Strona 1 z 3

KL+eaton początek

PostNapisane: 15 maja 2007, 01:25
przez mx6sc
witam
zaczołem dłubanie mx6 ge kl z kompresorem (zaczołem jakis czas temu)
wreście mam WYMAGANE części ipomysł nabiera realnych krztałtów
bazą jest mx z 1993 roku w wersji usa (po wymianie silniczka)
a komponęty pochodzą z mercrdesa c klasy 230 oczywiśćie z kompresorem
narazie zrobione jest mocowanie kompresora , intercoolera , przygotowany dystans pod filtr oleju , zamontowane niezbędne wskażniki i kupa gratów została rozmontowana
Planyję w tym tygodniu wyspawać kolektory wydechowe i orurowanie dolotu :D
niestety nie doszły jeszcze pompa paliwowa i bov (ale zamówione i maja byc w tym tygodniu)
plan jest następujący:
-doładować silnik ciśnieniem 0,5 bara w możliwie jak naj mniej inwazyjny (w jednostkę napędową) sposób
mam nadzieje że wszystko zagra jak powinno i autko wyjedzie na wakacje we wzmocnionej wersji
ps. fotki dodam jak niedługo pozdrawiam

PostNapisane: 16 maja 2007, 22:37
przez riplej
no zapodaj jakies foty interesujacy temat zacząłes respect <spoko>
Miejmy tylko nadzieje ze niewystąpia problemy przy któryms etapie prac :)
A z tym kompresorem mto juz gdzies widziałem na necie ten pomysł ale za cholere niemoge sobie przypomniec :| ale życze ukonczenia pomysłu i oczekiwanych efektów :]

PostNapisane: 16 maja 2007, 22:53
przez Fiveopac
Zaraz, zaraz
mx6sc napisał(a):przygotowany dystans pod filtr oleju

eee nr.1? po co?
mx6sc napisał(a): wyspawać kolektory wydechowe

eee nr.2? po co? do kompresora ??
mx6sc napisał(a):bov

eee nr.3? do kompresora ????

Prosze u przejmie o skorzystanei z funkcji korekcji bledow w wordzie lub firefox 2. Dziekuje :)

Ponadto poprawilem twoj temat. Prosze nastepnym razem o zapoznanie sie z regulaminem dzialu!

PostNapisane: 17 maja 2007, 16:11
przez yaaro
Gratuluję pomysłu i tego, że już zacząłeś. Wielu myśli o kompresorze, za to niewielu jest gotowych podjąć tę próbę. Temat bardzo interesujący. Sam też myślę o kompresorze od MB do swojego KF. Napisz jaki to model Eatona i ile Cię kosztował. Czy ma sprzęgło elektryczne i bypassvalve ? (chyba tak to się pisze). No i czy te spawanie kolektora wydechowego ma mieć związek ze sprężarką, bo tego nie rozumiem?

PostNapisane: 18 maja 2007, 00:31
przez mx6sc
Fiveopac dystans po to by jakoś ro pomiescic ( filtr wypada dokładnie tem gdzie wlot do komporesora)
kolektory bo nie mam zamiaru robić dolotu pod belką
po co bov???? dziwne pytannie
ps foty i poprawa błędów niedługo staram się to ogarnąć (począkujący internauta) i dzięki za poprawe tematu
yaaro kompresor jest ze sprzęgłem elektromagnetycznym (jak klima)
jest to dość stary model z 230 a cena śmieszna a co do pytania o kolektory to głównie z braku miejsca
i tragicznego wykonania (nie jakości) są w przygotowaniu nowe
zamiast "bypas" będzie bov mniej rurek i efekt bardziej funn
koszty podam na koniec
pozdrawiam

PostNapisane: 18 maja 2007, 01:25
przez mx6sc
a to fotki (mam nadzieje)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

miało to być mało widoczne (niby serja) ale co tam

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

a tak było zanim zaczołem dłubać i testować

PostNapisane: 18 maja 2007, 15:44
przez Fiveopac
mx6sc Poweidz, gdzie widzisz mocowanie tego kompresor i jaki to typ? Daaawaj foty :]
Na seryjnym kolku bedziesz mial cos miedzy 0,4 a 0,5 bara.
Bov'a raczje nie montuje sie przy kompresorach poniewaz ma on tendencje do syczenia na biegu jalowym i przy hamownaiu silnikiem (komp jak wiesz na sztywno jest powiazany z silnikiem czyli w przeciwienstwie do turbo ma on bezwladnosc taka sama jak silnik i w wymienionych sytuacjach laduje on takze przy zamknietej przepustnicy).

