TURBONATOR – nie wirująca turbina
1, 2
czytałem regulamin, wiem że o pierddołach nie piszemy, ale nie jednokrotnie spotkałem się na ebay bądź w innych źródłach z czymś podobnym
http://www.autopartswarehouse.com/perfo ... artid=8443
też to zlewałem, ale ostatnio robiąc mini przegląd w aucie kuzyna ( dodge intrepid 2002)razem z nim odkryliśmy że w silniku 2.7L v6 OHC 24V, w plastykowym kolektorze dolotowym znajdują się dwie nie wirujące turbinki ( fabrycznie). oczywiście nie w przewodzie dolotowym tylko kolektorze tuż nad glowicą, jedna rozprowadza powietzre na jedną glowice a druga na drugą. auto ma 5,5 m dl. waży ponad 1,5 T, ma 225 koni , silnik wkręca się jakw iertarka, i pali 12 l/100km, na trasie przy prędkościach powyżej 130 km/h zuzywa mniej Pb niz moja mazda LPG( licząc w złotówkach/ 100km) więc może ten patent na obniżenie zuzycia PB to nie mżonka? dziewne ze w usa brak jest patentów w oparciu o magnesy neodymowe.
prosze o opinie
http://www.autopartswarehouse.com/perfo ... artid=8443
też to zlewałem, ale ostatnio robiąc mini przegląd w aucie kuzyna ( dodge intrepid 2002)razem z nim odkryliśmy że w silniku 2.7L v6 OHC 24V, w plastykowym kolektorze dolotowym znajdują się dwie nie wirujące turbinki ( fabrycznie). oczywiście nie w przewodzie dolotowym tylko kolektorze tuż nad glowicą, jedna rozprowadza powietzre na jedną glowice a druga na drugą. auto ma 5,5 m dl. waży ponad 1,5 T, ma 225 koni , silnik wkręca się jakw iertarka, i pali 12 l/100km, na trasie przy prędkościach powyżej 130 km/h zuzywa mniej Pb niz moja mazda LPG( licząc w złotówkach/ 100km) więc może ten patent na obniżenie zuzycia PB to nie mżonka? dziewne ze w usa brak jest patentów w oparciu o magnesy neodymowe.
prosze o opinie
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie 
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
to nic nowego, za kumunu mozna bylo takie soc kupic/zrobic do duzego fiata i poloneza, nazywalo sie to basajrze TURBINKA KOWALSKIEGO. osobiscie nie wierze w takie wynalazki, jesli nawet obnizaja zurzycie paliwa to jedynie o jakies ulamki litra.
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
Nie czego sie obawiac
jest to cos innego niz turbina zrobiona z wiatraczka do komputera, ten jest pasywny, nieruchomy. Zastosowanie tego mialoby sens gdyby w dolocie przed wiatrakiem mialo miejsce mieszanie paliwa z powietrem, po przejsciu przez ten wynalazek, powietrze byloby lepiej "zamieszane", natmiast jako ze wtryski sa "ciut" dalej niz przepustnica urzadzenie takei nie ma sensu a jedynei ogranicza ci znacznie przekroj dolotu, jednym slowem w pewnym stopniu dlawi ci silnik.
Tak jak TALREP powiedzial, Polska zna taki wynalazek, nazywa sie wlasnei turbina kowalskiego i stosowalo sie je w kaszlach gdzie faktycznie mieszalo mieszanke pal-pow ale nawet tam wirnik byl ruchomy!
Tak jak TALREP powiedzial, Polska zna taki wynalazek, nazywa sie wlasnei turbina kowalskiego i stosowalo sie je w kaszlach gdzie faktycznie mieszalo mieszanke pal-pow ale nawet tam wirnik byl ruchomy!
Less roof, more fun


dzięki, admina prosze o zdjęcie tematu. pozdrawiam
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie 
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
Grzyby napisał(a):a kiedy z nim rozmawiałeś ?
Łączy nas przeciez nić telepatyczna, podobnie jak wszystkich modów, którzy wysyłajac wątek do kosza informuja pozostalych ze mozna sie w danym topicu popastwic nad autorem bez obawy ze cos odpowie

ps. dlatego nie warto zakladac nierozsadnych tematów

Less roof, more fun


no to tak jeszcze dodam, jedna firma w stanach sprzedaje takie coś jako "Turbonator" i gwarantuje spadek zuzycia paliwa i zwiększenie mocy max do 35Hp, przy zastosowaniu w dolocie pakietu skladającego się z trzech takich fantazji
http://www.turbonator.com/Install.html
a i wklejam jedyną rzeczową wypowiedź na ten temat z innego forum innej marki
"...zasada działania tego "natora" i tego drugiego wynalazku jest podana – i raczej oczywista: lepsze rozpylenie paliwa = lepsze odparowanie, a lepsze odparowanie + lepsze wymieszanie = lepsze spalanie (spalają się tylko pary, a nie ciecz).
Jest to coś, o co producenci silników zabiegają sami i od dawna (jedną z zalet CR jest właśnie lepsze rozpylenie ON podczas wtrysku).
Jedyne pytanie, to na ile rzeczywiście dane ustrojstwo jest skuteczne – inaczej, czy jest to "actimel", czy jednak działa "naprawdę"
) ..."
dziwne że nie wypowiada się nikt kto to kupił i zamontował
http://www.turbonator.com/Install.html
a i wklejam jedyną rzeczową wypowiedź na ten temat z innego forum innej marki
"...zasada działania tego "natora" i tego drugiego wynalazku jest podana – i raczej oczywista: lepsze rozpylenie paliwa = lepsze odparowanie, a lepsze odparowanie + lepsze wymieszanie = lepsze spalanie (spalają się tylko pary, a nie ciecz).
Jest to coś, o co producenci silników zabiegają sami i od dawna (jedną z zalet CR jest właśnie lepsze rozpylenie ON podczas wtrysku).
Jedyne pytanie, to na ile rzeczywiście dane ustrojstwo jest skuteczne – inaczej, czy jest to "actimel", czy jednak działa "naprawdę"
dziwne że nie wypowiada się nikt kto to kupił i zamontował
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie 
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
piotrek929 napisał(a):..zasada działania tego "natora" i tego drugiego wynalazku jest podana – i raczej oczywista: lepsze rozpylenie paliwa
Przeciez tam gdzie zamontowane jest to blaszane sitko jest samo powietrze! Skad tam niby mialaby sie narysowac paliwo? przeciez dopiero paliwo pojawia w miejscu gdzie jest wtryskiwacz a jest tam "raczej" malo miejsca na wsadzanie jakis blaszek

Less roof, more fun


A mnie się wydaje, że gdyby to rzeczywiście miało tak dobrze działać (nawet do +35hp...) to chyba producenci aut już dawno by to montowali bo taka poprawa mocy i zmniejszenie spalania za tak małe pieniądze toż to przecież marzenie 
<center>I am the 6th son of the 6th son of the 6th son I am the borged again son of war
Technology's child, daughter of rebellion, son of a bitch blossom of a whore
I am a god-killing virus, destruction with 8 arms, monster with seven severed heads
I am the son of mars, cleansed with infected blood, vile disease walking on 2 legs
The devil made me do it</center>
<center>Moja "Twarzowa Książka"
Technology's child, daughter of rebellion, son of a bitch blossom of a whore
I am a god-killing virus, destruction with 8 arms, monster with seven severed heads
I am the son of mars, cleansed with infected blood, vile disease walking on 2 legs
The devil made me do it</center>
<center>Moja "Twarzowa Książka"
- Od: 8 kwi 2006, 00:04
- Posty: 336
- Skąd: Konin / Worcester
- Auto: Mondeo 1.8 Zetec '99
Czolgista napisał(a):A mnie się wydaje, że gdyby to rzeczywiście miało tak dobrze działać (nawet do +35hp...) to chyba producenci aut już dawno by to montowali bo taka poprawa mocy i zmniejszenie spalania za tak małe pieniądze toż to przecież marzenie
Dokładnie tak. Podobnie jak i :
-strumienice
-magnetyzery
-wiatraczki na 12v
-stożki
Chyba ze w fabrykach siedza sami frajerzy , ktorzy wymyślają vtec, dohc, bezposredni wtrysk paliwa zeby uzyskac te marne 15 KM i 1 litra paliwa mniej na spalaniu. Po prostu debile! Przeciez mogliby kupic patent na witraczek czy magnesik i nie musieliby co roku projektowac nowych silnkow!! Jednym slowem – darmozjady

Less roof, more fun


Troszke sie mylicie z tymi koncernami. Na wszystko sa patenty itd. Widzieliscie hamulce Łągiewki czy zderzaki?
http://www.ndw.v.pl/art.php?nr=646
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,2645
http://www.macrodynamix.com/hamulec.htm
nawet film jest
http://www.jakubw.pl/zderzak/filmy/zderzak_6.mpeg
Dlaczego zadna firma niechce wdrozyc ich do produkcji? Jak sami wiecie niektorym nie zalezy na zmniejszeniu spalania ropy/pb czy poprawieniu bezpieczenstwa. $$$ sie liczy.
PS W ten wynalazek o ktorym jest post to bym nie wierzyl
http://www.ndw.v.pl/art.php?nr=646
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,2645
http://www.macrodynamix.com/hamulec.htm
nawet film jest
http://www.jakubw.pl/zderzak/filmy/zderzak_6.mpeg
Dlaczego zadna firma niechce wdrozyc ich do produkcji? Jak sami wiecie niektorym nie zalezy na zmniejszeniu spalania ropy/pb czy poprawieniu bezpieczenstwa. $$$ sie liczy.
PS W ten wynalazek o ktorym jest post to bym nie wierzyl
Zoom zoom Zoom
mbmaster napisał(a):Dlaczego zadna firma niechce wdrozyc ich do produkcji?
Przeczytaj artykul ktory zacytowales a znajdziesz odpowiedz
tak na marginesie to ten filmik to lekko mowiac lipa, nie takei dzwony robilem i sladu nie bylo

Less roof, more fun


Zapraszam do lektury
http://www.gazeta.olawa.pl/2000/gospodarka/2005/1g1.htm
http://www.macrodynamix.com/potw_nau.htm
BTW
Oddam mx-6 jak twoja mx-5 walniesz w sciane z ta predkoscia i nic nie uszkodzisz
http://www.gazeta.olawa.pl/2000/gospodarka/2005/1g1.htm
http://www.macrodynamix.com/potw_nau.htm
BTW
Oddam mx-6 jak twoja mx-5 walniesz w sciane z ta predkoscia i nic nie uszkodzisz
Zoom zoom Zoom
mbmaster napisał(a):Oddam mx-6 jak twoja mx-5 walniesz w sciane z ta predkoscia i nic nie uszkodzisz oczko
Walilem fiatem , z wiekszymi predkosciami. Prawdziwe samochody maja miekka konstrukcje aby impet byl przejmowany przez karoserie a nei przez kierowce. Co z tego jak auto cale a kierowcy łeb sie oderwał? A mazda nie mam zamiaru nigdy w nic walic nawet zeby udowodnic moment pędu
Less roof, more fun


no to ja przecież myslalem że te turbonatorki to badziewie, ale jak napisałem wcześniej w silniku 2.7L w dodgu w kolektorze ssącym, sa takie nie wirujące turbinki, przy wtryskach, KAPUJECIE!!! o to mnie biega, będe mial okazje to zrobie fote z zewnątrz , bo jest tam przetłoczenie na kolektorze i widac w którym miejscu one są.
pozdrawiam
pozdrawiam
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie 
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
Kolejny hit z Allegro ale tym razem się kręci:
http://moto.allegro.pl/item598134291_turbina_strumiennica_filtr_stozkowy_dolot_moc.html



Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Szczerze, to takie tematy powinny być usuwane, jak wchodzę i patrzę że istnieje tego typu temat od razu robi mi się niedobrze. Ktoś coś mówił ostatnio o "jakości", a to z jakością niestety nic nie ma wspolnego...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje