czyli przykładowo koszt przejechania jednego kilometra autem turbo-doładowanym spalającym 30 litrów paliwa na 100km to 83 grosze uśredniając cenę paliwa do 4 PLN...

Oj z Matmy to chyba same gałeczki były w dzienniczku, bo mi jak byk wychodzi 1,20 za kilometr.


Przepraszam, faktycznie się w tym zamotałem :) Prawda jest taka, że użytkowanie auta z TURBO jest tańsze niż auta z NITRO...


mX-MEN napisał(a):xXx napisał:
Czyli przykładowo koszt przejechania jednego kilometra autem turbo-doładowanym spalającym 30 litrów paliwa na 100km to 83 grosze uśredniając cenę paliwa do 4 PLN...


Co ma piernik do wiatraka pytajnik Mowa jest o czym innym.

Ktoś tu napisał, że nitro to zabawka i daje sztuczne konie usmiech Może mi ktoś to wyjaśni bo ja rozumiem to tak jakbym przyprawił mojemu MX-owi silikonowe cycki !

Nie po to wydałem tyle kasy i jescze musze wydać ,włożyłem tyle pracy i jeszcze musze włożyć, żeby przy okazji gdy wygram z jakimś K8/KF lub innym 150konnym autem ktoś mi powiedział że oszukiwałem !


Wyjaśnij mi to Patryk



Chodzi mi tylko o porównanie kosztów przy użytkowaniu TURBO oraz NITRO.

W tym momencie kończę dyskusje w tym temacie, no chyba że ktoś coś jeszcze będzie miał ciekawego do powiedzenia <faja>

Na koniec poproszę kolegę GREEN-a który powiedział:

xXx napisał:
Jacol musisz jeszcze popracować nad wieloma rzeczami, bo teraz to przyśpiesza identycznie jak moje auto...


no to chyba Patryk zalozyl NX'a warsztatowym sposobem


aby sprostował o co mu chodzi dokładnie, a jeżeli tego nie potrafi niech więcej nie wypowiada się więcej w ten sposób.