Pozwolilem sobie wkleic twoje zdjecia na forum, tak bedzie wygodniej :)

PostNapisane: 18 maja 2007, 16:28
przez Quaki
Obwiam sie ze Fiveopac ma tutaj racje co do BOV do kompresora stosuje sie z regoly DV dzieki czemu nie bedziesz non stop slyszal ladoanie kompresora (bov nie uszkodzi ci go ale kazde odpuszczenie nogi z gazu bedzie powdowalo denerwujace syczenie z tym ze nie tak jak w turbinie a dosc dlugie ciezko to wytlumaczyc
Pozdrawiam

PostNapisane: 19 maja 2007, 11:58
przez Boris86
mx6sc widze że udało mi sie Cie namówić do podzielenia sie z nami szczegółami projektu...
Fajnie ... Fajnie... czekamy na dalsze relacje

PostNapisane: 19 maja 2007, 12:29
przez mx6sc
Fiveopac dięki za fotki a z tym syczeniem to fakt coś pomyśle
narazie jest sporo pracy a mało czasu pokoleji a poprawki na koniec
jak popracuję i będzie co pokazać to coś jeszcze powklejam (jak się nauczę :D )

PostNapisane: 19 maja 2007, 16:30
przez yaaro
Skoro masz sprzęgło elektromagnetyczne, to proponuję Ci tak to skonfigurować aby w momencie odpuszczenia nogi z gazu kompresor był wysprzęglany, wtedy nie będzie zadnego syczenia, bo nie będzie pompował

PostNapisane: 20 maja 2007, 00:09
przez mx6sc
no to widze że niektórzy wjedzą po co spece od mercedesa wkładają kompresory ze sprzęgłem
powinno się udać dak ustawić żeby pomppoweł od jakiś 1800-2000 obr/min.
ale na to przyjdzie czas narazie musiałem poprawić mocowanie kompresora i jutro muszę
zmienić uszczelki pod pokrywami zaworów
jutro postara się zrobić pare fotek pokazujących sposób montarzu kompresora i wskaznika afr

PostNapisane: 20 maja 2007, 22:15
przez KALII
No ładnie ładnie widzę że od naszej ostatniej rozmowy spore postępy.
Jak interesuje cię zestrojenie auta na szerokopasmówce zapraszam po skończeniu prac. :D

PostNapisane: 20 maja 2007, 22:21
przez mx6sc
kilka fotek z dzisiaj
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
niestety to stare mocowanie ale miejsce jest to samo a
dokładne zamocowanie (równe) kompresora to chyba najnudniejsza sprawa całej zabawy <killer>
po kilku pasowaniach i poprawjenniu mocowania udało się
teraz z górki :D
pozostaje jeszcze kłopoot z kolektorami bo nie wjem czy się wyrobje przed lakiernikiem

co do strojenia to odezwe sie napewno tylko nie wjem kiedy bo jak do tej pory to 1 planowany termin buł na koniec marca i nie dało rady :(

PostNapisane: 28 maja 2007, 13:09
przez Lukas1234
Witam mam do was małe pytanko, chciałbym zwiększyć moc w mojej 2,5 V6 i tak mi zasugerowali kompresor, jaki to mógł by być?? ile bym dostał mocy około??? i jak to wpłynie za zużycie paliwa, dużo wzrośnie??? i w jakich cenach można dostać takie kompresory, mogą być używane???? Pozdrawiam i liczę na wasze rady, a bym zapomniał, przy dołożeniu kompresora co jeszcze trzeba zmienić by sie silnik nie rozleciał?? czy wystarczy tylko zamontować kompresor? pozdrawiam

PostNapisane: 28 maja 2007, 14:23
przez Boris86
proponuje przeczytać najpierw ten wątek i drugi o kompresorze... i wszystkie odpowiedzi na twoje pytania sie znajdą.

PostNapisane: 30 maja 2007, 21:25
przez mx6sc
Lukas1234 dokładnie na zadane pytania odpowiem na początku lipca (mam nadzieje :D )
ale z grubsza to wygłada tak
-moc- zależna od doładowania ja licze na 225-230hp
spalanie wzrośnie ok.30%
a teraz ceny to jest nie do określenia jeden kupiłem za 1300pln. i był do pupy a po długim szukaniu znalazłem idealny (model i stan) i dałem za niego wraz z IC niecałe700pln.
najwygodniej jest wsadzic eaton m62 z mercedesa 230 kompresor
co do zmian w silniku to jedyna zmiana przy doł. do 0,5 bara to zasilenie ja robie najtańszą wersie więc montuje dodatkową listwe
koszt gratów to minimum jakies 3000pln plus robota
pozdrawiam

PostNapisane: 31 maja 2007, 15:54
przez krzynio
Fajny projekt !!!! Życze powodzenia i tych 230 KM na hamowni <spoko>

PostNapisane: 31 maja 2007, 15:56
przez Lukas1234
dzięki za pomoc!! pozdrawiam

PostNapisane: 2 cze 2007, 23:58
przez henry
witam

do autora postu
jaki model jest twojego kompresora?