Strona 1 z 1

Swap silnika BP powyżej '94 (BA) na BP sprzed '94 (BG)

PostNapisane: 5 gru 2007, 09:26
przez Xionc
Witam! Chodzi mi po głowie zrobić takiego swapa na silnik 128 lub 137KM. Na 1 rzut oka inna jest pokrywa zaworów i obudowa rozrządu.

Czy zostawić starego kompa i całą wiązkę i go ewentualnie potem zestroić na smt6? Rozumiem, że skrzynia będzie pasować.

Napiszcie jakie widzicie możliwe problemy przy takim swapie.

PostNapisane: 5 gru 2007, 19:33
przez marcinkosky
slyszalem ze skrzynia i polosie nie pasuja. ale nie wiem na ile wiarygodne jest to zrodlo informacji...

PostNapisane: 6 gru 2007, 10:26
przez Xionc
marcinkosky
To to na pewno pasuje. Za to chyba koła do pasków są inne, trzeba z BA przełożyć i mam nadzieję, że kolektor dolotowy będzie pasował. Mam zamiar zostawić cały osprzęt z BA.

PostNapisane: 6 gru 2007, 19:56
przez marcinkosky
ogolnie rzecz biorac to ciekawy pomysl sam sie zastanawialem ale jak pogadalem z mechanikiem to sie troche zniechecilem bo nie chce miec jakiejs duzej "rzezby" w aucie....

PostNapisane: 7 gru 2007, 14:10
przez Piciu
Xionc napisał(a):Za to chyba koła do pasków są inne, trzeba z BA przełożyć i mam nadzieję, że kolektor dolotowy będzie pasował. Mam zamiar zostawić cały osprzęt z BA.

Nie lepiej przelozyc calosc z wiazka kompem niz tak zezbic...??i potem nie potrzebnie testowac i stroic smt...?

PostNapisane: 7 gru 2007, 15:48
przez Xionc
Piciu ech, przepływomierz jest inny, więc i cały dolot jest inny i pewnie inne eletryczne duperele (czujniki jakies). Aż tak to mi się nie chce. Stage II to będzie SMT6, a póki co to pojeździ na tym kompie. O ile w ogóle się to uda ;)

PostNapisane: 7 gru 2007, 16:02
przez Xionc

PostNapisane: 7 gru 2007, 16:17
przez Piciu
Xionc napisał(a):rzepływomierz jest inny, więc i cały dolot jest inny i pewnie inne eletryczne duperele (czujniki jakies). Aż tak to mi się nie chce

No wlasnie o ile sie uda...:) a tak masz pewnosc ze musi chodzic i ewentualnie pozniej znienim konfiguracje kompa...(a propo wlasnie moze wiesz ktos sie tym zajmuje w poznaniu ale za jakies w miare normalne pieniadze chodzi o podlaczenie sterownika..)

PostNapisane: 9 gru 2007, 13:55
przez marcinkosky
Xionc ciekawe czy sie uda bo jezeli tak to byc moze i ja bym sobie zrobil :D

PostNapisane: 9 sty 2008, 19:45
przez Xionc
marcinkosky No i się nie uda. Po pierwsze ciężko znaleźć silnik 137KM. Wiem za to jak je rozróżnić – po wałkach. Ten mocniejszy ma wałek ssąc oznaczony BP-022, a ten słabszy BP-05 (albo 06, nie pamiętam). Zastanawiam się, czy by nie kupić takiego wałka i nie przełożyć?

Generalnie projekt upadł z powodu niemożliwiości łatwego przełożenia klimy i pompy wspomagania i paru drobiazgów, nie chciałem mieć rzeźby pod maską. Dlatego niestety "pozostanie" 1.8, za to będzie delikatnie dłubnięte :)

PostNapisane: 9 sty 2008, 19:46
przez brii
Xionc napisał(a): delikatnie dłubnięte

Trubo + nitro ;)??

PostNapisane: 9 sty 2008, 20:44
przez Xionc
brii, ta bi turbo zaaarazzz ;) Będzie remont silnika, planowanie głowicy, odcięcie EGR, tarcza sprzęgła EXEDY, heble ATS + Ferrodo... eee tyle :) I ładne felgi na lato. wtedy się zaprezentuje na forum :)

EDIT: i sprężyny H&R

PostNapisane: 9 sty 2008, 22:26
przez Hazu
Xionc źle Ci się xedosem jeździło?

Przeciez BA nie dorasta do Xedosa pod żadnym względem.(poza kosztami może)

Sam miałem podobne pomysły ale jak przyszło do oglądania jakiejs Ba to odchodziła mi ochota na taką zamianę.

PostNapisane: 10 sty 2008, 00:26
przez marcinkosky
Hazu mysle ze Xionc kierowal sie silnikiem. Bo silnik 1.8 BP nie jest duzo slabszy od KF 2.0 ;) . w nadwoziu 323f BA roznica w przyspieszeniu od 0-100 km/h jest (tylko) 0,3 sekundy :] a o ile tansze ewentualne naprawy i sama konstrukcja silnika jest o niebo prostrza. I wydaje mi sie ze KF jest (chyba) najbardziej "delikatnym" silnikiem z K-series (chyba nie zrobilem bledu <lol> )

PostNapisane: 10 sty 2008, 00:27
przez marcinkosky
Xionc a tak z czystej ciekawosci ile planujesz "wlozyc" PLNow w auto?? :D

PostNapisane: 10 sty 2008, 00:31
przez Xionc
marcinkosky w zasadzie... to nie wiem... taka zabawka ;) No ale mam inne wydatki, wiec nie pójdę pełną parą ;)

Hazu, nie wiem jak to opisac, ale po warszawie takim małym brzdącem 1.8 jeździ się lepiej niż Xedosem. Fakt, siedzenie mniej wygodne, ergonomia deski kiepska, zawieszenie gorsze ale taka radocha z jazdy... coś no gokart ;) na prawdę fajnie

PostNapisane: 10 sty 2008, 00:41
przez marcinkosky
a myslisz ze ile udala Ci sie "wyciagnac" po tych modach z BP??

PostNapisane: 10 sty 2008, 15:49
przez Xionc
marcinkosky nie ważne :) Ale jak będzie cokolwiek ponad serię, to będę się cieszył :)

PostNapisane: 10 sty 2008, 18:46
przez Hazu
Nie, nie przekonaliście mnie, BA dla mnie to tylko z KF bo ma znacznie lepsze hamulce i zawieszenie.
Ale chętnie zamienił bym xedosa na Xedosa 1,6. :D

PostNapisane: 10 sty 2008, 19:04
przez brii
Xionc napisał(a):brii, ta bi turbo zaaarazzz Będzie remont silnika, planowanie głowicy, odcięcie EGR, tarcza sprzęgła EXEDY, heble ATS + Ferrodo... eee tyle I ładne felgi na lato. wtedy się zaprezentuje na forum

EDIT: i sprężyny H&R

Czyli w sumie poprawienie fabryki i części z najwyższej półki :)