Strona 1 z 1

Mazda 323f ba 1.5 Gwint

PostNapisane: 21 lis 2022, 10:20
przez ehrmantraut97
Witam serdecznie, przychodzę tutaj szukać pomocy od kogoś kto się zna na rzeczy i doradziłby mi w kwestii wyboru zawieszenia gwintowanego do mazdy 323f BA 1.5 88km. Przeszukałem chyba cały internet i z tego co widzę ciężko znaleźć zawieszenie pod ten model, chyba że za strasznie wielkie pieniądze z Niemiec.
Aktualnie w mojej Madzi siedzi TA technix prawdopodobnie z modelu BJ (poprzedni właściciel montował) zawieszenie jedynie nadaje się na śmietnik, amortyzatory wylane, śruby pęknięte, ogólnie dramat. Teraz moim pytaniem byłoby jakiej firmy zawias wybrać, z jakiego modelu trzeba będzie przeprowadzić jak najmniej przeróbek, których w miarę ogarnięty mechanik będzie w stanie się podjąć (ja niestety ani umiejętności ani warsztatu) i na czym konkretnie te przeróbki by polegały? Jestem bardzo wdzięczny za każdą pomocną odpowiedź, życzę szerokości i samych zielonych świateł ;)

PostNapisane: 21 lis 2022, 21:54
przez Płomień
Nie ma nic pomiędzy TA śmietnix a D2.

Polecamy każdy zawias który ma osobno regulację wysokości, i osobno naprężenie wstępne sprężyny. Niestety, wszystkie te średniopółkowe gwinty będą kosztować podobnie, BC Racing, D2, YSR. Obecnie minimum to 1100 euro, chyba że trafisz na jakiś fajny tani leżak magazynowy. Te gwinty spokojnie znajdziesz do BA, są robione na bieżąco na tajwanie, więc najwyżej poczekasz miesiąc zanim uskrobią.

Jeśli 1100 euro boli, to znajdź wkłady amortyzatorów do Twojego gwintu, wymień, będzie po sprawie.

Re: Mazda 323f ba 1.5 Gwint

PostNapisane: 22 lis 2022, 08:52
przez ehrmantraut97
Dziękuję przyjacielu za odpowiedź. TA Technix odpada bo nawet nie mają pod ten model zawieszenia a po przeróbkach jeździ jak na cegłach, ale już jak mam zainwestować to chciałem się spytać jeszcze czy bez żalu mogę zamówić zawieszenie o którym wspomniałeś czyli YSR? Z tego co widzę na jednej stronie to jest za lekko ponad 5 tyś. więc jeśli jest na prawdę tego warte to jestem w stanie tyle za nie dać.

https://sklep.oemtuning.pl/pl/p/Zawiesz ... 5-98/30935

To jest link do tego zawieszenia tylko, że podali trochę mało informacji odnośnie modelu, po prostu mazda 323 rok od 95 do 98 czyli chyba dokładnie jak moja BA.
Dziękuję za każdą odpowiedź i pozdrawiam :)

PostNapisane: 22 lis 2022, 10:28
przez Płomień
Mam bardzo mieszane uczucia. Sam posiadam YSR w Xedosie.

Z jednej strony, zrobiłem na nich 70.000 i jest git, trzymają się. Na wytrzymałość amorów na pewno miały wpływ osłony neoprenowe które kupiłem, i na razie nic nie wskazuje żeby coś się zużywało. Tyle z zalet.

Musiałem sobie dobrać i policzyć sprężyny, bo te proponowane przez producenta ekstrachowyałyby mi plomby z zębów. Chciałem gwint do daily, tylko ciut twardszy niż sprężyny obniżające H&R. Kontakt z OEM+, nie ma problemu, zrobią na zamówienie w cenie.

Zestaw przyszedł fabryczny. OEM+ idzie w zaparte że na pewno jest taki jaki chciałem, "będziesz pan zadowolony". Zapewniał mnie gość na wszystkie świętości, że sprawdzali u siebie przed wysyłką. No to pytam gościa skąd na sprężynie fabryczne numery, to próbował mi wcisnąć kit że numery nabili żeby się z zestawem zgadzało, ale sprężyna jest taka jaka chciałem.

Wchujacięcie bez zająknięcia. Janusz110%.

Jak mu powiedziałem że ok, ale na warsztacie mam sprzęt obciążeniowy i po prostu sobie sprawdzę te sprężyny żeby mieć pewność to mi przytaknął, i 10 minut później oddzwonił że bardzo przeprasza, ale jednak złe dostałem, i przyślą mi takie jakie miały być <rotfl>

Oczywiście przysłali mi inne, najbliżej tego co chciałem, bo jednak YSR nie zrobi sprężyn na zamówienie.

Innymi słowy zamawiając z OEMtuning ryzykujesz że będą próbowali lecieć w wała do oporu. Wszystko da się zrobić zanim zamówisz, ale jak już pójdzie przelew to jesteś dla nich problemem. Jeśli nie daj boże dostaniesz towar uszkodzony albo z fabrycznym defektem, to na 90% możesz się pożegnać z jakąkolwiek gwarancją, jestem przekonany że będą lecieć w kulki że sam uszkodziłeś / nieprawidłowy montaż / nieprawidłowe użytkowanie.

Poszukaj innego dostawcy tego towaru. Z głębi serca nie polecam.

Re: Mazda 323f ba 1.5 Gwint

PostNapisane: 22 lis 2022, 12:51
przez ehrmantraut97
Dzięki za ostrzeżenie, z tego co mówisz to rzeczywiście próbowali Cię nabić ale szacun za to, że nie trafili na laika i trochę spocili zbroje :D
Mógłbym jeszcze Cię poprosić może o jakieś alternatywne strony dostawców takich sportowych zawieszeń, ponieważ nie ukrywam stawiam dopiero pierwsze kroki w tym temacie, a Google za bardzo mi w tym wszystkim nie pomaga...
Dzięki i pozdrawiam ;)

PostNapisane: 14 gru 2022, 15:16
przez Egoist
Mam dedykowane zawieszenie gwintowane firmy FK Automotive do 323f BA , gdybyś był zainteresowany to zapraszam na PW.