Strona 1 z 1

Swap Z5 BA –> BP-T

PostNapisane: 24 lis 2007, 07:48
przez Akar.Zaephyr
Witam.

Nie jestem pewien czy sprawa zasługuje na osobny temat ale w razie czego nasi kochani Moderatorzy złączą temat jeśli uznają to za stosowne ;)

Do sedna:
Czy ktoś z Was posiada informacje na temat swapa Z5 –> BP-T ( BPD )w 323F BA?
Poszukuję następujących informacji:
– z jakimi przeróbkami się to wiąże? ( sprzęgło? skrzynia? hamulce? wydech? )
– czy silnik taki będzie pasował do komory w BA? Czy ewentualne modyfikacje mocowań silnika są poważne czy nie trzeba specjalnie przy tym grzebać?
– jak wygląda sprawa rejestracji samochodu? czy po swapie należy zmienić dowód rejestracyjny?

Na razie to tyle, za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny :)

Pozdrawiam,
Akar.

PostNapisane: 24 lis 2007, 09:53
przez majorkca
Ja sie podlacze do pytania tylko chodzi mi o mx3 czy ktos to zrobil wiem ze za wielka woda te swapy sa dosc popularne ale nie wiem co trzeba zmienic i jakie sa tego koszty mniej wiecej

PostNapisane: 24 lis 2007, 12:53
przez KyRy
majorkca znajdź takich użytkowników jak:
Jacol, Morder, brii, krakusik_mx3 i powinieneś wszystko wiedzieć.

Akar.Zaephyr
gadula88 wkładał w miejsce Z5 silnik BP ale nie jestem pewien czy o taki Ci chodzi.

PostNapisane: 24 lis 2007, 13:31
przez Pit
KyRy napisał(a):majorkca znajdź takich użytkowników jak:
Jacol, Morder, brii, krakusik_mx3 i powinieneś wszystko wiedzieć

No chyba niekoniecznie. Chłopaki powyżej bawią się w V|'łki.

KyRy napisał(a):Akar.Zaephyr
gadula88 wkładał w miejsce Z5 silnik BP ale nie jestem pewien czy o taki Ci chodzi.

Silnik BP-T to lekko inny motorek.

PostNapisane: 24 lis 2007, 14:44
przez Boris86
Akar.Zaephyr
W 323F był silnik Serii B... i było to nawet konkretnie BP... tyle ze zdławione i wolnossące z nowszą pokrywką zaworów.
Wszystko co miało by wiec służyć do założenia BP-T w twojej komorze prawdopodobnie znajdziesz pod maską 323 F BA 1,8. Mocowania wszytkich silników serii B są takie same. Skrzynie w seriach B też mozna dośc zamiennie stosować i złożyć to sie da... kwestia tylko taka ze różne skrzynie, montowane z silnikami serii B mają inny wieloklin wałka sprzegłowego. Ale to juz kwestia odpowiednio dobranego sprzegła.
Czy podpasuje skrzynia z Z5 ... nie mam pojecia.

Co do kwestii zmiany dowodu i zabaw z rejestracją to mozesz o tym problemie zapomnieć.
Nikt tego juz nie sprawdza... silnik stał sie czescią zamienną silnika i nikt nigdzie nie sprawdzi Ci czy rzeczywiscie ten silnik powinien być w tym aucie.
Zabawa z rejestracją ma sens w 2 przypadkach:
-Jesli wkładasz silnik o mniejszej pojemnosci i nie chcesz płącic duzych opłat.
-Jesli chcesz startować w zawodach wysokiej rangi i nie chcesz łamać regulaminu zapisujac sie według dowodu rejestracyjnego do zaniżonej kategorii.

Potrzebujesz na pewno:
-Silnik
-Wiązke
-Osprzet
-Komputer
-Wydech
-Prawdopodobnie mocowania od 323F BA 1,8
-Pompe paliwa bo do auta o 100KM mocniejszego seryjna raczej nie podoła.
-Co do skrzyni to nie wiem.
-Sprzegło w zależnosci od zastosowanej skrzyni.

PostNapisane: 24 lis 2007, 18:29
przez Pit
Porek napisał(a):
Piotruś napisał(a):
KyRy napisał(a):majorkca znajdź takich użytkowników jak:
Jacol, Morder, brii, krakusik_mx3 i powinieneś wszystko wiedzieć

No chyba niekoniecznie. Chłopaki powyżej bawią się w V|'łki..

krakusik_mx3 z tego co pamiętam miał najpierw B6, późiej wsadził tam BP a następnie KL, więc będzie miał trochę wiedzy w temacie prawdopodobnie.

Pozdrawiam, Mateusz.

A racja panie Porek :) przypominam sobie :)

PostNapisane: 24 lis 2007, 18:40
przez Boris86
Ale kolega nie pyta o B6 tylko o Z5... a one nie mają chyba nic wspólnego poza tą samą mocą w jednej z odmian B6.

PostNapisane: 24 lis 2007, 18:40
przez gadula
Od jakiegoś czasu też choruję na BP-T. Ale raczej to będzie tylko marzenie :(
Najpewniej do silnika BP-T, trzeba by było założyć skrzynię od BP z BA (pół osie itp, bla bla bla). Ta z Z5 nie pasuje z tego co wiem. Wydech albo od KF, albo wyspawany na zamówienie. No i do tego zaciski i tarcze z BP, chociaż nie wiem czy nie będą za słabe. Możliwe że i wiązkę również trzeba będzie dopasować do obecnej instalacji. W przypadku wkładania zwykłego BP z BA, to w zasadzie wiązka jest plug&play, a jak to jest z BP-T, to nie mam zielonego pojęcia. Dokładnie chodzi o wpięcie wiązki w resztę instalacji samochodu (wskaźniki, kontrolki, sensory).

Na zakończenie napisze tylko tyle, że jest zupełnie realne do realizacji :] Gdzieś na necie widziałem zdjęcia BA z włożonym BP-T.

PostNapisane: 24 lis 2007, 20:57
przez BratCukierka
podłącze się do tematu....
tylko chodzi o swap z silnika b3 na 1,8turbo z GTX....
co trzeba zmienić... jakie półosie będą pasować?? skrzynia od BP podejdzie??

PostNapisane: 24 lis 2007, 22:54
przez krzynio
BratCukierka napisał(a):podłącze się do tematu....
tylko chodzi o swap z silnika b3 na 1,8turbo z GTX....
co trzeba zmienić... jakie półosie będą pasować?? skrzynia od BP podejdzie??

Silnik spokojnie da sie włożyć do 1.3 skrzynia pasuje ale trzeba bedzie powalczyć z elektronika
przepływka
TPS
nie wiem w jakim stanie jest silnik chodzi mi podzespoły bo jeśli to goły silnik to będzie później problem a przepływka jest najwiekszym
a i do tego obowiązkowo
SMT6

PostNapisane: 24 lis 2007, 23:40
przez michi
Sądzę, że nie wszyscy zrozumieli o co pytał Akar.Zaephyr a więc postaram się trochę pomóc ;)
Kwestia rozchodzi się o swap Z5 na silnik BP-T 1.8 Turbo z serii BG.

A dowody na to, że się da są np tutaj:

http://www.cardomain.com/ride/2050136
http://www.cardomain.com/ride/2075708
http://www.cardomain.com/ride/2284594
http://www.cardomain.com/ride/2516741/6

To tyle co ja mogę zrobić, więcej w tym temacie nie wiem niestety, choć nie powiem że również mnie on ciekawi :)

PostNapisane: 30 lis 2007, 06:17
przez Akar.Zaephyr
michi – dziękuję :) Właśnie o to chodzi.

Po drodze, przy myśleniu nad tą sprawą, naszło mnie jeszcze jedno pytanie.

Jak wygląda sprawa chłodnicy? Czy seryjna z Z5 podoła chłodzeniu uturbionego 1.8? Czy przy wymianie chłodnicy należy wymienić również pompę chłodnicy? No i jak ma się sprawa z pompą paliwa? Domyślam się że ta z Z5 raczej nie podoła, czy wobec tego należy wrzucić pompę z BP czy też dokładnie tą z BP-T? :)

Dziękuję wszystkim za pomoc, tą dotychczasową i tą przyszłą ;)

PostNapisane: 30 lis 2007, 12:01
przez gadula
Chłodnica powinna raczej zostać ta sama. Silniki Z5 i zwykły BP mają te same chłodnice, ja sam jeżdżę na chłodnicy od Z5. Z pompą wody to nie mam pojęcia, ale wnioskuję że też powinna podejść od zwykłego BP.
O ile Z5 i zwykłe BP mają również te same pompy paliwa, to do BP-T trzeba większej pompy, ta od KL powinna pasować ;)

PostNapisane: 1 gru 2007, 23:58
przez Boris86
Akar.Zaephyr napisał(a):Czy przy wymianie chłodnicy należy wymienić również pompę chłodnicy?


gadula88 napisał(a):Z pompą wody to nie mam pojęcia


Nie wiem jak wy chłopaki ... ale mi sie wydaje ze akurat pompa wody to na tyle integralna cześc silnika ze nie ma mowy o używaniu pompy nie dedykowanej do danego silnika bo najzwyczajniej nie bedzie posować do bloku. hahaha No chyba ze do Z5 dedykowana jest identyczna:)

PostNapisane: 2 gru 2007, 11:16
przez brii
Boris86 napisał(a):ale mi sie wydaje ze akurat pompa wody to na tyle integralna cześc silnika ze nie ma mowy o używaniu pompy nie dedykowanej do danego silnika bo najzwyczajniej nie bedzie posować do bloku.

Jeśli będziecie robić taką przekładkę to od razu sugeruję kupić taką pompę, ale nową :)

PostNapisane: 7 sie 2009, 15:00
przez espiacent
szkoda że nikt w polsce nie zabrał się jeszcze za taki projekt

PostNapisane: 7 sie 2009, 17:04
przez Mako
espiacent ale archeolog z Ciebie hahaha

PostNapisane: 18 sie 2009, 21:09
przez zio
Hm...z tego co kolaże to skrzynia do seri BP byla inna niż do Z5 -wytrzymalsza. Wymiarowo na pewno podchodziła ale jeżeli chodzi o przełożenia a co gorsza wytrzymałość to może być kiepsko. W ogóle taki projekt to nie taka prosta sprawa – większość silników BP-T jeżeli nawet do kupienia to pewnie nadają sie do totalnej regeneracji – nie wiem czy ekonomicznie nie lepiej kupic nowy samochod :P