Strona 1 z 1

Swap 1,6 dohc na 1,6 turbo

PostNapisane: 21 maja 2007, 15:34
przez mlody1921
Witam wiem ze bylo juz sporo na tematy swapów ale nie znalazłem takiego co odpowie mi na pytanie

czy da rade przeprowadzić taka operacje bez wymiany skrzyni, półosi i reszty
co z wiązka do komputera czy bedzie pasować ??
przepływomierz ?


znalazłem silnik jest on bez turbiny , z tego co czytałem to były tam VJ-9, VJ-13,Vj-14

silniki te miały moc 136, 143 lub 150 KM i były z napędem na przód

chyba ze ktoś z was wie o kompletnym takim silniku

Jeżeli kogos zdenerwowałem tym postem to prepraszam ale byłbym wdzięczny za odp

PostNapisane: 21 maja 2007, 17:23
przez mlody1921
jeeli nie to co sądzicie o włożeniu 1,8 gt od 323f ?? 138 koni ponoć

PostNapisane: 21 maja 2007, 17:52
przez polnik@studio
lepiej kupić kl lub kl-ze – wyjdzie taniej ;)

PostNapisane: 21 maja 2007, 17:56
przez mlody1921
nie chce kupować v6

to niema byc do ścigania poprostu troche szybsze

1,8 gt ma 138 koni ładnie sam silnik z kompem za 1200 zł można kupić

prosze o pomoc czy mozna to zrobić bez zmiany skrzyni ??

osiągi 323f na tym silniku to 8,2 do 100

PostNapisane: 21 maja 2007, 20:16
przez polnik@studio
szczerze mówiąc to nie wiem czy ten silnik w ogóle wejdzie do MX-3 bez jakiś przeróbek i zmiany mocowania.

PostNapisane: 21 maja 2007, 20:19
przez mlody1921
widziałem kiedys na allegro gośc miał do sprzedania mx-3 z takim silnikiem

ponoć vałki pasują do mx-3 z 1.8 v6

i R4 pasuja tez do R4

a vałki do r4 juz nie

PostNapisane: 21 maja 2007, 20:37
przez yiabol
Jest dokladnie tak jak mówisz. Dosc popularne stały sie SWAPy szczególnie na zachodzie.
Na tej stronce (http://en.wikipedia.org/wiki/MX-3) tez jest taka informacja:
The 4-cyl RS could be modified to fit the BP, B6T or BP-T engine
bez większego rzeźbienia.
Te silniki R4 (http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_B_engine) mają takie same wymiary (78x83.6 mm) oraz pojemnosc (1,597 cc) i stosowane byly w róznych modelach mazdy (np mx-5 wzdłużnie a nie poprzecznie)

PostNapisane: 21 maja 2007, 21:12
przez mlody1921
aha czyli wiemy ze:
– mam B6D i do niej pasuje od miaty B6ZE (120 koni)
– i chyba B6T od GTX-a

mają takie same wymiary

teraz pytanie czy jak ciężko będzie znaleźć B6T od GTX-a

albo czy podejdzie BP od 323f (138 koni)
albo silnik od miaty NB (140 koni )lub ze zmiennymi fazami rozrzadu `146 koni

PostNapisane: 21 maja 2007, 23:05
przez mlody1921
a czym sie rożnia te dwa silniki 1.8 BP ze jeden ma 128 a drugi 138 koni ?????????????

PostNapisane: 21 maja 2007, 23:41
przez mlody1921
a założenie jest BPT lub silnika od mx-6 2,2 turbo ??

PostNapisane: 22 maja 2007, 02:51
przez Fiveopac
mlody1921, co jak co, ale od marca 2005 moglbys sie nauczyc poprawnego nazywania tematów...poprawilem, ale prosze abys mimo wsyzstko spojrzal do regulaminu. Dziekuje.

PostNapisane: 22 maja 2007, 09:37
przez polnik@studio
a czym sie rożnia te dwa silniki 1.8 BP ze jeden ma 128 a drugi 138 koni


tutaj to różnica była z tego co kojarzę że jeden miał katalizator a drugi nie :)

PostNapisane: 22 maja 2007, 10:14
przez mlody1921
ale ponoć po wycięciu kata nic moc nie wzrosła z tego co czytałem

a może różnica w wałkach rozrządu

Fiveopac przepraszam i dzieki

PostNapisane: 22 maja 2007, 20:04
przez mX-MEN
Temat interesujący, mam nadzieję że coś się z tego urodzi i będzie nadzieją dla wszystkich gnębionych posiadaczy mx3 B6 :)

PostNapisane: 22 maja 2007, 20:30
przez yiabol
mlody1921 napisał(a):aha czyli wiemy ze:
– mam B6D i do niej pasuje od miaty B6ZE (120 koni)
– i chyba B6T od GTX-a

mają takie same wymiary

teraz pytanie czy jak ciężko będzie znaleźć B6T od GTX-a

albo czy podejdzie BP od 323f (138 koni)
albo silnik od miaty NB (140 koni )lub ze zmiennymi fazami rozrzadu `146 koni


Silnik 1.8 ma juz inne wymiary i wkładanie go w miejsce b6 tki wiązało by sie z większymi przeróbkami.
a BP w 323f rózni się ilością wałków rozrządu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_B_engine#BP

Najlepiej bylo by pozostac przy 1.6 np B6ZE(RS) z miaty.
Osobiscie odradzam Ci B6T – wiadomo to turbo... i jak coś sie zje*&$^ to będzie drogie

Silnik z 323 GTX znajdziesz ale w większosci nie bedą raczej trzymały serii... ciezko znalesc niezajezdzony :/