Koło zamachowe od K8 – Mazda MX-6, 626

Postprzez tomekrvf » 19 cze 2007, 00:37

Dzisiaj przy okazji wymiany sprzęgła założyłem koło zamachowe w mojej GE KL. Silnik lepiej wchodzi na obroty ale zobaczę jak to będzie w trakcie jazdy.
Różnica między kołami to 2.1 kg (KL 9.6kg, K8 7.5kg). Różnicę w momencie bezwładności policzę jutro.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Morder » 19 cze 2007, 08:22

tomekrvf napisał(a):Dzisiaj przy okazji wymiany sprzęgła założyłem koło zamachowe w mojej GE KL. Silnik lepiej wchodzi na obroty ale zobaczę jak to będzie w trakcie jazdy.
Różnica między kołami to 2.1 kg (KL 9.6kg, K8 7.5kg). Różnicę w momencie bezwładności policzę jutro.


Ja tak jeżdżę od momentu swap'a, więc nie mam porównania. Ale generalnie widać, że bardzo szybko się wkręca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez Pit » 19 cze 2007, 08:30

Wkręca się szybciej, ale nie dokręca sie już tak ładnie do 7750 rpm. Moje (subiekywne) odczucie to osłabienie w zakresie 6500-7750 rpm. Poniżej 6500 jest wg mnie lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Boris86 » 19 cze 2007, 11:51

Piszcie Piszcie.... Bo mam zamiar po wakacjach pakować z sprzegiełkiem Stage 2 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez slav » 19 cze 2007, 12:57

Piotruś napisał(a):Poniżej 6500 jest wg mnie lepiej.


czyli wystarczy do normalnego uzytkowania po naszych drogach, bo jak rozumiem taka zamiana pozwala na" lepsze" wyprzedzanie ,
dlatego moje pytanie do was, taka zamiana w jakich kosztach sie zamyka ?
dzieki
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez tomekrvf » 19 cze 2007, 15:06

drof napisał(a):taka zamiana w jakich kosztach sie zamyka ?

Koszt koła 100-150PLN no i robota jak przy wymianie sprzęgła czyli w Wawie jakieś 350-400PLN
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez slav » 19 cze 2007, 15:12

tomekrvf napisał(a):Koszt koła 100-150PLN no i robota jak przy wymianie sprzęgła czyli w Wawie jakieś 350-400PLN


dzieki bardzo za odpowiedz .
w sumie koszt nie najwiekszy za mala poprawe osiagow.
pzdr.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez tomekrvf » 19 cze 2007, 15:15

Jakby co to koło zamachowe w K8 i KF jest identyczne.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez slav » 19 cze 2007, 15:33

tomekrvf napisał(a):Jakby co to koło zamachowe w K8 i KF jest identyczne.


wielkie dzieki , podjelem decyzje, rowniez bede zmienial.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez tomekrvf » 19 cze 2007, 15:38

drof napisał(a):wielkie dzieki , podjelem decyzje, rowniez bede zmienial.

:D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Pyton162 » 19 cze 2007, 15:48

a co z wyważeniem tego kola pod swój wal w silniku
Pyton162
 

Postprzez slav » 19 cze 2007, 15:51

Pyton162 napisał(a):a co z wyważeniem tego kola pod swój wal w silniku


??

ja sie tym nie bede zajmowal, zlece wszystko jaksie :P
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez tomekrvf » 19 cze 2007, 16:08

Pyton162 napisał(a):a co z wyważeniem tego kola pod swój wal w silniku

A niby co ma być nie tak? Przecież koło jest wyważone.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez siwy_dymek » 19 cze 2007, 17:33

Pyton162 napisał(a):a co z wyważeniem tego kola pod swój wal w silniku


pewnie wulkanizator nabija troche olowiu...
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Pyton162 » 19 cze 2007, 18:04

a to ze sa pewnie inne waly w silniku k8 i kl, kazde kolo jest wywazone pod dany wal , jezeli ma to miec rece i nogi to kolo powinno byc wywazone pod dany wal
Pyton162
 

Postprzez siwy_dymek » 19 cze 2007, 19:37

Pyton162 w ktorym seryjnym samochodzie masz wywazany wal?? Takie cos to tylko w erze! ...no moze wykrecone niektore seryjne hondy maja, jesli mowimy o tej klasie samochodow, czyt ITR CTR VTi i tej masci
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez pawelc » 19 cze 2007, 19:47

siwy_dymek,nawet trabant miał wyważany wał :) ,co do naszych silników to nie wiem ,ale zmiana ciężaru koła musi wpływać na obciążenie wału tylko czy zmiana na lżejsze ma wpływ?tu by musiałby wypowiedziec się specjalista od tuningu silników
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez tomekrvf » 20 cze 2007, 00:42

Panowie, przecież każde koło zamachowe jest wyważone na 100% i nie ma znaczenia w czym się je zamontuje.
Co innego wał korbowy który nie może być wyważony na 100%. Wynika to z tego że poszczególne elementy wału korbowego poruszają się ruchem obrotowym a wszystko psuje tłok i korbowód których prędkość zależna jest od kąta pomiędzy wykorbieniem a osią korbowodu.
Reasumując – za wyważenie silnika odpowiedzialny jest wał korbowy a za odpowiednią równomierność biegu jałowego – koło zamachowe.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez siwy_dymek » 20 cze 2007, 01:19

pawelc napisał(a):siwy_dymek,nawet trabant miał wyważany wał


nie chodzi mi o masowo-seryjne wywazanie tylko indywidualne kazdego egzemplarza, o takim rozmawiamy, bo jest cos takiego jak blad produkcyjny i wal walowi nie rowny ;)
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez buba74 » 21 cze 2007, 16:14

siwy_dymek napisał(a):jest cos takiego jak blad produkcyjny i wal walowi nie rowny

Dokładnie!! Koło zamachowe jest wyważane fabrycznie. ja właśnie robię kompletnie swojego FS'a i koło wkładam....no właśnie...moje koło będzie staczane. Maxymalnie jak się da. Dobry tokarz zrobi to na 100% Do tego tokarka zniweluje ewentualne"bicie" koła.
Lżejsze koło to lepsza dynamika, szczególnie po mieście i przy wyprzedzaniu.Mniejsze zużycie paliwa...ale niestety trzeba lekko podnieść "wolne obroty" i przy 4-5 osobach w aucie jazda pod górke nie będzie już taka przyjemna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje