Strona 1 z 2
Szpera i szort shifter czy byly jakie sportowe sprzeglo

Napisane:
16 sie 2006, 01:14
przez loudner
chodzi mi o to czy byly skrzynie ze szpera i czy szort shifter tez byl robiony do mojego. konczy mi sie sprzeglo i bede potrzbowal nowe ale odrazu wolal bym jakies co wytrzyma zwiekszenie mocy przez kompresor bo na drugi rok mozliwe ze sie uda

Napisane:
16 sie 2006, 09:10
przez tomekrvf
Skrzyni ze szperą nie było (szpera była tylko w 4WD i na centralnym mechanizmie różnicowym) Shifter być może gdzieś znajdziesz albo zrób go sobie sam.
PS Mam sposób na szperę 100% Trzeba rozebrać skrzynię, w obudowę satelit wrzucić kilka nakrętek M12 i połączyć to z satelitami za pomocą spawarki.


Napisane:
16 sie 2006, 10:08
przez Papajo
czyli tzw. elektroszpera
ze sprzegłem udaj sie od razu do Radzikowskiego...

Napisane:
16 sie 2006, 10:59
przez tomekrvf
Papajo napisał(a):czyli tzw. elektroszpera
He he Mam taką szperę w BG Wciskam guzik, robi piiii i juz jest 100% szpera na centralnym dyfrze


Napisane:
16 sie 2006, 21:41
przez MateuszZ86
Szort shifter jest do kupienia w polsce było niedawno na forum (mój post

)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=24910 cena takiej zabawki 250zł.Pozdrawiam

Napisane:
20 sie 2006, 14:13
przez pinky
Były skrzynie ze szperą do FWD w BJ od wersji FS-DET skrzynia ma oznaczenie G15M-R.
Differential – open, 2 way LSD.
Znalazłem ceny części zamiennych do tej skrzyni:
Bearings for LSD: G5R0-27-350B $21.15
LSD Itself: GS01-27-190A $448.91

Napisane:
27 sie 2006, 15:23
przez MateuszZ86
tomekrvf napisał(a): Shifter być może gdzieś znajdziesz albo zrób go sobie sam.
No to jak zrobis tego Shiftera samemu!!!??? Jakes porady i instrukcje


Napisane:
28 sie 2006, 16:44
przez loudner
ma do was takie pytanko jak na asfalcie staniecie i spalice laczka to zostawiace dwa slady czy jeden?

Napisane:
28 sie 2006, 18:40
przez 83KAFI83
loudner pytnie a poc ci szpera ? chyba nie zamiezasz Driftować

bo jezeli tak to powdzenia z przednim napendem


Napisane:
28 sie 2006, 19:21
przez loudner
czy ty wiesz co to jest szpera?? chyba nie jezeli tak piszesz. szper jest w skrzyni po to aby wlasnie na starcie nie bylo czegos takiego ze jedno kolo mieli a drugie nie. szper jest tez idealna w zakretach bo wtedy cala moc nie przechodz na kolo ktore ma najmniejsza przyczepnasc tylko cigana aby dwa kola podobna moca i wtedy szybciej wchodzi w zakrety i cie nie wylecisz. nie masz wtedy efektu nadsterownosci

Napisane:
28 sie 2006, 19:23
przez 83KAFI83
loudner gdzie wyczytałeś

daj namiary tez poczytam se
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
28 sie 2006, 19:29
przez Bimbak
loudner napisał(a):nie masz wtedy efektu nadsterownosci
podsterowności, podsterowności

Napisane:
28 sie 2006, 19:30
przez loudner
oj pomylka ale az tak duzo sie nie mylielem ale wiadmo o co chodzi


Napisane:
16 wrz 2006, 22:20
przez tomekrvf
pinky, taka częśc jak GS01-27-190A nie chodzi w EPC(europejskim)
Szpera to super sprawa. Problem w przednionapędówce ze szperą jest taki że trochę myszkuje po drodze ale może tak się działo bo jeździłem Ngrupowym autem i to pewnie była mocna szpera(już nie pamiętam jaka dokładnie).
Do swoje BG wrzuciłem szperę(VCU) od GTR na centralny dyfer. Jeszcze nie było testów ale musi byc lepiej. Bez szpery auto strasznie chodzi pupą, z kolei na zblokowanym dyfrze niezbyt chce skręcac na ciasnych nawrotach. Zmieniam też tylny dyfer na taki ze szperą – od GTR/GTX oczywiście. Temat szpery w tylnym dyfrze fajnie wyjaśnił mi Trela – jak auto głównie jest używane do KJS to sposób na szperę z tyłu to elektroszpera czyli spawarka:)

Napisane:
17 wrz 2006, 07:43
przez pinky
Na tył elektroszpera jest fajna do driftu albo na 1/4 mili na co dzień by rwała opony, wczoraj na bemowie był kadet v6 z elektro szpera z przodu i miał ogromne problemy ze skrecaniem. Do mazdy BG FWD na pewno ma coś w swojej ofercie KAAZ ale te ceny to 2 lub 3 razy wartość auta. Żeby mozna było przeżucic dyfer od GTX/R do G5M-R lub całą skrzynie i zaslepić wyjście do tylnego napędu, tylko czy to by dzialało??

Napisane:
17 wrz 2006, 10:45
przez tomekrvf
pinky napisał(a):Żeby mozna było przeżucic dyfer od GTX/R do G5M-R lub całą skrzynie i zaslepić wyjście do tylnego napędu, tylko czy to by dzialało??
Dyfer od 4WD nie wejdzie do przednionapedowej skrzyni(jest duuużo większy dlatego że jest tam przedni i centralny mechanizm różnicowy). Włożenie skrzyni nic nie da to skrzynia ma szperę na centralnej różnicówce. Przednia dyfer to zwykły mechanizm różnicowy na satelitach bez żadnej szpery. Czyli i jedno i drugie rozwiązanie nie ma racji bytu.
No, ale zawsze można kupic 4WD

Polecam

Napisane:
17 wrz 2006, 11:42
przez pinky
Nie skuszę się narazie na AWD, ale szukam jakiegoś rozsądnego rozwiązania przeniesienia napędu czy to na prostej czy na łukach w przypadku zwiększonej mocy (np swap na GTX/R), skrzynia wytrzyma ale jaki jest sens duzej mocy na ośce bez spery albo jakiejs innej elktroniki.

Napisane:
22 wrz 2006, 23:54
przez Orin
tomekrvf napisał(a):zawsze można kupic 4WD

Polecam
Jak najbardziej popieram
pinky napisał(a):szukam jakiegoś rozsądnego rozwiązania przeniesienia napędu
Swego czasu słyszałem o wprowadzeniu do mechanizmu różnicowego elementu, który wytwarzał opór przy pracy satelit. Skutek: mechanizm działał, ale szpera nie była permamentna, także skręcać się dało

Niestety nie posiadam danych czy jest to możliwe w G5M-R...

Napisane:
23 sty 2007, 20:42
przez Orin
Znalazłem ciekawy link, w którym ktoś ciekawie pokazuje powody i skutki niedbania o skrzynię biegów...
http://www.club323f.com/club323f/forum/viewtopic.php?p=86007&sid=e435e2d0411611a423819331ac46ab29
Co prawda po angielsku, ale zdjęcia są zrozumiałe
Acha – polecam otworzyć także link u samej góry tego wklejonego postu... Niezłą maszynkę ktoś sobie zrobił z MX'a ... Jeśli wierzyć opisowi i osiągom auta, to to ma 480 KM na kołach... wszystkie zostały zaś wyciągnięte z silnika z GTX'a a nie GT'R
Pytanie tylko czy to jeszcze jeździ i ile skrzyń zjadło
Co do szpery na przednią ośkę:
http://corksport.com/store/category/4v8 ... train.html
Na samym dole jest, za 1605$


Napisane:
23 sty 2007, 23:32
przez pinky
Cena nie jest tragiczna w sumie z shipingiem wyjdzie kolo 5,5tyś. Co do zuzycia skrzyni to chyba na sucho chodziła, a mx

ładna rzeźba jednak co BP turbo to nie V6

Ja niestety już przerzuciłem sie na rodzinne auto więc szpera juz nie jest mi potrzebna.