Szpera i szort shifter czy byly jakie sportowe sprzeglo

Postprzez loudner » 16 sie 2006, 01:14

chodzi mi o to czy byly skrzynie ze szpera i czy szort shifter tez byl robiony do mojego. konczy mi sie sprzeglo i bede potrzbowal nowe ale odrazu wolal bym jakies co wytrzyma zwiekszenie mocy przez kompresor bo na drugi rok mozliwe ze sie uda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 20:46
Posty: 108
Skąd: Swarzedz
Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo

Postprzez tomekrvf » 16 sie 2006, 09:10

Skrzyni ze szperą nie było (szpera była tylko w 4WD i na centralnym mechanizmie różnicowym) Shifter być może gdzieś znajdziesz albo zrób go sobie sam.
PS Mam sposób na szperę 100% Trzeba rozebrać skrzynię, w obudowę satelit wrzucić kilka nakrętek M12 i połączyć to z satelitami za pomocą spawarki. :D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Papajo » 16 sie 2006, 10:08

czyli tzw. elektroszpera ;)
ze sprzegłem udaj sie od razu do Radzikowskiego...
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez tomekrvf » 16 sie 2006, 10:59

Papajo napisał(a):czyli tzw. elektroszpera

He he Mam taką szperę w BG Wciskam guzik, robi piiii i juz jest 100% szpera na centralnym dyfrze :D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez MateuszZ86 » 16 sie 2006, 21:41

Szort shifter jest do kupienia w polsce było niedawno na forum (mój post <czytaj> ) http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=24910 cena takiej zabawki 250zł.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 lut 2006, 19:25
Posty: 15
Skąd: Maków Maz.
Auto: 323f 1.6

Postprzez pinky » 20 sie 2006, 14:13

Były skrzynie ze szperą do FWD w BJ od wersji FS-DET skrzynia ma oznaczenie G15M-R.
Differential – open, 2 way LSD.


Znalazłem ceny części zamiennych do tej skrzyni:
Bearings for LSD: G5R0-27-350B $21.15
LSD Itself: GS01-27-190A $448.91
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez MateuszZ86 » 27 sie 2006, 15:23

tomekrvf napisał(a): Shifter być może gdzieś znajdziesz albo zrób go sobie sam.

No to jak zrobis tego Shiftera samemu!!!??? Jakes porady i instrukcje :)
Początkujący
 
Od: 12 lut 2006, 19:25
Posty: 15
Skąd: Maków Maz.
Auto: 323f 1.6

Postprzez loudner » 28 sie 2006, 16:44

ma do was takie pytanko jak na asfalcie staniecie i spalice laczka to zostawiace dwa slady czy jeden?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 20:46
Posty: 108
Skąd: Swarzedz
Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo

Postprzez 83KAFI83 » 28 sie 2006, 18:40

loudner pytnie a poc ci szpera ? chyba nie zamiezasz Driftować ?? bo jezeli tak to powdzenia z przednim napendem :D
nastał zwrotny punkt akcji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 06:28
Posty: 256
Skąd: Gliwice
Auto: mazda 626 1,8 16v 93

Postprzez loudner » 28 sie 2006, 19:21

czy ty wiesz co to jest szpera?? chyba nie jezeli tak piszesz. szper jest w skrzyni po to aby wlasnie na starcie nie bylo czegos takiego ze jedno kolo mieli a drugie nie. szper jest tez idealna w zakretach bo wtedy cala moc nie przechodz na kolo ktore ma najmniejsza przyczepnasc tylko cigana aby dwa kola podobna moca i wtedy szybciej wchodzi w zakrety i cie nie wylecisz. nie masz wtedy efektu nadsterownosci
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 20:46
Posty: 108
Skąd: Swarzedz
Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo

Postprzez 83KAFI83 » 28 sie 2006, 19:23

loudner gdzie wyczytałeś :D daj namiary tez poczytam se :]
nastał zwrotny punkt akcji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 06:28
Posty: 256
Skąd: Gliwice
Auto: mazda 626 1,8 16v 93

Postprzez Bimbak » 28 sie 2006, 19:29

loudner napisał(a):nie masz wtedy efektu nadsterownosci


podsterowności, podsterowności
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez loudner » 28 sie 2006, 19:30

oj pomylka ale az tak duzo sie nie mylielem ale wiadmo o co chodzi <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 20:46
Posty: 108
Skąd: Swarzedz
Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo

Postprzez tomekrvf » 16 wrz 2006, 22:20

pinky, taka częśc jak GS01-27-190A nie chodzi w EPC(europejskim)
Szpera to super sprawa. Problem w przednionapędówce ze szperą jest taki że trochę myszkuje po drodze ale może tak się działo bo jeździłem Ngrupowym autem i to pewnie była mocna szpera(już nie pamiętam jaka dokładnie).
Do swoje BG wrzuciłem szperę(VCU) od GTR na centralny dyfer. Jeszcze nie było testów ale musi byc lepiej. Bez szpery auto strasznie chodzi pupą, z kolei na zblokowanym dyfrze niezbyt chce skręcac na ciasnych nawrotach. Zmieniam też tylny dyfer na taki ze szperą – od GTR/GTX oczywiście. Temat szpery w tylnym dyfrze fajnie wyjaśnił mi Trela – jak auto głównie jest używane do KJS to sposób na szperę z tyłu to elektroszpera czyli spawarka:)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez pinky » 17 wrz 2006, 07:43

Na tył elektroszpera jest fajna do driftu albo na 1/4 mili na co dzień by rwała opony, wczoraj na bemowie był kadet v6 z elektro szpera z przodu i miał ogromne problemy ze skrecaniem. Do mazdy BG FWD na pewno ma coś w swojej ofercie KAAZ ale te ceny to 2 lub 3 razy wartość auta. Żeby mozna było przeżucic dyfer od GTX/R do G5M-R lub całą skrzynie i zaslepić wyjście do tylnego napędu, tylko czy to by dzialało??
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez tomekrvf » 17 wrz 2006, 10:45

pinky napisał(a):Żeby mozna było przeżucic dyfer od GTX/R do G5M-R lub całą skrzynie i zaslepić wyjście do tylnego napędu, tylko czy to by dzialało??

Dyfer od 4WD nie wejdzie do przednionapedowej skrzyni(jest duuużo większy dlatego że jest tam przedni i centralny mechanizm różnicowy). Włożenie skrzyni nic nie da to skrzynia ma szperę na centralnej różnicówce. Przednia dyfer to zwykły mechanizm różnicowy na satelitach bez żadnej szpery. Czyli i jedno i drugie rozwiązanie nie ma racji bytu.
No, ale zawsze można kupic 4WD :) Polecam
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez pinky » 17 wrz 2006, 11:42

Nie skuszę się narazie na AWD, ale szukam jakiegoś rozsądnego rozwiązania przeniesienia napędu czy to na prostej czy na łukach w przypadku zwiększonej mocy (np swap na GTX/R), skrzynia wytrzyma ale jaki jest sens duzej mocy na ośce bez spery albo jakiejs innej elktroniki.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Orin » 22 wrz 2006, 23:54

tomekrvf napisał(a):zawsze można kupic 4WD :) Polecam


Jak najbardziej popieram :)

pinky napisał(a):szukam jakiegoś rozsądnego rozwiązania przeniesienia napędu


Swego czasu słyszałem o wprowadzeniu do mechanizmu różnicowego elementu, który wytwarzał opór przy pracy satelit. Skutek: mechanizm działał, ale szpera nie była permamentna, także skręcać się dało :) Niestety nie posiadam danych czy jest to możliwe w G5M-R...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Orin » 23 sty 2007, 20:42

Znalazłem ciekawy link, w którym ktoś ciekawie pokazuje powody i skutki niedbania o skrzynię biegów...
http://www.club323f.com/club323f/forum/viewtopic.php?p=86007&sid=e435e2d0411611a423819331ac46ab29
Co prawda po angielsku, ale zdjęcia są zrozumiałe :)
Acha – polecam otworzyć także link u samej góry tego wklejonego postu... Niezłą maszynkę ktoś sobie zrobił z MX'a ... Jeśli wierzyć opisowi i osiągom auta, to to ma 480 KM na kołach... wszystkie zostały zaś wyciągnięte z silnika z GTX'a a nie GT'R :D
Pytanie tylko czy to jeszcze jeździ i ile skrzyń zjadło <lol>

Co do szpery na przednią ośkę:
http://corksport.com/store/category/4v8 ... train.html
Na samym dole jest, za 1605$ hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez pinky » 23 sty 2007, 23:32

Cena nie jest tragiczna w sumie z shipingiem wyjdzie kolo 5,5tyś. Co do zuzycia skrzyni to chyba na sucho chodziła, a mx :D :D ładna rzeźba jednak co BP turbo to nie V6 ;) Ja niestety już przerzuciłem sie na rodzinne auto więc szpera juz nie jest mi potrzebna.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje