Naped 4x4 czy moge załozyc jakie koszta
1, 2
jak nie które osoby wiedza mam silnik po swapie na silnik od GTX-a i teraz zastanwiam sie nad napedem na cztery koła. Jakie to koszta i jakie problemy. Jak wyglada z eksploatacja napędu co często pada? o ile wagowa zwieksza sie masa auta?
- Od: 2 lip 2006, 20:46
- Posty: 108
- Skąd: Swarzedz
- Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo
loudner napisał(a):jak nie które osoby wiedza mam silnik po swapie na silnik od GTX-a i teraz zastanwiam sie nad napedem na cztery koła
A nie prościej byłoby kupić całego GTXa/GTRa?
4WD waży 1200kg
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Popieram przedmówcę...
Co do przeróbki to będzie to ładna rzeźba i będzie bardziej kosztowna aniżeli zmiana całego wózka. Musiałbyś pruć (dosłownie) całą podłogę w swojej BG bo jest inna płyta podłogowa i inny bagażnik.
Jak zobaczyłem filmik z twojego podpisu to widzę że chciałbyś zapiszczeć czterema łapami na raz
Przy takim stylu jazdy szybciutko padnie albo skrzynia, albo któryś z dyfrów (obstawiam centralny)
Będziesz częściej pod autem aniżeli w nim
A nówka skrzynia do GTR'ki nie jest tania – coś w granicach 3200 zł lub ok 2000 zł za używkę w niewiadomym stanie (pochodzącą z auta dłubanego, także pewnie nie miała lekkiego życia)
Co do przeróbki to będzie to ładna rzeźba i będzie bardziej kosztowna aniżeli zmiana całego wózka. Musiałbyś pruć (dosłownie) całą podłogę w swojej BG bo jest inna płyta podłogowa i inny bagażnik.
loudner napisał(a):Jak wyglada z eksploatacja napędu co często pada?
Jak zobaczyłem filmik z twojego podpisu to widzę że chciałbyś zapiszczeć czterema łapami na raz
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
To był dowcip.
- Od: 15 maja 2004, 16:37
- Posty: 824
- Skąd: Kolno
loudner – smigaja ludze crx-ami podkreconmi do ponad 200km , wiec i Ty tez mozesz sie odpychac z przednich lap, nie ma sensu ladowac kasy w 4 lapy, lepiej silnik podkrecic 
-
Pyton162
W Polsce – zgadza się – to był dowcip. Znalazłem jednak ostatnio MX-3, bodajże w USA zrobiony na AWD na bazie gratów z GT-R ... Jako bazę miał jednak silnik 2.0 DOHC... Niestety nie zapisałem linka, a było tam ze 30 fotek...
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Pyton162 napisał(a):nie ma sensu ladowac kasy w 4 lapy, lepiej silnik podkrecic
Poniższe się tyczy tylko 2WD GRSI: Popieram, lepiej kasę wsadzić w remont skrzyni. Możliwe że masz bardzo mało znane cacko – skrzynkę G5M-R z wiskotycznym sprzęgłem na ośce .... Jeśli tak to jest to naprawdę rarytas i lepiej dbać o nią aniżeli zakatować 4wd (bo o to akurat łatwo).
Jeśli zaś bardzo chcesz 4wd to kup GLX'a (takiego jak mój, tomkarfv lub powerhorse'a) i wsadź swój silnik do tego. Wtedy w praktyce (opróćz dwóch wiskoz) otrzymujesz GTX'a którego znasz od podstaw. To ciebie na 100% taniej wyniesie aniżeli rzeźba którą chciałbyś robić... A ile części jeszcze wtedy jest na sprzedaż
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Jak obejrzałem filmik z podpisu to współczuje następnemu właścicielowi tej katowanej madzi. No chyba ze masz zamiar trzymać ją do jkońca czyli nie za długo
A swoją drogą potem ludzie mowia ze kupili Mazde z przebiegiem 150 tys i wszystko było w niej rozsypane. A no i podziwiam za odwage lub moze za głupote jaką pokazałes na parokingu. No chyba ze masz tyle kasy ze chcesz robic 5 aut w które niebawem wytniesz. Nie chce być uszczypliwy i moze sie troche czepiam bo to nie moje auto ale jak na to patrze to szkoda mi tej Madzi. Pozdrawiam. A co do 4WD to kup GLX-a i na nim sie baw 
- Od: 10 lip 2006, 15:37
- Posty: 294
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: Mazda 323F BA GT
pawlak32 napisał(a):co do 4WD to kup GLX-a i na nim sie baw
Ja swojego nie sprzedam.... Żal mi autka
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Ja też sobie obejrzałem filmik. Podobno to ayto ma szperę na dyfrze ale oglądając ten filmik jakoś nie zauważyłem żeby tak było w rzeczywistości. Czy loudner mógłby podać VIN swojej mazdy? To wyjaśniłoby moje wątpliwości......
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
tomekrvf napisał(a):Podobno
Jeśli bazujesz na mojej opinii, to powiem tylko tyle że znalazłem info na ten temat na forum protege, bodajże w USA. Próbowałem zdobyć jakieś szczegóły na tym forum ale neistety cisza
tomekrvf napisał(a):jakoś nie zauważyłem żeby tak było w rzeczywistości
Nie wiem jak jest z żywotnością takiej wiskozy, ale widzę że chłopakowi dosyć często się gumy palą
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Orin napisał(a):Próbowałem zdobyć jakieś szczegóły na tym forum ale neistety cisza
Na 100% w żadnym seryjnym BG DOHC nie było szpery na centralnym dyfrze. Tak mówi EPC a EPC nie kłamie
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
- Kod: Zaznacz cały
G5M-R:
Used with BP-ZE (MY90-91) BP-ZE (∞ Infini)
Type 5MT, FWD 5MT, FWD
1st gear 3.307:1 3.307:1
2nd gear 1.833:1 1.833:1
3rd gear 1.310:1 1.310:1
4th gear 1.030:1 0.970:1
5th gear 0.795:1 0.755:1
Final drive 4.105:1 4.388:1
Reverse 3.166:1 3.166:1
Differential open viscous LSD
Shift mechanism: remote, rod actuation remote, rod actuation
Clutch Cover set load 392kgf 392kgf
(3846N) (3846N)
Więc kto mi wytłumaczy, dlaczego tu pisze że jednak jest wiskoza??
Kiedyś Krzynio323f wspominał że jak Burry miał kiedyś ukręconą półoś w swoim GRSI to od żadnej skrzyni BP DOHC nie pasowała, bo była znacznie grubsza... A miał dane z pierwszej ręki bo to bracia
A tak sobie teraz myślę – kiedyś prosiłem właśnie o informacje z EPC czym się różni GRSI od zwykłego BP DOHC i nikt nie potrafił mi na to odpowiedzieć opierając się danymi właśnie z EPC... A takie małe OT: masz w EPC rozpisane różnice między mocą i momentem dla GTX'a i GT-R'a dla Europy i Japonii? Różnica jest ponad 20KM więc to nie jest mało...
AAAA właśnie – skoro już będziesz grzebać w EPC (bo będziesz

Pozdrawiam
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Orin napisał(a):skoro już będziesz grzebać w EPC (bo będziesz ) to bądź tak dobry i sprawdź jaką dokładnie ma GRSI moc i moment i przy jakich obrotach.
EPC to katalog części zamiennych więc takich danych tam nie ma.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje