Mazda 6 GY 2006 2.3 Top Sport – montaż dolotu + airbox, a pozostałe wężyki, wtyczki

Postprzez szoppracz » 1 maja 2020, 09:40

Witam!
Zakupiłem rurę dolotową i airbox simota, widoczne na zdjęciach poniżej.
Obrazek
Obrazek
Plan był wywalić puchę, podłączyć wszystko i fiu – niby nic trudnego ale standardowo nie przewidziałem paru rzeczy. Rura ma miejsce na MAF i wężyk idący do silnika – odma ale co z resztą? Chodzi dokładnie tu o części widocznie na zdjęciach niżej.
Obrazek
Z tego co znalazłem w internecie – zielona wtyczka to solenoid. Odchodzą od niej dwa wężyki. Zielony widać na zdjęciu, wchodzi od razu do puchy żółty idzie dalej, a jego przebieg zaznaczyłem przy użyciu moich umiejętności graficznych:
Obrazek
Obrazek
Pucha musi wylecieć bo nie zmieści się stożek. Myślałem nad wyjęciem tego solenoidu i tych części obudowy filtra (z tego co zauważyłem da się je wymontować ale będą 'luźno' wsadzone. Nie wiem co znajduje się w miejscu gdzie wężyk wchodzi i później wychodzi (biało czarny screen ze strzałeczkami), więc myślałem nad ich złączeniem i podłączeniu go do rury dolotowej za pomocą łącznika t-piece.
Obrazek
Przeszukałem wiele wątków, w tym ten z odpowiedziami i pytaniami o stożku i nie znalazłem konkretów, a sam ten temat jest martwy, więc założyłem nowy. Czas na pytania:
1. Za co tak naprawdę jest odpowiedzialny ten układ z wtyczką i wężykiem? Dodam, że wężyk w miejscu wejścia do puchy filtra zasysa powietrze.
2. Co się może stać jakbym to zostawił i było luzem? Nie chciałbym tego robić bo w końcu od czegoś to tam jest ale wolę zapytać.
3. Czy macie może jakieś inne, konkretne rozwiązania do zamontowania tego zestawu?
Pozdrawiam :D
Początkujący
 
Od: 2 paź 2019, 06:39
Posty: 1
Auto: Mazda 6 GY 2006 Top Sport 2.3

Postprzez pietia82 » 1 maja 2020, 17:47

ten układ po prostu zmienia ci miejsce czy punt zasysania powietrza przestawia klapkę w obudowie filtra,
Ostatnio zakładałem własnie dolot ale miałem wszystko ładnie opisane i wyrysowanie w instrukcji może ze był to K&N nie mam teraz auta po ręką żeby zrobić zdjęcia ale wężyk podciśnieniowy ten co idzie od kolektora do obudowy filtra zaślep, zaworek zostawiasz luźny tylko podepnij wtyczkę do niego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 19:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez Nanisa1 » 9 maja 2023, 04:15

This information is really helpful, Thank you very much Tetris
Początkujący
 
Od: 9 maja 2023, 04:13
Posty: 1
Auto: Mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje