Chip tuning silnika benzynowego N/A

Postprzez Evorider » 23 gru 2013, 19:24

Witam wszystkich,
Poinformowano mnie że od kilku dni toczy się tutaj rozmowa na temat Unichip, ale czegoś takiego się nie spodziewałem :–) Panowie, forum jest po to żeby sobie pomagać.
Postaram się w kilku słowach przybliżyć temat Unichip i odpowiedzieć na Wasze pytania żeby nie było już wątpliwości. Rozumiem że temat dotyczy tylko silników wolnossących, wiec na nich postaram się skupić.
Zacznijmy może skąd wzięło się i co oznacza słowo "tuning". Więc jak pewnie każdy wie "tuning" wywodzi się od słowa "tune" co w tłumaczeniu oznacza "stroić". Dlaczego nawiązuje do tego słowa i dlaczego jest tak ważne? Bo cokolwiek stroimy (pianino, gitarę czy samochód) zawsze robimy to NA ŻYWO i tylko w ten sposób możemy znaleźć maksymalne piki mocy przy różnych obrotach i różnym TPS. Może podam jakiś przykład. Przypuśćmy że zaczynamy stroić auto z silnikiem wolnossącym, my zazwyczaj zaczynamy od 1600 obrotów i lekkim pedale gazu. Hamownia na bieżąco pokazuje nam chwilową moc na kole przy tych obrotach i tym TPS. Co się dzieje gdy zaczynamy bawić się paliwem i zapłonem? Moc na kole zaczyna się zmieniać. Tak więc gdy na żywo zmieniamy te parametry, widzimy dokładnie jak te zmiany wpływają na moc pojazdu. Co wtedy robimy? Szukamy maksymalnej (oczywiście bezpiecznej) mocy. Gdy nam się to już uda, idziemy dalej i robimy to samo przy trochę większym TPS ale dalej przy tych samych obrotach. Aż w końcu dojdziemy do 100% TPS czyli nodze w podłodze :–) To samo robimy przy wyższych obrotach. Oczywiście żeby to zrobić hamownia musi być obciążeniowa. Dla nas to jedyny sposób żeby idealnie wystroić auto wolnossące. Może trochę o przyrostach mocy. Jasną sprawą jest że nigdy z silnika wolnossącego nie wyciągniemy tyle co w przypadku silników turbo. Jednak istnieje pewna grupa ludzi którzy są w stanie zapłacić za te 5 czy 10% mocy i są z tej mocy zadowolone. Warto zaznaczyć że przyrost mocy w tego typu silnikach odczuwa się inaczej niż w turbo i te kilka koni można już poczuć.
Generalnie większość modów robimy na oryginalnym sofcie czyli tradycyjny chip tuning. Unichip używamy tylko w przypadku silników wolnossących oraz japońskich dieslów typu Toyota D4D. Silniki wolnossące oczywiście z wyżej wymienionych powodów, japońskie diesle bo nie ma możliwości ściągnięcia oryginalnego softu, a nie jestem zwolennikiem zakładania Boxów.
Pieter de Weerdt właściciel Unichip jest to człowiek który jako pierwszy na świecie wymyślił urządzenie typu Piggyback. Człowiek, który posiada ogromna wiedzę i doświadczenie w dziedzinie tuningu. Dlatego gdy stwierdziliśmy że zaczniemy stroić na świnkach dla nas było oczywiste że muszą być to jego urządzenia. Co do samego urządzenia i jego możliwościach może nie będę się rozpisywał bo trochę by to zajęło, a pewnie i tak ładnie was zanudziłem :–)
W razie pytań proszę o maila info@evorider.com
Oczywiście wszystkim życzę Wesołych, Zdrowych i Wesołych Świąt Bożego Narodzenia
Evorider
 

Postprzez Przemek323c » 23 gru 2013, 20:15

Dobrze ze przynajmniej ty masz zdrowe podejscie do tematu i nie wciskasz bajek :)
Przemek323c
 

Postprzez onyx » 24 gru 2013, 12:04

A ja dalej nie widzę żadnych konkretów, porównania w stosunku do obecnych na rynku urządzeń. To co napisał Evorider kompletnie nie wnosi nic nowego... a osobiste wycieczki Oleko pozostawiam bez komentarza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez carsik » 24 gru 2013, 13:00

nie sposób sie nie zgodzić z powyższym komentarzem. Jak stroi się auto wiem, ale czym szczególnym wyróżnia się unichip w porównaniu do najpopularniejszego na rynku DET3 nie wiem i raczej jak widzę się nie dowiem. A szkoda może poszerzyłbym w tej kwestii wiedzę. Marketingowy bełkot słabo do mnie przemawia.
A propos postu evoridera. Jak wspomniałem w którymś poście wcześniej, świnką odzyskujemy tylko zakamuflowane koniki nie wykorzystane przez fabrykę, z różnych względów. Nie szukamy maksymalnej mocy (no dobrze – pośrednio) tylko możliwych wyprzedzeń zapłonu i dolania paliwa. W każdym silniku nieco inaczej. Rezerwa w niemieckich autach jest nieco większa niż w japońskich. Ale o odczuwalnych przyrostach w wolnossaku to raczej bym nie mówił, dupohamownia to słaby instrument, raczej dobre samopoczucie właściciela pojazdu po takim zabiegu jest najważniejsze :D .
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2013, 21:38
Posty: 65 (0/2)
Auto: Mazda MPV (LW) 2000 r 2.0

Postprzez honda2911 » 12 sty 2014, 10:24

ten unichip pojawił się już na alledrogo
http://allegro.pl/unichip-tuner-kit-zes ... 24114.html
Ostatnio edytowano 12 sty 2014, 18:41 przez honda2911, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez Neonixos666 » 12 sty 2014, 10:45

tylko to nie jest oferta strojenia samochodu tylko urządzeń oraz szkoleń aby samemu tuningować inne auta z tego co wyczytałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez honda2911 » 12 sty 2014, 18:37

no tak bo strojenie maja na innej aukcji chyba za 700pln
a urzadzenie ze strojeniem 1500
http://allegro.pl/chip-tuning-toyota-mi ... 93574.html
takze tragedii jednak nie ma tylko kto to przetestuje na mazdzie
może ja bym zaryzykował do piotrkowa mam 20 km więc może się udam na pogawędke
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez matthies » 12 sty 2014, 18:48

honda2911 napisał(a):20 km więc może się udam na pogawędke

jakbym tyle miał, to nawet bym się nie zastanawiał nad wycieczką <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Arash » 13 sty 2014, 17:00

Początkujący
 
Od: 24 gru 2011, 19:55
Posty: 24 (0/2)
Skąd: woj. śląskie
Auto: mazda 3 2.0 LF BK

Postprzez marcin255 » 13 sty 2014, 21:16

Ciekawe wyniki i cena .

Dopisano poniedziałek, 13 stycznia 2014, 21:20:

Ciekawe wyniki i cena .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez brodaM6 » 26 mar 2014, 23:01

Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 27 mar 2014, 09:29

a $$$ znasz? Od tego trzeba zacząć, czy jest adekwatna do zysku mocy ;)
Cieszy mnie że drążysz temat <faja>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 27 mar 2014, 15:54

Wiem ze pln to podstawa ,tak wkleilem może sie ktoś skusi i dopyta co i jak, mogli by dociągnąć do tych 178 km.
Tak sie zastanawiam czy zgranie samej mapy i wgranie do innego czy to możliwe?
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez People_Hate_Me » 27 mar 2014, 21:10

a mnie się wydaje że suma włożona w chipa będzie nieadekwatna do mocy jaka przybędzie. Sorry ale 8 koni to jest śmieszny wynik xD
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Przemek323c » 28 mar 2014, 07:45

+12Nm przy wartosci wyjsciowej ponad 200 to raptem niecale 6% i podejrzewam ze nic nie zmieni poza dobrym samopoczuciem wlasciciela.
Przemek323c
 

Postprzez brodaM6 » 28 mar 2014, 09:32

A to ciekawa tabelka http://www.topgear-tuning.com/index.php ... ower-gains

Dopisano piątek, 28 marca 2014, 09:34:

Przemek323c napisał(a):podejrzewam ze nic nie zmieni poza dobrym samopoczuciem wlasciciela.

I pustka w kieszeni
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

PostTen post został usunięty przez Gość 28 mar 2014, 10:46.
Powód: Nie ten topic

Postprzez marcin255 » 28 mar 2014, 17:10

Przemek323c napisał(a):+12Nm przy wartosci wyjsciowej ponad 200 to raptem niecale 6% i podejrzewam ze nic nie zmieni poza dobrym samopoczuciem wlasciciela.

u mnie ze 185 na 209 i czuć różnicę , w sumie wydałem ok 3 tys. zł. i ok 170 KM , 210 Nm
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez pep50 » 13 maja 2014, 08:31

Witam,
Chcę zwiększyć moc swojej Madzi, może ktoś polecić jakiś dobry chip??
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2014, 16:33
Posty: 12
Auto: Mazda 3 sedan 2.0 benzyna rok 2006

Postprzez jarsoN » 13 maja 2014, 08:48

Chipy są wydajne wtedy gdy samochód jest wyposażony w turbosprężarkę, więc raczej nikt Ci nic dobrego nie poleci.

Zrób porządny wydech i dolot, wtedy dopiero moc się realnie zwiększy, czipy bez turbo nie dadzą więcej jak 2-3KM, także gra nie warta świeczki bo porządny chip kosztuje w okolicach 1-1,5kzł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 09:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje