EGR- mozna wywalic w mazdach...
A tak na marginesie, to tam nie ma jakiegos zaworku lub czegos co tloczy te spaliny spowrotem do silnika przez kolektor dolotowy?? nic tam nie uszkodzimy zaslepiajac to?? Bo ktos pisal wczesniej ze te rurke sie tnie a pozniej sie ja zakleja od strony kolektora??? MOze chodzi o to , zeby lapala troche swiezego powietrza???
No i moze ktos wreszcie wstawi zdjecie co gdzie wlozyl, co przecial itp, naprawde dla takich jak ja to pomoc
No i moze ktos wreszcie wstawi zdjecie co gdzie wlozyl, co przecial itp, naprawde dla takich jak ja to pomoc
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
EGR jest raczej otwierany przy dodawaniu gazu. Na obrotach biegu jałowego powinien być zamknięty. Teoretycznie powinna być poprawa i pewnie jest, ale nie odczuwalna.
Nie ma co wstawiać zdjęć. Odkręcasz śrubę przy kolektorze, wkładasz monetę 50gr i przykręcasz śrubę. Zero cięcia. 5 minut pracy.
Nie ma co wstawiać zdjęć. Odkręcasz śrubę przy kolektorze, wkładasz monetę 50gr i przykręcasz śrubę. Zero cięcia. 5 minut pracy.
- Od: 21 sie 2008, 11:41
- Posty: 37
- Auto: 323F 1.5 1997r
Ja zaślepiałem u siebie egr,
tak zrobiłem, ale po tygodniu postanowiłem jednak wyjąć tą monete, bo niestety nie zauważyłem żadnych pozytywnych skutków, wręcz przeciwnie zauważyłem że silnik dłużej się rozgrzewał do normalnej temp. pracy , dodam że było to zimą.feecle napisał(a):Odkręcasz śrubę przy kolektorze, wkładasz monetę 50gr i przykręcasz śrubę.
W przypadku benzynowych silników zaślepienie EGRa, może jedynie poprawić humor. Co innego w dieslach, tam to dopiero powodują zbieranie się syfu w kolektorze i jego zaślepienie + przeczyszczenie kolektora ssącego daje odczuwalne efekty.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Jak wiadomo wszystkie mazdy ciągną olej – jedne więcej, inne mniej, spalony olej wydostaje się z silnika razem ze spalinami, a jeżeli egr jest otwarte to nagar pozostały ze spalonego oleju wedruje nam do kolektora dolotowego i pożniej sie zastanawiamy z jakiego powodu nasz samochod nierowno pracuje na biegu jałowym. Uważam że jest to wystarczający powód, żeby zaślepiać ten zawór recyrkulacji spalin.
Oczywiście odczuwalnych różnic takich jak zwiększenie się osiagów nie osiągniecie poprzez ten zabieg.
Osobiście uważam, że usunięcie egr pozytywnie wpłynie na żywotność jednostki napędowej
Oczywiście odczuwalnych różnic takich jak zwiększenie się osiagów nie osiągniecie poprzez ten zabieg.
Osobiście uważam, że usunięcie egr pozytywnie wpłynie na żywotność jednostki napędowej
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
luki88 jezeli tak to jeszcze sobie odmę od dolotu odczep
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
luki88 napisał(a):spalony olej wydostaje się z silnika razem ze spalinami, a jeżeli egr jest otwarte to nagar pozostały ze spalonego oleju wedruje nam do kolektora dolotowego i pożniej sie zastanawiamy z jakiego powodu nasz samochod nierowno pracuje na biegu jałowym.
Podejrzewam, że aż tyle nagaru to tam nie ma, aby do tego doszło. W dieslach jest tego od groma – jeśli ktoś chce zobaczyć to proszę (str 7 i 11 chyba):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401
Mimo to nie ma problemu, choć po zabiegu czyszczenia kolektora jest wyraźna różnica.
Jeśli ktoś chce zrobić to tak, jak się powinno, to obok zaślepienia EGRa i zrobienia odmy, powinno się również wyczyścić kolektor ssący. W tedy można będzie odczuć jakąś minimalną różnice.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Udesky napisał(a):http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401
o k****
o k**** k****
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
luki88 napisał(a):Jak wiadomo wszystkie mazdy ciągną olej – jedne więcej, inne mniej, spalony olej wydostaje się z silnika razem ze spalinami, a jeżeli egr jest otwarte to nagar pozostały ze spalonego oleju wedruje nam do kolektora dolotowego i pożniej sie zastanawiamy z jakiego powodu nasz samochod nierowno pracuje na biegu jałowym.
Ktoś już wczesniej napisał że zawór egr jest zamknięty na biegu jałowym, więc spaliny nie dostaja sie do dolotu.
bzzyczek napisał(a):Ktoś już wczesniej napisał że zawór egr jest zamknięty na biegu jałowym, więc spaliny nie dostaja sie do dolotu.
Panowie i Panie, żeby wszystko było jasne:
Sprawny zawór EGR nie wpływa na moc silnika... Jezeli sie zepsuje i cały czas przepuszcza spaliny do kolektora to jest wtedy lipa. Sprawny EGR wpuszcza spaliny do kolektora tylko wtedy kiedy nie wciskamy gazu...
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
bzzyczek napisał(a):Ktoś już wczesniej napisał że zawór egr jest zamknięty na biegu jałowym, więc spaliny nie dostaja sie do dolotu.
Zawór egr jest sprawny, ale nie w autach majacych więcej niż 10 lat
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
luki88 napisał(a):Zawór egr jest sprawny, ale nie w autach majacych więcej niż 10 lat
No nie wiem czy wszyscy zgodzą się z tym że po 10 latach zawór egr nie spełnia swojej funkcji, rozumiem że Ty masz u siebie zaślepiony egr i odczuwasz tylko pozytywne skutki tego zabiegu? ja osobiście uważam że zaślepienie egr nie przedłuży w żaden sposób żywotności silnika benzynowego.
Ja tam zaślepiłem ten zawór i wsumie nic szczególnego nieodczułem , ale zawsze mniej syfu w kolektorze ssącym! a minusów tego niewidze!
Moja Madzia:)-------> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/86620
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje