Strona 9 z 10

Re: Chip tuning silnika benzynowego N/A

PostNapisane: 23 gru 2013, 20:24
przez Evorider
Witam wszystkich,
Poinformowano mnie że od kilku dni toczy się tutaj rozmowa na temat Unichip, ale czegoś takiego się nie spodziewałem :–) Panowie, forum jest po to żeby sobie pomagać.
Postaram się w kilku słowach przybliżyć temat Unichip i odpowiedzieć na Wasze pytania żeby nie było już wątpliwości. Rozumiem że temat dotyczy tylko silników wolnossących, wiec na nich postaram się skupić.
Zacznijmy może skąd wzięło się i co oznacza słowo "tuning". Więc jak pewnie każdy wie "tuning" wywodzi się od słowa "tune" co w tłumaczeniu oznacza "stroić". Dlaczego nawiązuje do tego słowa i dlaczego jest tak ważne? Bo cokolwiek stroimy (pianino, gitarę czy samochód) zawsze robimy to NA ŻYWO i tylko w ten sposób możemy znaleźć maksymalne piki mocy przy różnych obrotach i różnym TPS. Może podam jakiś przykład. Przypuśćmy że zaczynamy stroić auto z silnikiem wolnossącym, my zazwyczaj zaczynamy od 1600 obrotów i lekkim pedale gazu. Hamownia na bieżąco pokazuje nam chwilową moc na kole przy tych obrotach i tym TPS. Co się dzieje gdy zaczynamy bawić się paliwem i zapłonem? Moc na kole zaczyna się zmieniać. Tak więc gdy na żywo zmieniamy te parametry, widzimy dokładnie jak te zmiany wpływają na moc pojazdu. Co wtedy robimy? Szukamy maksymalnej (oczywiście bezpiecznej) mocy. Gdy nam się to już uda, idziemy dalej i robimy to samo przy trochę większym TPS ale dalej przy tych samych obrotach. Aż w końcu dojdziemy do 100% TPS czyli nodze w podłodze :–) To samo robimy przy wyższych obrotach. Oczywiście żeby to zrobić hamownia musi być obciążeniowa. Dla nas to jedyny sposób żeby idealnie wystroić auto wolnossące. Może trochę o przyrostach mocy. Jasną sprawą jest że nigdy z silnika wolnossącego nie wyciągniemy tyle co w przypadku silników turbo. Jednak istnieje pewna grupa ludzi którzy są w stanie zapłacić za te 5 czy 10% mocy i są z tej mocy zadowolone. Warto zaznaczyć że przyrost mocy w tego typu silnikach odczuwa się inaczej niż w turbo i te kilka koni można już poczuć.
Generalnie większość modów robimy na oryginalnym sofcie czyli tradycyjny chip tuning. Unichip używamy tylko w przypadku silników wolnossących oraz japońskich dieslów typu Toyota D4D. Silniki wolnossące oczywiście z wyżej wymienionych powodów, japońskie diesle bo nie ma możliwości ściągnięcia oryginalnego softu, a nie jestem zwolennikiem zakładania Boxów.
Pieter de Weerdt właściciel Unichip jest to człowiek który jako pierwszy na świecie wymyślił urządzenie typu Piggyback. Człowiek, który posiada ogromna wiedzę i doświadczenie w dziedzinie tuningu. Dlatego gdy stwierdziliśmy że zaczniemy stroić na świnkach dla nas było oczywiste że muszą być to jego urządzenia. Co do samego urządzenia i jego możliwościach może nie będę się rozpisywał bo trochę by to zajęło, a pewnie i tak ładnie was zanudziłem :–)
W razie pytań proszę o maila info@evorider.com
Oczywiście wszystkim życzę Wesołych, Zdrowych i Wesołych Świąt Bożego Narodzenia

PostNapisane: 23 gru 2013, 21:15
przez Przemek323c
Dobrze ze przynajmniej ty masz zdrowe podejscie do tematu i nie wciskasz bajek :)

Re: Chip tuning silnika benzynowego N/A

PostNapisane: 24 gru 2013, 13:04
przez onyx
A ja dalej nie widzę żadnych konkretów, porównania w stosunku do obecnych na rynku urządzeń. To co napisał Evorider kompletnie nie wnosi nic nowego... a osobiste wycieczki Oleko pozostawiam bez komentarza

Re: Chip tuning silnika benzynowego N/A

PostNapisane: 24 gru 2013, 14:00
przez carsik
nie sposób sie nie zgodzić z powyższym komentarzem. Jak stroi się auto wiem, ale czym szczególnym wyróżnia się unichip w porównaniu do najpopularniejszego na rynku DET3 nie wiem i raczej jak widzę się nie dowiem. A szkoda może poszerzyłbym w tej kwestii wiedzę. Marketingowy bełkot słabo do mnie przemawia.
A propos postu evoridera. Jak wspomniałem w którymś poście wcześniej, świnką odzyskujemy tylko zakamuflowane koniki nie wykorzystane przez fabrykę, z różnych względów. Nie szukamy maksymalnej mocy (no dobrze – pośrednio) tylko możliwych wyprzedzeń zapłonu i dolania paliwa. W każdym silniku nieco inaczej. Rezerwa w niemieckich autach jest nieco większa niż w japońskich. Ale o odczuwalnych przyrostach w wolnossaku to raczej bym nie mówił, dupohamownia to słaby instrument, raczej dobre samopoczucie właściciela pojazdu po takim zabiegu jest najważniejsze :D .

PostNapisane: 12 sty 2014, 11:24
przez honda2911
ten unichip pojawił się już na alledrogo
http://allegro.pl/unichip-tuner-kit-zes ... 24114.html

Re: Chip tuning silnika benzynowego N/A

PostNapisane: 12 sty 2014, 11:45
przez Neonixos666
tylko to nie jest oferta strojenia samochodu tylko urządzeń oraz szkoleń aby samemu tuningować inne auta z tego co wyczytałem.

PostNapisane: 12 sty 2014, 19:37
przez honda2911
no tak bo strojenie maja na innej aukcji chyba za 700pln
a urzadzenie ze strojeniem 1500
http://allegro.pl/chip-tuning-toyota-mi ... 93574.html
takze tragedii jednak nie ma tylko kto to przetestuje na mazdzie
może ja bym zaryzykował do piotrkowa mam 20 km więc może się udam na pogawędke

PostNapisane: 12 sty 2014, 19:48
przez matthies
honda2911 napisał(a):20 km więc może się udam na pogawędke

jakbym tyle miał, to nawet bym się nie zastanawiał nad wycieczką <spoko>

PostNapisane: 13 sty 2014, 18:00
przez Arash

Re: Chip tuning silnika benzynowego N/A

PostNapisane: 13 sty 2014, 22:16
przez marcin255
Ciekawe wyniki i cena .

Dopisano poniedziałek, 13 stycznia 2014, 21:20:

Ciekawe wyniki i cena .

Re: Chip tuning silnika benzynowego N/A

PostNapisane: 27 mar 2014, 00:01
przez brodaM6

PostNapisane: 27 mar 2014, 10:29
przez matthies
a $$$ znasz? Od tego trzeba zacząć, czy jest adekwatna do zysku mocy ;)
Cieszy mnie że drążysz temat <faja>

Re: Chip tuning silnika benzynowego N/A

PostNapisane: 27 mar 2014, 16:54
przez brodaM6
Wiem ze pln to podstawa ,tak wkleilem może sie ktoś skusi i dopyta co i jak, mogli by dociągnąć do tych 178 km.
Tak sie zastanawiam czy zgranie samej mapy i wgranie do innego czy to możliwe?

PostNapisane: 27 mar 2014, 22:10
przez People_Hate_Me
a mnie się wydaje że suma włożona w chipa będzie nieadekwatna do mocy jaka przybędzie. Sorry ale 8 koni to jest śmieszny wynik xD

PostNapisane: 28 mar 2014, 08:45
przez Przemek323c
+12Nm przy wartosci wyjsciowej ponad 200 to raptem niecale 6% i podejrzewam ze nic nie zmieni poza dobrym samopoczuciem wlasciciela.

Re: Chip tuning silnika benzynowego N/A

PostNapisane: 28 mar 2014, 10:32
przez brodaM6
A to ciekawa tabelka http://www.topgear-tuning.com/index.php ... ower-gains

Dopisano piątek, 28 marca 2014, 09:34:

Przemek323c napisał(a):podejrzewam ze nic nie zmieni poza dobrym samopoczuciem wlasciciela.

I pustka w kieszeni

[Usunięte]

PostNapisane: 28 mar 2014, 11:44
przez Przemek323c
PostTen post został usunięty przez Gość 28 mar 2014, 11:46.
Powód: Nie ten topic

PostNapisane: 28 mar 2014, 18:10
przez marcin255
Przemek323c napisał(a):+12Nm przy wartosci wyjsciowej ponad 200 to raptem niecale 6% i podejrzewam ze nic nie zmieni poza dobrym samopoczuciem wlasciciela.

u mnie ze 185 na 209 i czuć różnicę , w sumie wydałem ok 3 tys. zł. i ok 170 KM , 210 Nm

Chip do 3 2.0 benzyna sedan rok 2006

PostNapisane: 13 maja 2014, 09:31
przez pep50
Witam,
Chcę zwiększyć moc swojej Madzi, może ktoś polecić jakiś dobry chip??

Re: Chip do 3 2.0 benzyna sedan rok 2006

PostNapisane: 13 maja 2014, 09:48
przez jarsoN
Chipy są wydajne wtedy gdy samochód jest wyposażony w turbosprężarkę, więc raczej nikt Ci nic dobrego nie poleci.

Zrób porządny wydech i dolot, wtedy dopiero moc się realnie zwiększy, czipy bez turbo nie dadzą więcej jak 2-3KM, także gra nie warta świeczki bo porządny chip kosztuje w okolicach 1-1,5kzł