Kolektor wydechowy 4-2-1

Postprzez PumaRST » 2 sie 2007, 09:34

Witam,

czy ktoś kombinował z kolektorem do silnika BP-DOHC. Moze ktoś dopasował z innego auta zmieniąjąc tylko flansze??

Pozdrawiam
PumaRST
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez krzynio » 10 sie 2007, 22:28

a po co jak to jest idealny kolektor ??
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez PumaRST » 11 sie 2007, 07:15

krzynio323f napisał(a):a po co jak to jest idealny kolektor ??


a tak sobie kombinuje nad baranem 4-2-1 zamiast tego co jest oryginalny 4-1 rzeliwny.Powinno być lepiej w sensie obnizone obroty w których pojawi sie pełen moment obrotowy.
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez piwo » 22 sie 2007, 10:57

ja bede taki robił u swiatka koszt 1500zł
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4872 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez PumaRST » 22 sie 2007, 12:23

piwo napisał(a):ja bede taki robił u swiatka koszt 1500zł


ok zrobić na zamówienie to nie jest problem, raczej chodziło mi o dopasowanie czegoś co by to wyszło max 500zł
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez damian » 9 gru 2008, 09:12

podepnę się pod temat. czy dało by radę przerobić jakiś kolektor 4-2-1 np od jakiejs hondy (tanio można kupić) tak żeby spasował do 1.8 DOHC? może którys bedzie miał podobny rozstaw tych rurek, i wystarczy tylko przerobić mocowanie... gdzie mogę sprawdzić i porównac jakie są kanały wydechowe takie jak u mnie i np od civica. robiony od podstaw na zamówienie nie wchodzi w grę bo za drogo mnie wyniesie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Fiveopac » 9 gru 2008, 11:27

damiaaans napisał(a):podepnę się pod temat. czy dało by radę przerobić jakiś kolektor 4-2-1 np od jakiejs hondy (tanio można kupić) tak żeby spasował do 1.8 DOHC? może którys bedzie miał podobny rozstaw tych rurek, i wystarczy tylko przerobić mocowanie... gdzie mogę sprawdzić i porównac jakie są kanały wydechowe takie jak u mnie i np od civica. robiony od podstaw na zamówienie nie wchodzi w grę bo za drogo mnie wyniesie

Nie za dobry pomysl, ale jesli jzu musisz, to kup uszczelki pod kolektor od obu aut i porównaj.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez damian » 9 gru 2008, 13:47

no i chyba pojde do jakiegos sklepu z czesciami do japoncow i porownam... a nie ma jakiejs stronki na ktorej by byly takie dane?

EDIT: w googlach znalazlem wymiary od jakiejs accordki, teraz tylko potrzeba mi wymiary tych okienek wylotowych jakie są u mnie, ma ktoś moze wyjętą głowice, lub kolektor wydechowy i mogl by to zmierzyc? wydaje mi sie ze w kolektorze otwory wylotow nie moga byc mniejsze niz w glowicy, bo bedzie kiszka, a jesli beda troche wieksze to powinno byc dobrze, czy niekoniecznie? bo watpie zeby byly idealnie takie same
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez tomek_ch86 » 26 kwi 2013, 12:20

Witam. Chciałbym podpiąć się pod temat. Znalazłem na allegro ofertę sprzedaży sportowego kolektora 4-2-1 do Mazdy MX-6 4-cyl i tu pojawia się moje pytanie. Czy taki kolektor będzie pasował do mazdy 626 GE z silnikiem 1.8? Pojawia się też drugie pytanie: czy po założeniu tego kolektora do 626 silnik zyska czy jednak straci na mocy? Bądź co bądź kolektor jest przeznaczony do innego modelu. Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Były:
Mitsubishi Colt CA4A 1.6 113KM
Alfa 156 1.8 Zender 144+KM
Jest:
Mazda 626 GE Hatchback 1997r. 1.8 105 KM
viewtopic.php?f=314&t=157625
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2013, 11:41
Posty: 337 (0/6)
Skąd: Cedry Małe
Auto: Mitsubishi Colt CZT 05'

Postprzez KungFu Panda » 7 paź 2013, 18:44

Witam serdelecznie. Jakie średnice rurek zastosować przy budowie kolektora wydechowego 4-2-1 do silnika BP w 323F BA? Reszta układu będzie przelotowa na 2.25 cala ze strumienica zamiast kata. Przewertowałem całe forum (chyba) i nie znalazłem takiej informacji.
http://daewooforum.pl/temat56837.html w tym miejscu doczytałem się że 38 – 42 lub 45 – 50 mm ale końcowy wymiar ma być ok 60mm (o ile się nie myle).

Bardzo proszę o w miarę szybką odpowiedź jeśli kto kolwiek jest w stanie mi pomóc bo jestem umówiony z fachowcem na 14-go czyli za tydzień :)

Pozdrawiam
Co beedzie, to beedzie... Do stodoły!!
Początkujący
 
Od: 30 maja 2012, 21:02
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f 1,8 BP '95 114Km

Postprzez KungFu Panda » 8 paź 2013, 21:17

Nie wierzę.. tylu fachowców a nikt nawet przybliżonych wymiarów nie potrafi podać? Uuu.. no przykro troszkę bo ciężko cokolwiek znaleźć a wydawało mi się że forum jest po to żeby użytkownicy pojazdów, tunerzy sobie pomagali. Jak znam życie to będę znowu zdany na własną intuicję. Na pewno pochwalę się co wyszło i podzielę się szczegółami. A może to dzięki schowaniu zapytania do wątku który dawno nie był odwiedzany i zapomniany taki sobie jest... dziękuję w każdym razie i naprawdę będę wdzięczny za informacje które pomogą mi i magikowi od spawania.
Co beedzie, to beedzie... Do stodoły!!
Początkujący
 
Od: 30 maja 2012, 21:02
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f 1,8 BP '95 114Km

Postprzez Bartg » 9 paź 2013, 14:29

Podejrzewam, że nikt nie zakładał kolektora 4-2-1 do BA stąd ciężko o porady ;) Jedyne 4-2-1 jakie tu spotkasz do BP to takie do 323 BG np Pacesettera.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7831 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez KungFu Panda » 9 paź 2013, 17:23

No to może będę pierwszy :). W ogóle jakoś mało danych na forum jeśli chodzi o BA. Więcej znajdę informacji o tym że lampka się świeci czy naklejka ładna albo tu mi taki cik cik wystawa i furczy :) W każdym razie bardzo by mi pomogły nawet przybliżone wartości.
Co beedzie, to beedzie... Do stodoły!!
Początkujący
 
Od: 30 maja 2012, 21:02
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f 1,8 BP '95 114Km

Postprzez Bartg » 9 paź 2013, 17:50

Bo nikt nie tuninguje 4 cylindrówek Mazdy, nie opłaca się ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7831 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez KungFu Panda » 9 paź 2013, 18:18

A.. to dla tego tyle o BG można znaleźć :) Puki co to jest moje pierwsze auto które przerabiam i uczę się powoli. Oczywiście najprościej byłoby kupić hondę i nawtykać gratów za niewielkie pieniądze bo pełno tego wszędzie i po sprawie.
Co beedzie, to beedzie... Do stodoły!!
Początkujący
 
Od: 30 maja 2012, 21:02
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f 1,8 BP '95 114Km

Postprzez tekkenfan » 10 paź 2013, 01:06

Bartg napisał(a):Jedyne 4-2-1 jakie tu spotkasz do BP to takie do 323 BG np Pacesettera.

To są 4-1 a nie 4-2-1 tak żeby uściślić :D

Co do wymiarów to nie wiem czy ktoś Ci takowe poda bo w przypadku wolnossaka wydechem można więcej popsuć niż poprawić.
Średnica rurek to nie wszystko, musisz znać jeszcze jak długie mają być runnery, w którym momencie 4 łączą się w 2, a następnie 2 w jeden. Wszystko to wpływa na kształtowanie się momentu i mocy. Tak więc nie jest to takie hop siup. Kolektor może Ci wyspawać każdy, pytanie tylko czy będzie to działało jak powinno.
Proponuje poczytać na forach zagranicznych o projektowaniu kolektorów ;)

Bartg napisał(a):Bo nikt nie tuninguje 4 cylindrówek Mazdy

chyba muszę zmienić nick na "nikt" :D :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez KungFu Panda » 10 paź 2013, 11:30

Hmm... Zaczynam się zastanawiać nad sensem całej operacji. Ale, "co bedzie to beedzie... do stodooły!!"
Co beedzie, to beedzie... Do stodoły!!
Początkujący
 
Od: 30 maja 2012, 21:02
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f 1,8 BP '95 114Km

Postprzez Matheus » 10 paź 2013, 15:59

tekkenfan napisał(a): Bartg napisał(a):Bo nikt nie tuninguje 4 cylindrówek Mazdy


chyba muszę zmienić nick na "nikt" :D :D


a ja na "nikt2" <rotfl>
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Bartg » 10 paź 2013, 16:09

Dobra wyraziłem się niejasno :D 4 cylindrówek z BA :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7831 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez MIRU » 20 paź 2013, 00:03

KungFu Panda napisał(a):Witam serdelecznie. Jakie średnice rurek zastosować przy budowie kolektora wydechowego 4-2-1 do silnika BP w 323F BA? Reszta układu będzie przelotowa na 2.25 cala ze strumienica zamiast kata. Przewertowałem całe forum (chyba) i nie znalazłem takiej informacji.
http://daewooforum.pl/temat56837.html w tym miejscu doczytałem się że 38 – 42 lub 45 – 50 mm ale końcowy wymiar ma być ok 60mm (o ile się nie myle).

Bardzo proszę o w miarę szybką odpowiedź jeśli kto kolwiek jest w stanie mi pomóc bo jestem umówiony z fachowcem na 14-go czyli za tydzień :)

Pozdrawiam

http://www.racingforum.pl/Proporcje-rednic-runnerlw-w-kolektorach-wydechowych-t102328.html
moze cos pomoże
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje