siwy_dymek napisał(a):7400 i trzeba zmieniac bieg
Tylko że – jeśli dobrze zrozumiałem –
tomekrvf wyjechał mocno poza 8000
Kute to jedno, z czego kute to drugie. Wykute elementy mają lepszą udarność w stosunku do odlanych z tego samego materiału, więc mogą być np. cieńsze i lżejsze. Co do słabych puntków, to może przedmówca się wypowie

Ja tylko wyczytałem, że w BP pierwsze lecą panewki korbowodów.
Na jednej ze stron znalazłem informację, że jest do BP zestaw do konwersji z HLA na popychacze z regulacją podkładkami (coś jak w Z5), ale tylko taka przeróbka niewiele daje. Podobno też są wersje silnika BP zrobione po roku '99 (nie wiem czy w Mazdach, czy np. do Kia nie szły) ze stopniem kompresji 10:1, nieco wzmocnioną głowicą i kapkę ulepszonymi zaworami. Jak rozumiem, jest to odmiana oparta o wersję bez HLA. Nie mogę jednak znaleźć żadnych bardziej oficjalnych materiałów na ten temat
Z tego co pamiętam, to taka bardziej "wypasiona" wersja tego silnika wyciągała ponad 160 koni. Jako wolnossąca, oczywiście. I to jest limit dla BP, chyba że ktoś chce go rozbierać na drobne co tysiąc km.