EGR- mozna wywalic w mazdach...

Postprzez feecle » 28 mar 2009, 22:57

Tasior na pewno mam lepszy humor. Różnica raczej nie jest odczuwalna. Mimo wszystko nie żałuję :–)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:41
Posty: 37
Auto: 323F 1.5 1997r

Postprzez Tasior » 28 mar 2009, 23:03

Ale czysto teoretycznie to powinna miec wplyw na zachowanie na niskich obrotach, wiec moze warto :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Tasior » 28 mar 2009, 23:08

A tak na marginesie, to tam nie ma jakiegos zaworku lub czegos co tloczy te spaliny spowrotem do silnika przez kolektor dolotowy?? nic tam nie uszkodzimy zaslepiajac to?? Bo ktos pisal wczesniej ze te rurke sie tnie a pozniej sie ja zakleja od strony kolektora??? MOze chodzi o to , zeby lapala troche swiezego powietrza???

No i moze ktos wreszcie wstawi zdjecie co gdzie wlozyl, co przecial itp, naprawde dla takich jak ja to pomoc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez feecle » 28 mar 2009, 23:24

EGR jest raczej otwierany przy dodawaniu gazu. Na obrotach biegu jałowego powinien być zamknięty. Teoretycznie powinna być poprawa i pewnie jest, ale nie odczuwalna.
Nie ma co wstawiać zdjęć. Odkręcasz śrubę przy kolektorze, wkładasz monetę 50gr i przykręcasz śrubę. Zero cięcia. 5 minut pracy.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:41
Posty: 37
Auto: 323F 1.5 1997r

Postprzez Tasior » 28 mar 2009, 23:27

no dobra, a nic nie uszkodzimy jesli to zablokujemy?? nic sie nie stanie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez bzzyczek » 29 mar 2009, 15:59

Ja zaślepiałem u siebie egr,
feecle napisał(a):Odkręcasz śrubę przy kolektorze, wkładasz monetę 50gr i przykręcasz śrubę.
tak zrobiłem, ale po tygodniu postanowiłem jednak wyjąć tą monete, bo niestety nie zauważyłem żadnych pozytywnych skutków, wręcz przeciwnie zauważyłem że silnik dłużej się rozgrzewał do normalnej temp. pracy :( , dodam że było to zimą.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Udesky » 29 mar 2009, 17:42

W przypadku benzynowych silników zaślepienie EGRa, może jedynie poprawić humor. Co innego w dieslach, tam to dopiero powodują zbieranie się syfu w kolektorze i jego zaślepienie + przeczyszczenie kolektora ssącego daje odczuwalne efekty.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez luki88 » 31 mar 2009, 16:18

Jak wiadomo wszystkie mazdy ciągną olej – jedne więcej, inne mniej, spalony olej wydostaje się z silnika razem ze spalinami, a jeżeli egr jest otwarte to nagar pozostały ze spalonego oleju wedruje nam do kolektora dolotowego i pożniej sie zastanawiamy z jakiego powodu nasz samochod nierowno pracuje na biegu jałowym. Uważam że jest to wystarczający powód, żeby zaślepiać ten zawór recyrkulacji spalin.
Oczywiście odczuwalnych różnic takich jak zwiększenie się osiagów nie osiągniecie poprzez ten zabieg.
Osobiście uważam, że usunięcie egr pozytywnie wpłynie na żywotność jednostki napędowej
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez Jacol » 31 mar 2009, 17:31

luki88 jezeli tak to jeszcze sobie odmę od dolotu odczep :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Udesky » 31 mar 2009, 17:40

luki88 napisał(a):spalony olej wydostaje się z silnika razem ze spalinami, a jeżeli egr jest otwarte to nagar pozostały ze spalonego oleju wedruje nam do kolektora dolotowego i pożniej sie zastanawiamy z jakiego powodu nasz samochod nierowno pracuje na biegu jałowym.

Podejrzewam, że aż tyle nagaru to tam nie ma, aby do tego doszło. W dieslach jest tego od groma – jeśli ktoś chce zobaczyć to proszę (str 7 i 11 chyba):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401
Mimo to nie ma problemu, choć po zabiegu czyszczenia kolektora jest wyraźna różnica.
Jeśli ktoś chce zrobić to tak, jak się powinno, to obok zaślepienia EGRa i zrobienia odmy, powinno się również wyczyścić kolektor ssący. W tedy można będzie odczuć jakąś minimalną różnice.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Jacol » 31 mar 2009, 18:00

Udesky napisał(a):http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401

Obrazek
o k****
Obrazek
o k**** k****
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez luki88 » 31 mar 2009, 22:19

moze tak duzo niema jak w dieslach no ale zawsze troche tego jest

a nagar z odmy osadza sie pod ta blacha przykrecona od spodu do pokrywy zaworow
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez bzzyczek » 1 kwi 2009, 15:28

luki88 napisał(a):Jak wiadomo wszystkie mazdy ciągną olej – jedne więcej, inne mniej, spalony olej wydostaje się z silnika razem ze spalinami, a jeżeli egr jest otwarte to nagar pozostały ze spalonego oleju wedruje nam do kolektora dolotowego i pożniej sie zastanawiamy z jakiego powodu nasz samochod nierowno pracuje na biegu jałowym.


Ktoś już wczesniej napisał że zawór egr jest zamknięty na biegu jałowym, więc spaliny nie dostaja sie do dolotu.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Jacol » 1 kwi 2009, 15:33

bzzyczek napisał(a):Ktoś już wczesniej napisał że zawór egr jest zamknięty na biegu jałowym, więc spaliny nie dostaja sie do dolotu.

Panowie i Panie, żeby wszystko było jasne:

Sprawny zawór EGR nie wpływa na moc silnika... Jezeli sie zepsuje i cały czas przepuszcza spaliny do kolektora to jest wtedy lipa. Sprawny EGR wpuszcza spaliny do kolektora tylko wtedy kiedy nie wciskamy gazu...
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez luki88 » 1 kwi 2009, 23:06

bzzyczek napisał(a):Ktoś już wczesniej napisał że zawór egr jest zamknięty na biegu jałowym, więc spaliny nie dostaja sie do dolotu.


Zawór egr jest sprawny, ale nie w autach majacych więcej niż 10 lat
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez bzzyczek » 2 kwi 2009, 09:22

luki88 napisał(a):Zawór egr jest sprawny, ale nie w autach majacych więcej niż 10 lat


No nie wiem czy wszyscy zgodzą się z tym że po 10 latach zawór egr nie spełnia swojej funkcji, rozumiem że Ty masz u siebie zaślepiony egr i odczuwasz tylko pozytywne skutki tego zabiegu? ja osobiście uważam że zaślepienie egr nie przedłuży w żaden sposób żywotności silnika benzynowego.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez DamianMX6 » 10 kwi 2009, 21:19

luki88 napisał(a):
Zawór egr jest sprawny, ale nie w autach majacych więcej niż 10 lat



hahaha
sorry ale brak mi słów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez jojek-1990 » 12 kwi 2009, 12:38

Ja tam zaślepiłem ten zawór i wsumie nic szczególnego nieodczułem , ale zawsze mniej syfu w kolektorze ssącym! a minusów tego niewidze!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez Tasior » 12 kwi 2009, 12:50

Ja tez tak zrobiłem, żadnych pozytywów i żadnych minusów, a do zaślepienia użyłem żetonu telefonicznego, nic nie musiałem ciąć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Tharr » 25 cze 2009, 23:19

hmm, a w KF zaślepiać od strony kolektora ssącego czy wydechowego?
Wczoraj nie istnieje, dziś dobiega końca, jutro niszczy nadzieję.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2006, 22:33
Posty: 47
Skąd: Toruń
Auto: Był Xedos CA KF
Jest 6 MPS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje