Strona 1 z 2

Kolektor wydechowy 4-2-1

PostNapisane: 2 sie 2007, 09:34
przez PumaRST
Witam,

czy ktoś kombinował z kolektorem do silnika BP-DOHC. Moze ktoś dopasował z innego auta zmieniąjąc tylko flansze??

Pozdrawiam
PumaRST

PostNapisane: 10 sie 2007, 22:28
przez krzynio
a po co jak to jest idealny kolektor ??

PostNapisane: 11 sie 2007, 07:15
przez PumaRST
krzynio323f napisał(a):a po co jak to jest idealny kolektor ??


a tak sobie kombinuje nad baranem 4-2-1 zamiast tego co jest oryginalny 4-1 rzeliwny.Powinno być lepiej w sensie obnizone obroty w których pojawi sie pełen moment obrotowy.

PostNapisane: 22 sie 2007, 10:57
przez piwo
ja bede taki robił u swiatka koszt 1500zł

PostNapisane: 22 sie 2007, 12:23
przez PumaRST
piwo napisał(a):ja bede taki robił u swiatka koszt 1500zł


ok zrobić na zamówienie to nie jest problem, raczej chodziło mi o dopasowanie czegoś co by to wyszło max 500zł

PostNapisane: 9 gru 2008, 09:12
przez damian
podepnę się pod temat. czy dało by radę przerobić jakiś kolektor 4-2-1 np od jakiejs hondy (tanio można kupić) tak żeby spasował do 1.8 DOHC? może którys bedzie miał podobny rozstaw tych rurek, i wystarczy tylko przerobić mocowanie... gdzie mogę sprawdzić i porównac jakie są kanały wydechowe takie jak u mnie i np od civica. robiony od podstaw na zamówienie nie wchodzi w grę bo za drogo mnie wyniesie

PostNapisane: 9 gru 2008, 11:27
przez Fiveopac
damiaaans napisał(a):podepnę się pod temat. czy dało by radę przerobić jakiś kolektor 4-2-1 np od jakiejs hondy (tanio można kupić) tak żeby spasował do 1.8 DOHC? może którys bedzie miał podobny rozstaw tych rurek, i wystarczy tylko przerobić mocowanie... gdzie mogę sprawdzić i porównac jakie są kanały wydechowe takie jak u mnie i np od civica. robiony od podstaw na zamówienie nie wchodzi w grę bo za drogo mnie wyniesie

Nie za dobry pomysl, ale jesli jzu musisz, to kup uszczelki pod kolektor od obu aut i porównaj.

PostNapisane: 9 gru 2008, 13:47
przez damian
no i chyba pojde do jakiegos sklepu z czesciami do japoncow i porownam... a nie ma jakiejs stronki na ktorej by byly takie dane?

EDIT: w googlach znalazlem wymiary od jakiejs accordki, teraz tylko potrzeba mi wymiary tych okienek wylotowych jakie są u mnie, ma ktoś moze wyjętą głowice, lub kolektor wydechowy i mogl by to zmierzyc? wydaje mi sie ze w kolektorze otwory wylotow nie moga byc mniejsze niz w glowicy, bo bedzie kiszka, a jesli beda troche wieksze to powinno byc dobrze, czy niekoniecznie? bo watpie zeby byly idealnie takie same

Re: Kolektor wydechowy 4-2-1

PostNapisane: 26 kwi 2013, 12:20
przez tomek_ch86
Witam. Chciałbym podpiąć się pod temat. Znalazłem na allegro ofertę sprzedaży sportowego kolektora 4-2-1 do Mazdy MX-6 4-cyl i tu pojawia się moje pytanie. Czy taki kolektor będzie pasował do mazdy 626 GE z silnikiem 1.8? Pojawia się też drugie pytanie: czy po założeniu tego kolektora do 626 silnik zyska czy jednak straci na mocy? Bądź co bądź kolektor jest przeznaczony do innego modelu. Z góry wielkie dzięki za pomoc.

Kolektor wydechowy 4-2-1 323F BA BP o jakich średnicach wew rurki zastosować?

PostNapisane: 7 paź 2013, 18:44
przez KungFu Panda
Witam serdelecznie. Jakie średnice rurek zastosować przy budowie kolektora wydechowego 4-2-1 do silnika BP w 323F BA? Reszta układu będzie przelotowa na 2.25 cala ze strumienica zamiast kata. Przewertowałem całe forum (chyba) i nie znalazłem takiej informacji.
http://daewooforum.pl/temat56837.html w tym miejscu doczytałem się że 38 – 42 lub 45 – 50 mm ale końcowy wymiar ma być ok 60mm (o ile się nie myle).

Bardzo proszę o w miarę szybką odpowiedź jeśli kto kolwiek jest w stanie mi pomóc bo jestem umówiony z fachowcem na 14-go czyli za tydzień :)

Pozdrawiam

Re: Kolektor wydechowy 4-2-1

PostNapisane: 8 paź 2013, 21:17
przez KungFu Panda
Nie wierzę.. tylu fachowców a nikt nawet przybliżonych wymiarów nie potrafi podać? Uuu.. no przykro troszkę bo ciężko cokolwiek znaleźć a wydawało mi się że forum jest po to żeby użytkownicy pojazdów, tunerzy sobie pomagali. Jak znam życie to będę znowu zdany na własną intuicję. Na pewno pochwalę się co wyszło i podzielę się szczegółami. A może to dzięki schowaniu zapytania do wątku który dawno nie był odwiedzany i zapomniany taki sobie jest... dziękuję w każdym razie i naprawdę będę wdzięczny za informacje które pomogą mi i magikowi od spawania.

PostNapisane: 9 paź 2013, 14:29
przez Bartg
Podejrzewam, że nikt nie zakładał kolektora 4-2-1 do BA stąd ciężko o porady ;) Jedyne 4-2-1 jakie tu spotkasz do BP to takie do 323 BG np Pacesettera.

PostNapisane: 9 paź 2013, 17:23
przez KungFu Panda
No to może będę pierwszy :). W ogóle jakoś mało danych na forum jeśli chodzi o BA. Więcej znajdę informacji o tym że lampka się świeci czy naklejka ładna albo tu mi taki cik cik wystawa i furczy :) W każdym razie bardzo by mi pomogły nawet przybliżone wartości.

PostNapisane: 9 paź 2013, 17:50
przez Bartg
Bo nikt nie tuninguje 4 cylindrówek Mazdy, nie opłaca się ;)

PostNapisane: 9 paź 2013, 18:18
przez KungFu Panda
A.. to dla tego tyle o BG można znaleźć :) Puki co to jest moje pierwsze auto które przerabiam i uczę się powoli. Oczywiście najprościej byłoby kupić hondę i nawtykać gratów za niewielkie pieniądze bo pełno tego wszędzie i po sprawie.

PostNapisane: 10 paź 2013, 01:06
przez tekkenfan
Bartg napisał(a):Jedyne 4-2-1 jakie tu spotkasz do BP to takie do 323 BG np Pacesettera.

To są 4-1 a nie 4-2-1 tak żeby uściślić :D

Co do wymiarów to nie wiem czy ktoś Ci takowe poda bo w przypadku wolnossaka wydechem można więcej popsuć niż poprawić.
Średnica rurek to nie wszystko, musisz znać jeszcze jak długie mają być runnery, w którym momencie 4 łączą się w 2, a następnie 2 w jeden. Wszystko to wpływa na kształtowanie się momentu i mocy. Tak więc nie jest to takie hop siup. Kolektor może Ci wyspawać każdy, pytanie tylko czy będzie to działało jak powinno.
Proponuje poczytać na forach zagranicznych o projektowaniu kolektorów ;)

Bartg napisał(a):Bo nikt nie tuninguje 4 cylindrówek Mazdy

chyba muszę zmienić nick na "nikt" :D :D

PostNapisane: 10 paź 2013, 11:30
przez KungFu Panda
Hmm... Zaczynam się zastanawiać nad sensem całej operacji. Ale, "co bedzie to beedzie... do stodooły!!"

PostNapisane: 10 paź 2013, 15:59
przez Matheus
tekkenfan napisał(a): Bartg napisał(a):Bo nikt nie tuninguje 4 cylindrówek Mazdy


chyba muszę zmienić nick na "nikt" :D :D


a ja na "nikt2" <rotfl>

PostNapisane: 10 paź 2013, 16:09
przez Bartg
Dobra wyraziłem się niejasno :D 4 cylindrówek z BA :P

PostNapisane: 20 paź 2013, 00:03
przez MIRU
KungFu Panda napisał(a):Witam serdelecznie. Jakie średnice rurek zastosować przy budowie kolektora wydechowego 4-2-1 do silnika BP w 323F BA? Reszta układu będzie przelotowa na 2.25 cala ze strumienica zamiast kata. Przewertowałem całe forum (chyba) i nie znalazłem takiej informacji.
http://daewooforum.pl/temat56837.html w tym miejscu doczytałem się że 38 – 42 lub 45 – 50 mm ale końcowy wymiar ma być ok 60mm (o ile się nie myle).

Bardzo proszę o w miarę szybką odpowiedź jeśli kto kolwiek jest w stanie mi pomóc bo jestem umówiony z fachowcem na 14-go czyli za tydzień :)

Pozdrawiam

http://www.racingforum.pl/Proporcje-rednic-runnerlw-w-kolektorach-wydechowych-t102328.html
moze cos pomoże