Swap Z5 BA –> BP-T

Postprzez Akar.Zaephyr » 24 lis 2007, 07:48

Witam.

Nie jestem pewien czy sprawa zasługuje na osobny temat ale w razie czego nasi kochani Moderatorzy złączą temat jeśli uznają to za stosowne ;)

Do sedna:
Czy ktoś z Was posiada informacje na temat swapa Z5 –> BP-T ( BPD )w 323F BA?
Poszukuję następujących informacji:
– z jakimi przeróbkami się to wiąże? ( sprzęgło? skrzynia? hamulce? wydech? )
– czy silnik taki będzie pasował do komory w BA? Czy ewentualne modyfikacje mocowań silnika są poważne czy nie trzeba specjalnie przy tym grzebać?
– jak wygląda sprawa rejestracji samochodu? czy po swapie należy zmienić dowód rejestracyjny?

Na razie to tyle, za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny :)

Pozdrawiam,
Akar.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez majorkca » 24 lis 2007, 09:53

Ja sie podlacze do pytania tylko chodzi mi o mx3 czy ktos to zrobil wiem ze za wielka woda te swapy sa dosc popularne ale nie wiem co trzeba zmienic i jakie sa tego koszty mniej wiecej
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 20:43
Posty: 184
Skąd: Nowy Sacz
Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6

Postprzez KyRy » 24 lis 2007, 12:53

majorkca znajdź takich użytkowników jak:
Jacol, Morder, brii, krakusik_mx3 i powinieneś wszystko wiedzieć.

Akar.Zaephyr
gadula88 wkładał w miejsce Z5 silnik BP ale nie jestem pewien czy o taki Ci chodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Pit » 24 lis 2007, 13:31

KyRy napisał(a):majorkca znajdź takich użytkowników jak:
Jacol, Morder, brii, krakusik_mx3 i powinieneś wszystko wiedzieć

No chyba niekoniecznie. Chłopaki powyżej bawią się w V|'łki.

KyRy napisał(a):Akar.Zaephyr
gadula88 wkładał w miejsce Z5 silnik BP ale nie jestem pewien czy o taki Ci chodzi.

Silnik BP-T to lekko inny motorek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Boris86 » 24 lis 2007, 14:44

Akar.Zaephyr
W 323F był silnik Serii B... i było to nawet konkretnie BP... tyle ze zdławione i wolnossące z nowszą pokrywką zaworów.
Wszystko co miało by wiec służyć do założenia BP-T w twojej komorze prawdopodobnie znajdziesz pod maską 323 F BA 1,8. Mocowania wszytkich silników serii B są takie same. Skrzynie w seriach B też mozna dośc zamiennie stosować i złożyć to sie da... kwestia tylko taka ze różne skrzynie, montowane z silnikami serii B mają inny wieloklin wałka sprzegłowego. Ale to juz kwestia odpowiednio dobranego sprzegła.
Czy podpasuje skrzynia z Z5 ... nie mam pojecia.

Co do kwestii zmiany dowodu i zabaw z rejestracją to mozesz o tym problemie zapomnieć.
Nikt tego juz nie sprawdza... silnik stał sie czescią zamienną silnika i nikt nigdzie nie sprawdzi Ci czy rzeczywiscie ten silnik powinien być w tym aucie.
Zabawa z rejestracją ma sens w 2 przypadkach:
-Jesli wkładasz silnik o mniejszej pojemnosci i nie chcesz płącic duzych opłat.
-Jesli chcesz startować w zawodach wysokiej rangi i nie chcesz łamać regulaminu zapisujac sie według dowodu rejestracyjnego do zaniżonej kategorii.

Potrzebujesz na pewno:
-Silnik
-Wiązke
-Osprzet
-Komputer
-Wydech
-Prawdopodobnie mocowania od 323F BA 1,8
-Pompe paliwa bo do auta o 100KM mocniejszego seryjna raczej nie podoła.
-Co do skrzyni to nie wiem.
-Sprzegło w zależnosci od zastosowanej skrzyni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Pit » 24 lis 2007, 18:29

Porek napisał(a):
Piotruś napisał(a):
KyRy napisał(a):majorkca znajdź takich użytkowników jak:
Jacol, Morder, brii, krakusik_mx3 i powinieneś wszystko wiedzieć

No chyba niekoniecznie. Chłopaki powyżej bawią się w V|'łki..

krakusik_mx3 z tego co pamiętam miał najpierw B6, późiej wsadził tam BP a następnie KL, więc będzie miał trochę wiedzy w temacie prawdopodobnie.

Pozdrawiam, Mateusz.

A racja panie Porek :) przypominam sobie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Boris86 » 24 lis 2007, 18:40

Ale kolega nie pyta o B6 tylko o Z5... a one nie mają chyba nic wspólnego poza tą samą mocą w jednej z odmian B6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez gadula » 24 lis 2007, 18:40

Od jakiegoś czasu też choruję na BP-T. Ale raczej to będzie tylko marzenie :(
Najpewniej do silnika BP-T, trzeba by było założyć skrzynię od BP z BA (pół osie itp, bla bla bla). Ta z Z5 nie pasuje z tego co wiem. Wydech albo od KF, albo wyspawany na zamówienie. No i do tego zaciski i tarcze z BP, chociaż nie wiem czy nie będą za słabe. Możliwe że i wiązkę również trzeba będzie dopasować do obecnej instalacji. W przypadku wkładania zwykłego BP z BA, to w zasadzie wiązka jest plug&play, a jak to jest z BP-T, to nie mam zielonego pojęcia. Dokładnie chodzi o wpięcie wiązki w resztę instalacji samochodu (wskaźniki, kontrolki, sensory).

Na zakończenie napisze tylko tyle, że jest zupełnie realne do realizacji :] Gdzieś na necie widziałem zdjęcia BA z włożonym BP-T.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez BratCukierka » 24 lis 2007, 20:57

podłącze się do tematu....
tylko chodzi o swap z silnika b3 na 1,8turbo z GTX....
co trzeba zmienić... jakie półosie będą pasować?? skrzynia od BP podejdzie??
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez krzynio » 24 lis 2007, 22:54

BratCukierka napisał(a):podłącze się do tematu....
tylko chodzi o swap z silnika b3 na 1,8turbo z GTX....
co trzeba zmienić... jakie półosie będą pasować?? skrzynia od BP podejdzie??

Silnik spokojnie da sie włożyć do 1.3 skrzynia pasuje ale trzeba bedzie powalczyć z elektronika
przepływka
TPS
nie wiem w jakim stanie jest silnik chodzi mi podzespoły bo jeśli to goły silnik to będzie później problem a przepływka jest najwiekszym
a i do tego obowiązkowo
SMT6
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez michi » 24 lis 2007, 23:40

Sądzę, że nie wszyscy zrozumieli o co pytał Akar.Zaephyr a więc postaram się trochę pomóc ;)
Kwestia rozchodzi się o swap Z5 na silnik BP-T 1.8 Turbo z serii BG.

A dowody na to, że się da są np tutaj:

http://www.cardomain.com/ride/2050136
http://www.cardomain.com/ride/2075708
http://www.cardomain.com/ride/2284594
http://www.cardomain.com/ride/2516741/6

To tyle co ja mogę zrobić, więcej w tym temacie nie wiem niestety, choć nie powiem że również mnie on ciekawi :)
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez Akar.Zaephyr » 30 lis 2007, 06:17

michi – dziękuję :) Właśnie o to chodzi.

Po drodze, przy myśleniu nad tą sprawą, naszło mnie jeszcze jedno pytanie.

Jak wygląda sprawa chłodnicy? Czy seryjna z Z5 podoła chłodzeniu uturbionego 1.8? Czy przy wymianie chłodnicy należy wymienić również pompę chłodnicy? No i jak ma się sprawa z pompą paliwa? Domyślam się że ta z Z5 raczej nie podoła, czy wobec tego należy wrzucić pompę z BP czy też dokładnie tą z BP-T? :)

Dziękuję wszystkim za pomoc, tą dotychczasową i tą przyszłą ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez gadula » 30 lis 2007, 12:01

Chłodnica powinna raczej zostać ta sama. Silniki Z5 i zwykły BP mają te same chłodnice, ja sam jeżdżę na chłodnicy od Z5. Z pompą wody to nie mam pojęcia, ale wnioskuję że też powinna podejść od zwykłego BP.
O ile Z5 i zwykłe BP mają również te same pompy paliwa, to do BP-T trzeba większej pompy, ta od KL powinna pasować ;)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Boris86 » 1 gru 2007, 23:58

Akar.Zaephyr napisał(a):Czy przy wymianie chłodnicy należy wymienić również pompę chłodnicy?


gadula88 napisał(a):Z pompą wody to nie mam pojęcia


Nie wiem jak wy chłopaki ... ale mi sie wydaje ze akurat pompa wody to na tyle integralna cześc silnika ze nie ma mowy o używaniu pompy nie dedykowanej do danego silnika bo najzwyczajniej nie bedzie posować do bloku. hahaha No chyba ze do Z5 dedykowana jest identyczna:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez brii » 2 gru 2007, 11:16

Boris86 napisał(a):ale mi sie wydaje ze akurat pompa wody to na tyle integralna cześc silnika ze nie ma mowy o używaniu pompy nie dedykowanej do danego silnika bo najzwyczajniej nie bedzie posować do bloku.

Jeśli będziecie robić taką przekładkę to od razu sugeruję kupić taką pompę, ale nową :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez espiacent » 7 sie 2009, 15:00

szkoda że nikt w polsce nie zabrał się jeszcze za taki projekt
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2009, 22:50
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.5 95r (Projekt GTR)
323F BA 2.0 v6 (Daily car)

Postprzez Mako » 7 sie 2009, 17:04

espiacent ale archeolog z Ciebie hahaha
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez zio » 18 sie 2009, 21:09

Hm...z tego co kolaże to skrzynia do seri BP byla inna niż do Z5 -wytrzymalsza. Wymiarowo na pewno podchodziła ale jeżeli chodzi o przełożenia a co gorsza wytrzymałość to może być kiepsko. W ogóle taki projekt to nie taka prosta sprawa – większość silników BP-T jeżeli nawet do kupienia to pewnie nadają sie do totalnej regeneracji – nie wiem czy ekonomicznie nie lepiej kupic nowy samochod :P
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje