Strona 1 z 2

Naped 4x4 czy moge załozyc jakie koszta

PostNapisane: 29 sty 2007, 18:45
przez loudner
jak nie które osoby wiedza mam silnik po swapie na silnik od GTX-a i teraz zastanwiam sie nad napedem na cztery koła. Jakie to koszta i jakie problemy. Jak wyglada z eksploatacja napędu co często pada? o ile wagowa zwieksza sie masa auta?

PostNapisane: 29 sty 2007, 20:19
przez tomekrvf
loudner napisał(a):jak nie które osoby wiedza mam silnik po swapie na silnik od GTX-a i teraz zastanwiam sie nad napedem na cztery koła

A nie prościej byłoby kupić całego GTXa/GTRa?
4WD waży 1200kg

PostNapisane: 29 sty 2007, 20:37
przez Orin
Popieram przedmówcę...
Co do przeróbki to będzie to ładna rzeźba i będzie bardziej kosztowna aniżeli zmiana całego wózka. Musiałbyś pruć (dosłownie) całą podłogę w swojej BG bo jest inna płyta podłogowa i inny bagażnik.
loudner napisał(a):Jak wyglada z eksploatacja napędu co często pada?

Jak zobaczyłem filmik z twojego podpisu to widzę że chciałbyś zapiszczeć czterema łapami na raz :] Przy takim stylu jazdy szybciutko padnie albo skrzynia, albo któryś z dyfrów (obstawiam centralny) <lol> Będziesz częściej pod autem aniżeli w nim :) A nówka skrzynia do GTR'ki nie jest tania – coś w granicach 3200 zł lub ok 2000 zł za używkę w niewiadomym stanie (pochodzącą z auta dłubanego, także pewnie nie miała lekkiego życia)

PostNapisane: 31 sty 2007, 22:15
przez loudner
ktos w mx-3 zalozył tylko nie moge znaleśc tego na forum

PostNapisane: 31 sty 2007, 22:17
przez Solo
To był dowcip.

PostNapisane: 31 sty 2007, 22:22
przez Pyton162
loudner – smigaja ludze crx-ami podkreconmi do ponad 200km , wiec i Ty tez mozesz sie odpychac z przednich lap, nie ma sensu ladowac kasy w 4 lapy, lepiej silnik podkrecic :D

PostNapisane: 31 sty 2007, 22:23
przez Orin
W Polsce – zgadza się – to był dowcip. Znalazłem jednak ostatnio MX-3, bodajże w USA zrobiony na AWD na bazie gratów z GT-R ... Jako bazę miał jednak silnik 2.0 DOHC... Niestety nie zapisałem linka, a było tam ze 30 fotek...

PostNapisane: 31 sty 2007, 22:39
przez Orin
Pyton162 napisał(a):nie ma sensu ladowac kasy w 4 lapy, lepiej silnik podkrecic


Poniższe się tyczy tylko 2WD GRSI: Popieram, lepiej kasę wsadzić w remont skrzyni. Możliwe że masz bardzo mało znane cacko – skrzynkę G5M-R z wiskotycznym sprzęgłem na ośce .... Jeśli tak to jest to naprawdę rarytas i lepiej dbać o nią aniżeli zakatować 4wd (bo o to akurat łatwo).

Jeśli zaś bardzo chcesz 4wd to kup GLX'a (takiego jak mój, tomkarfv lub powerhorse'a) i wsadź swój silnik do tego. Wtedy w praktyce (opróćz dwóch wiskoz) otrzymujesz GTX'a którego znasz od podstaw. To ciebie na 100% taniej wyniesie aniżeli rzeźba którą chciałbyś robić... A ile części jeszcze wtedy jest na sprzedaż :)

PostNapisane: 31 sty 2007, 23:59
przez pawlak32
Jak obejrzałem filmik z podpisu to współczuje następnemu właścicielowi tej katowanej madzi. No chyba ze masz zamiar trzymać ją do jkońca czyli nie za długo :) A swoją drogą potem ludzie mowia ze kupili Mazde z przebiegiem 150 tys i wszystko było w niej rozsypane. A no i podziwiam za odwage lub moze za głupote jaką pokazałes na parokingu. No chyba ze masz tyle kasy ze chcesz robic 5 aut w które niebawem wytniesz. Nie chce być uszczypliwy i moze sie troche czepiam bo to nie moje auto ale jak na to patrze to szkoda mi tej Madzi. Pozdrawiam. A co do 4WD to kup GLX-a i na nim sie baw :)

PostNapisane: 1 lut 2007, 00:50
przez Orin
pawlak32 napisał(a):co do 4WD to kup GLX-a i na nim sie baw


Ja swojego nie sprzedam.... Żal mi autka :D

PostNapisane: 1 lut 2007, 12:22
przez pawlak32
Orin napisał(a):Ja swojego nie sprzedam.... Żal mi autka

hehehe no ja swojego tez nie bo by mi sie serce krajało jakbym je widział w głównej roli na podobnym linku jak kolegi. Pozdrawiam :)

PostNapisane: 1 lut 2007, 23:42
przez tomekrvf
Ja też sobie obejrzałem filmik. Podobno to ayto ma szperę na dyfrze ale oglądając ten filmik jakoś nie zauważyłem żeby tak było w rzeczywistości. Czy loudner mógłby podać VIN swojej mazdy? To wyjaśniłoby moje wątpliwości......

PostNapisane: 2 lut 2007, 01:25
przez Orin
tomekrvf napisał(a):Podobno

Jeśli bazujesz na mojej opinii, to powiem tylko tyle że znalazłem info na ten temat na forum protege, bodajże w USA. Próbowałem zdobyć jakieś szczegóły na tym forum ale neistety cisza :( dlatego jest to jedynie gdybanie...

tomekrvf napisał(a):jakoś nie zauważyłem żeby tak było w rzeczywistości

Nie wiem jak jest z żywotnością takiej wiskozy, ale widzę że chłopakowi dosyć często się gumy palą :] Może kiedyś tam i była, a teraz jest już tylko wspomnienie?

PostNapisane: 2 lut 2007, 10:20
przez tomekrvf
Orin napisał(a):Próbowałem zdobyć jakieś szczegóły na tym forum ale neistety cisza

Na 100% w żadnym seryjnym BG DOHC nie było szpery na centralnym dyfrze. Tak mówi EPC a EPC nie kłamie

PostNapisane: 2 lut 2007, 11:29
przez Orin
Kod: Zaznacz cały
G5M-R:
Used with             BP-ZE (MY90-91)                    BP-ZE (∞ Infini)
Type                  5MT, FWD                           5MT, FWD
1st gear               3.307:1                           3.307:1
2nd gear               1.833:1                           1.833:1
3rd gear               1.310:1                           1.310:1
4th gear               1.030:1                           0.970:1
5th gear               0.795:1                           0.755:1
Final drive            4.105:1                           4.388:1
Reverse                3.166:1                           3.166:1
Differential           open                              viscous LSD
Shift mechanism:       remote, rod actuation             remote, rod actuation
Clutch Cover set load  392kgf                            392kgf
                       (3846N)                           (3846N)


Więc kto mi wytłumaczy, dlaczego tu pisze że jednak jest wiskoza?? :| W/w informacje zaczerpnięte zostały z http://protegefaq.net/
Kiedyś Krzynio323f wspominał że jak Burry miał kiedyś ukręconą półoś w swoim GRSI to od żadnej skrzyni BP DOHC nie pasowała, bo była znacznie grubsza... A miał dane z pierwszej ręki bo to bracia ;)

A tak sobie teraz myślę – kiedyś prosiłem właśnie o informacje z EPC czym się różni GRSI od zwykłego BP DOHC i nikt nie potrafił mi na to odpowiedzieć opierając się danymi właśnie z EPC... A takie małe OT: masz w EPC rozpisane różnice między mocą i momentem dla GTX'a i GT-R'a dla Europy i Japonii? Różnica jest ponad 20KM więc to nie jest mało... :D

AAAA właśnie – skoro już będziesz grzebać w EPC (bo będziesz <lol> ) to bądź tak dobry i sprawdź jaką dokładnie ma GRSI moc i moment i przy jakich obrotach.

Pozdrawiam

PostNapisane: 2 lut 2007, 11:44
przez tomekrvf
Orin napisał(a):skoro już będziesz grzebać w EPC (bo będziesz ) to bądź tak dobry i sprawdź jaką dokładnie ma GRSI moc i moment i przy jakich obrotach.

EPC to katalog części zamiennych więc takich danych tam nie ma.

PostNapisane: 2 lut 2007, 11:52
przez Orin
Ehhh... A miałem nadzieję że coś się znajdzie... :(

PostNapisane: 2 lut 2007, 13:21
przez pinky
Orin puściłem swoje wici do ASO Mazdy, tam mają troche innego EPC'a bo zawiera specyfikacje na rynki inne od europejskich. Może oni coś więcej powiedzą.

PostNapisane: 2 lut 2007, 17:37
przez Winetou
tuning

PostNapisane: 2 lut 2007, 17:51
przez Orin
Dzięki pinky