LPG a turbo

Postprzez Sokool » 28 lis 2007, 00:31

Pozwoliłem sobie założyć temat który próbował się rozwinąć w wątku trewor'a (co się jednak nie stało dzięki czujności Fiveopac'a ;) ).
Co prawda nie mam w najbliższej przyszłości zamiaru montować ani jednego ani drugiego, jednak według mnie jest to ciekawe zagadnienie i chętnie przeczytam opinie tych, którzy bardziej się znają (zresztą sądząc po poście Piotrusia w ww. wątku nie tylko ja) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Pit » 28 lis 2007, 10:09

Na sekwencji można to zrobić :) W takiej instalacji nie ma problemu z dystrybucją, czy zubożeniem mieszanki, więc bez problemu można takie auto wysterować :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Bartek1986 » 28 lis 2007, 13:33

a co z EGT?? wystroić to na gazie oczywiście się da :) ale czy to jest takie stabilne zestrojenie jak na PB?? każda instalacja się z czasem może rozregulować... Jak się tak złoży, że akurat wtedy będziemy ostro pałować auto, to będzie trzeba poszukać nowych tłoków ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez michasiek » 28 lis 2007, 14:24

nie zaglądałem do wątku trewora, ale czy chodzi o zagazowania uturbionego autka?

jeśli tak, to myślę, że to grzech :) ale mimo wszystko i tutaj swojego zdania nie zmienię – większym grzechem jest katowania auta driftem. Wystarczy spojrzeć na Nissany 200NX s13, 95% w sprzedaży to wyruchane, zażyłowane dziady..
ręczny, lewo, prawo, redukcja... i rzeź silnika, sprzęgła ;]

w moim odczuciu auta z T powinny być szanowane :) zwłaszcza te starsze
LGP + T ....... sam nie wiem.. chętnie poczytam opinie kogoś kto się zna :) bo ja to tylko dużo gadam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez MadziaForever » 28 lis 2007, 16:41

Można też pod turbine rozbudowywać silnik np na Blosie..
Tylko jaki to ma sens?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Sokool » 28 lis 2007, 16:44

michasiek napisał(a):ale mimo wszystko i tutaj swojego zdania nie zmienię – większym grzechem jest katowania auta driftem.

Ale to dwie różne sprawy.

michasiek napisał(a):w moim odczuciu auta z T powinny być szanowane

No sorry, ale coś nie widzi mi się kupowanie uturbionego auta żeby nim jeździć do 3k rpm. (mówię o benzynie nie o dieslach).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez michasiek » 28 lis 2007, 18:20

Sokool napisał(a):No sorry, ale coś nie widzi mi się kupowanie uturbionego auta żeby nim jeździć do 3k rpm. (mówię o benzynie nie o dieslach).


Mój błąd, zapomniałem dopisać, że powinno się szanować wiekowe uturbione auta :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez Bartek1986 » 28 lis 2007, 19:21

MadziaForever napisał(a):Można też pod turbine rozbudowywać silnik np na Blosie..


uehehe samego blosa jest ciężko wystroić przy silniku bez doładowania, żeby była mieszanka idealna.. Przy turbo, to byś się szybko z tym pożegnał ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez slav » 28 lis 2007, 19:48

michasiek napisał(a):w moim odczuciu auta z T powinny być szanowane

cos mi sie zdaje ze to auto jest dla nas a nie odwrotnie :)
rzeczy dla mnie, sa po to aby je uzywac ,wedlug wlasnego widzimisie i musialbym zwariowac zeby ja szanowac :D <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Grzesiu » 28 lis 2007, 19:58

ja tam popieram projekt T + LPG. odpowiednio przygotowane = zabawa + ekonomia.
mysle ze mozna to pogodzicccc, wiem wiem jest masa ludzi ktorzy twierdza ze albo 1 albo 2, mimo wszystko..
jedno drugiemu nie przeczy. oczywiscie pewnie jest 100 wyjatkow ze "tak i tak nie mozna" ale z zasady dla mnie turbo + lpg to good idea.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Hazu » 28 lis 2007, 20:46

Według mnie Bez problemu bedzie hodzic silnik z turbo na LPG .
Wystarczy poczytac fjakiekolwiek forum gazowe aby się przekonać.

Latwiej zagazować normalny silnik z turbo niz citroeny i peugoty z full grupą tak wunika np z tego forum:
https://www.ac.com.pl/autogaz/forum/viewforum.php?f=7&sid=629429536180e56d47307e8edafd4881
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez MadziaForever » 1 gru 2007, 11:29

Bartek1986 napisał(a):
MadziaForever napisał(a):Można też pod turbine rozbudowywać silnik np na Blosie..


uehehe samego blosa jest ciężko wystroić przy silniku bez doładowania, żeby była mieszanka idealna.. Przy turbo, to byś się szybko z tym pożegnał ;)


Bartek, znowu wypowiadasz się na temat w którym chyba niedokońca się orientujesz..
Blosa stroi się najłatwiej jak to jest tylko możliwe, niema porównania z mikserem, czy sekwencką hahaha ,mało tego trzyma on parametry mieszanki stechiometrycznej w całym zakresie obrotów :P ,a dla monitorowania jej prawidłowości w czasie rzeczywistym (jeżeli ktoś ma taki kaprys) można użyć np analizatora AFR <głaszcze>
uehehe ..ładny początek zdania w związku z trafnością reszty słów ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Bartek1986 » 1 gru 2007, 14:34

Wydaje Ci się :D to lepiej sobie podłącz ten AFR, bo możesz się zdziwić jak Ci się będzie robiło ubogo z wysokich obrotach. Wbrew pozorom BLOS jest bardzo mało precyzyjny..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez MadziaForever » 1 gru 2007, 16:11

Bartek.. Ok masz rację ;)

Ps. Mam taki wskaźnik, ale cotam ja wiem :] Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Waluś » 1 gru 2007, 18:54

Silniki z turbinami spokojnie ogarniają gaz, tylko trzeba znaleźć dobry, doświadczony warsztat co by nie wypluł wirnika <lol> A gaz z turbina chodzi nawet na drugiej generacji. Poczytajcie forum Forda Probe. Tam spora część użytkowników śmiga na LPG z takimi silnikami jak mój, choć z ekonomią to juz ma mało wspólnego, bo spalanie rzędu 14-15 litrów w górę hmmmm mało to ekonomiczne <lol>
Gaz do zapalniczek, a turbiny zostawcie w spokoju, nich bujaja sie tak jak je fabryka stworzyła :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Boris86 » 2 gru 2007, 01:39

Wg. mnie Piotruś i trewor powiedzieli tu wszytko.
Zasadniczo przeciwnikami LPG są Ci którzy nigdy go nie używali...
Jeśli aktualne instalacje pozwalają na precyzyjne podawanie gazu, precyzyjne wystrojenie składu mieszanki w pełnym zakresie obrotów i do tego spalanie na poziomie benzyny to nie widzę żadnego negatywnego aspektu gazu poza tym ze instalacja w aucie trochę waży.
A że LPG i Auto Sportowe (tak wolnossące jak i doładowane) to w dzisiejszych czasach dobre rozwiązanie to pokazała juz nie jedna firma...
Czas sie obudzić... Zatwardziali przeciwnicy LPG zwłaszcza tacy którzy nigdy nie mieli okazji go używca śmieszą mnie przeogromnie.
Ja wole za litr zabawy płacić 2,30 niż 4,60.

Co do wypowiedzi michasiek'a to wg. mnie powinno sie używać i dbać... i dbać po to żeby potem móc bezproblemowo używać nie tylko do 3 tyś rpm. ... tak stare jak i nowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Fiveopac » 2 gru 2007, 03:37

Przypominam,ze mialo byc rzeczowo a są kolejne flame wars'y...
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Banior » 3 gru 2007, 23:36

Witam znajomy ma VW 1.8T i sekwencję BRC zrobił na tym juz około 150tyś km i śmiga bez zarzutów,a samochodu wcale nie oszczędza i nic się nie dzieje, kwestia dobrego warsztatu.
Edit by mod: Proszę o stosowanie się do zaleceń FAQ (przyklejonego w każdym z działów) dotyczących rozmiaru podpisu/grafiki w podpisie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 03:49
Posty: 132
Skąd: Dęblin
Auto: Madzi nie ma....:(

Postprzez Grzesiu » 4 gru 2007, 20:18

Banior napisał(a):Witam znajomy ma VW 1.8T i sekwencję BRC zrobił na tym juz około 150tyś km i śmiga bez zarzutów,a samochodu wcale nie oszczędza i nic się nie dzieje, kwestia dobrego warsztatu.

mozesz dac jakis namiar na znajomego? najlepiej maila/gg, jesli byla by mozliwosc zadal bym kilka pyan, bo cos m isie wydaje ze to osoba o ktorej czytalem na jakims forum/ i jego samochod byl na allegro? bo zgadza sie auto i okolice Deblina, pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Puhcio » 4 gru 2007, 21:06

Oczywiście, że się da.

Bardzo dużo volvo z turbiną śmiga na sekwencji ;) Problem jak zawsze jest z odpowiednim ustawieniem, kalibracją ... jak i poprawnym montażem. Trzeba uważać, na temperaturę spalin – bo to one napędzają turbo.

trewor w naszym rejonie dobrym gazownikiem jest pan Gacek ;)

Będzin
PBNU "AUTO RENO"
ul. Czeladzka 67
tel./fax 032 267 06 25
e-mail: bedzin@elpigaz.com

To tylko zasłyszane, ale polecali mi go w ASO Volvo. Podobno mają hamownie, czas założenia i strojenia ok. 2 dni. Ceny mają trochę wyższe, ale podobno znają się. Ja sobie odpuściłem ... koszt instalacji do 5 cyl miał wynosić 4.200 PLN (butla w koło, zawór pod klapką, strojenie na hamowni, ...)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje