Szpera i szort shifter czy byly jakie sportowe sprzeglo
1, 2
chodzi mi o to czy byly skrzynie ze szpera i czy szort shifter tez byl robiony do mojego. konczy mi sie sprzeglo i bede potrzbowal nowe ale odrazu wolal bym jakies co wytrzyma zwiekszenie mocy przez kompresor bo na drugi rok mozliwe ze sie uda
- Od: 2 lip 2006, 20:46
- Posty: 108
- Skąd: Swarzedz
- Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo
Skrzyni ze szperą nie było (szpera była tylko w 4WD i na centralnym mechanizmie różnicowym) Shifter być może gdzieś znajdziesz albo zrób go sobie sam.
PS Mam sposób na szperę 100% Trzeba rozebrać skrzynię, w obudowę satelit wrzucić kilka nakrętek M12 i połączyć to z satelitami za pomocą spawarki.
PS Mam sposób na szperę 100% Trzeba rozebrać skrzynię, w obudowę satelit wrzucić kilka nakrętek M12 i połączyć to z satelitami za pomocą spawarki.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Szort shifter jest do kupienia w polsce było niedawno na forum (mój post
) http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=24910 cena takiej zabawki 250zł.Pozdrawiam

- Od: 12 lut 2006, 19:25
- Posty: 15
- Skąd: Maków Maz.
- Auto: 323f 1.6
Były skrzynie ze szperą do FWD w BJ od wersji FS-DET skrzynia ma oznaczenie G15M-R.
Differential – open, 2 way LSD.
Znalazłem ceny części zamiennych do tej skrzyni:
Bearings for LSD: G5R0-27-350B $21.15
LSD Itself: GS01-27-190A $448.91
Differential – open, 2 way LSD.
Znalazłem ceny części zamiennych do tej skrzyni:
Bearings for LSD: G5R0-27-350B $21.15
LSD Itself: GS01-27-190A $448.91
ex MSP
tomekrvf napisał(a): Shifter być może gdzieś znajdziesz albo zrób go sobie sam.
No to jak zrobis tego Shiftera samemu!!!??? Jakes porady i instrukcje
- Od: 12 lut 2006, 19:25
- Posty: 15
- Skąd: Maków Maz.
- Auto: 323f 1.6
czy ty wiesz co to jest szpera?? chyba nie jezeli tak piszesz. szper jest w skrzyni po to aby wlasnie na starcie nie bylo czegos takiego ze jedno kolo mieli a drugie nie. szper jest tez idealna w zakretach bo wtedy cala moc nie przechodz na kolo ktore ma najmniejsza przyczepnasc tylko cigana aby dwa kola podobna moca i wtedy szybciej wchodzi w zakrety i cie nie wylecisz. nie masz wtedy efektu nadsterownosci
- Od: 2 lip 2006, 20:46
- Posty: 108
- Skąd: Swarzedz
- Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo
pinky, taka częśc jak GS01-27-190A nie chodzi w EPC(europejskim)
Szpera to super sprawa. Problem w przednionapędówce ze szperą jest taki że trochę myszkuje po drodze ale może tak się działo bo jeździłem Ngrupowym autem i to pewnie była mocna szpera(już nie pamiętam jaka dokładnie).
Do swoje BG wrzuciłem szperę(VCU) od GTR na centralny dyfer. Jeszcze nie było testów ale musi byc lepiej. Bez szpery auto strasznie chodzi pupą, z kolei na zblokowanym dyfrze niezbyt chce skręcac na ciasnych nawrotach. Zmieniam też tylny dyfer na taki ze szperą – od GTR/GTX oczywiście. Temat szpery w tylnym dyfrze fajnie wyjaśnił mi Trela – jak auto głównie jest używane do KJS to sposób na szperę z tyłu to elektroszpera czyli spawarka:)
Szpera to super sprawa. Problem w przednionapędówce ze szperą jest taki że trochę myszkuje po drodze ale może tak się działo bo jeździłem Ngrupowym autem i to pewnie była mocna szpera(już nie pamiętam jaka dokładnie).
Do swoje BG wrzuciłem szperę(VCU) od GTR na centralny dyfer. Jeszcze nie było testów ale musi byc lepiej. Bez szpery auto strasznie chodzi pupą, z kolei na zblokowanym dyfrze niezbyt chce skręcac na ciasnych nawrotach. Zmieniam też tylny dyfer na taki ze szperą – od GTR/GTX oczywiście. Temat szpery w tylnym dyfrze fajnie wyjaśnił mi Trela – jak auto głównie jest używane do KJS to sposób na szperę z tyłu to elektroszpera czyli spawarka:)
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Na tył elektroszpera jest fajna do driftu albo na 1/4 mili na co dzień by rwała opony, wczoraj na bemowie był kadet v6 z elektro szpera z przodu i miał ogromne problemy ze skrecaniem. Do mazdy BG FWD na pewno ma coś w swojej ofercie KAAZ ale te ceny to 2 lub 3 razy wartość auta. Żeby mozna było przeżucic dyfer od GTX/R do G5M-R lub całą skrzynie i zaslepić wyjście do tylnego napędu, tylko czy to by dzialało??
ex MSP
pinky napisał(a):Żeby mozna było przeżucic dyfer od GTX/R do G5M-R lub całą skrzynie i zaslepić wyjście do tylnego napędu, tylko czy to by dzialało??
Dyfer od 4WD nie wejdzie do przednionapedowej skrzyni(jest duuużo większy dlatego że jest tam przedni i centralny mechanizm różnicowy). Włożenie skrzyni nic nie da to skrzynia ma szperę na centralnej różnicówce. Przednia dyfer to zwykły mechanizm różnicowy na satelitach bez żadnej szpery. Czyli i jedno i drugie rozwiązanie nie ma racji bytu.
No, ale zawsze można kupic 4WD
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Nie skuszę się narazie na AWD, ale szukam jakiegoś rozsądnego rozwiązania przeniesienia napędu czy to na prostej czy na łukach w przypadku zwiększonej mocy (np swap na GTX/R), skrzynia wytrzyma ale jaki jest sens duzej mocy na ośce bez spery albo jakiejs innej elktroniki.
ex MSP
tomekrvf napisał(a):zawsze można kupic 4WDPolecam
Jak najbardziej popieram
pinky napisał(a):szukam jakiegoś rozsądnego rozwiązania przeniesienia napędu
Swego czasu słyszałem o wprowadzeniu do mechanizmu różnicowego elementu, który wytwarzał opór przy pracy satelit. Skutek: mechanizm działał, ale szpera nie była permamentna, także skręcać się dało
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Znalazłem ciekawy link, w którym ktoś ciekawie pokazuje powody i skutki niedbania o skrzynię biegów...
http://www.club323f.com/club323f/forum/viewtopic.php?p=86007&sid=e435e2d0411611a423819331ac46ab29
Co prawda po angielsku, ale zdjęcia są zrozumiałe
Acha – polecam otworzyć także link u samej góry tego wklejonego postu... Niezłą maszynkę ktoś sobie zrobił z MX'a ... Jeśli wierzyć opisowi i osiągom auta, to to ma 480 KM na kołach... wszystkie zostały zaś wyciągnięte z silnika z GTX'a a nie GT'R
Pytanie tylko czy to jeszcze jeździ i ile skrzyń zjadło
Co do szpery na przednią ośkę:
http://corksport.com/store/category/4v8 ... train.html
Na samym dole jest, za 1605$
http://www.club323f.com/club323f/forum/viewtopic.php?p=86007&sid=e435e2d0411611a423819331ac46ab29
Co prawda po angielsku, ale zdjęcia są zrozumiałe
Acha – polecam otworzyć także link u samej góry tego wklejonego postu... Niezłą maszynkę ktoś sobie zrobił z MX'a ... Jeśli wierzyć opisowi i osiągom auta, to to ma 480 KM na kołach... wszystkie zostały zaś wyciągnięte z silnika z GTX'a a nie GT'R
Pytanie tylko czy to jeszcze jeździ i ile skrzyń zjadło

Co do szpery na przednią ośkę:
http://corksport.com/store/category/4v8 ... train.html
Na samym dole jest, za 1605$

- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Cena nie jest tragiczna w sumie z shipingiem wyjdzie kolo 5,5tyś. Co do zuzycia skrzyni to chyba na sucho chodziła, a mx
ładna rzeźba jednak co BP turbo to nie V6
Ja niestety już przerzuciłem sie na rodzinne auto więc szpera juz nie jest mi potrzebna.
ex MSP
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje