zbyt duża fabryczna moc silnika, śmierdzące spaliny
Napisane: 24 gru 2019, 13:18
Witajcie, potrzebuję jakiejś wskazówki – być może miał ktoś podobny problem.
Otóż mój DPF wyzionął ducha i postanowiłem go usunąć ( oleju tyle przybywało, że wymiany były praktycznie już co 3 miesiące... ).
Pojechałem do warsztatu, który się tym zajmuje, ale chciałem to zrobić w pakiecie z EGR off, oraz chiptuningiem. O ile usunięcie DPF i wyłączenie EGR poszło sprawnie, to chipowania warsztat się nie chciał podjąć, twierdząc, że auto należy najpierw doprowadzić do porządku.
W czym problem ? Otóż fabrycznie auto ma 121koni (wiele lat temu było na hamowni, to pokazywało 124 albo 125 – dopuszczalna odchyłka) , natomiast obecnie...silnik uzyskuje ponad 140 koni ( jeszcze bez ingerencji w mapy) :arrow: . Do tego spaliny mają ostry/drażniący zapach, który dość długo się utrzymuje ( dla przykładu – auto odpalone w garażu przez kilka/kilkanaśie minut – a w pomieszczeniu obok, oddzielonym zamkniętymi drzwiami czuć mocny zapach tychże spalin jeszcze pół dnia... ).
Żeby nie było wątpliwości – ostry zapach spalin występował również przed usunięciem DPF i wyłączeniem EGR – oczywiście w minimalnie mniejszej skali.
Chłopaki stwierdzili, że to nie pierwszy taki przypadek, a zdecydowana większość to problemy z układem paliwowym.
W aucie mam wymieniony SCV, oraz wszystkie wtryskiwacze – wszystko odpowiednio wyzerowane,dopisane,skalibrowane (3 wymienione 2 mies.temu, jeden z nich – wymieniony ok. 1,5 roku temu ma faktycznie sporą odchyłkę korekty od innych – ale nie chce mi się wierzyć, że 1 wtrysk może być odpowiedzialny za takie objawy – jednak będę go reklamował ). Sprawdzone ciśnienie na listwie CR – wydaje się być w normie, obroty nie falują
Z tego co się dowiedziałem, to ostry zapach jest powiązany z nieprawidłowym spalaniem mieszanki.
Dym z wydechu – zimny silnik, jest białawy, natomiast po rozgrzaniu praktycznie go nie widać ( wydaje się że jest wszystko naturalnie ). Płynu chłodn. nie ubywa.
Z potencjalnych przyczyn, o których udało mi się doczytać/dowiedzieć to mogą być :
– wtryskiwacze
– nieszczelny układ wydechowy
– turbina
Co do wtrysków, to już opisałem. Układ wydechowy – jest minimalna nieszczelność już za puszką DPFa , na łączeniu rur. Turbiny natomiast nie sprawdzałem, jednak auto nie zamula.
Trochę długi wpis, ale chciałem jak najdokładniej przekazać stan obecny
Może ktoś miał do czynienia z podobnym przypadkiem i mógłby coś podpowiedzieć ?
wrzucam wykres z hamowni ( który nie przebiega źle, ale też nie jest wzorowy )
Otóż mój DPF wyzionął ducha i postanowiłem go usunąć ( oleju tyle przybywało, że wymiany były praktycznie już co 3 miesiące... ).
Pojechałem do warsztatu, który się tym zajmuje, ale chciałem to zrobić w pakiecie z EGR off, oraz chiptuningiem. O ile usunięcie DPF i wyłączenie EGR poszło sprawnie, to chipowania warsztat się nie chciał podjąć, twierdząc, że auto należy najpierw doprowadzić do porządku.
W czym problem ? Otóż fabrycznie auto ma 121koni (wiele lat temu było na hamowni, to pokazywało 124 albo 125 – dopuszczalna odchyłka) , natomiast obecnie...silnik uzyskuje ponad 140 koni ( jeszcze bez ingerencji w mapy) :arrow: . Do tego spaliny mają ostry/drażniący zapach, który dość długo się utrzymuje ( dla przykładu – auto odpalone w garażu przez kilka/kilkanaśie minut – a w pomieszczeniu obok, oddzielonym zamkniętymi drzwiami czuć mocny zapach tychże spalin jeszcze pół dnia... ).
Żeby nie było wątpliwości – ostry zapach spalin występował również przed usunięciem DPF i wyłączeniem EGR – oczywiście w minimalnie mniejszej skali.
Chłopaki stwierdzili, że to nie pierwszy taki przypadek, a zdecydowana większość to problemy z układem paliwowym.
W aucie mam wymieniony SCV, oraz wszystkie wtryskiwacze – wszystko odpowiednio wyzerowane,dopisane,skalibrowane (3 wymienione 2 mies.temu, jeden z nich – wymieniony ok. 1,5 roku temu ma faktycznie sporą odchyłkę korekty od innych – ale nie chce mi się wierzyć, że 1 wtrysk może być odpowiedzialny za takie objawy – jednak będę go reklamował ). Sprawdzone ciśnienie na listwie CR – wydaje się być w normie, obroty nie falują
Z tego co się dowiedziałem, to ostry zapach jest powiązany z nieprawidłowym spalaniem mieszanki.
Dym z wydechu – zimny silnik, jest białawy, natomiast po rozgrzaniu praktycznie go nie widać ( wydaje się że jest wszystko naturalnie ). Płynu chłodn. nie ubywa.
Z potencjalnych przyczyn, o których udało mi się doczytać/dowiedzieć to mogą być :
– wtryskiwacze
– nieszczelny układ wydechowy
– turbina
Co do wtrysków, to już opisałem. Układ wydechowy – jest minimalna nieszczelność już za puszką DPFa , na łączeniu rur. Turbiny natomiast nie sprawdzałem, jednak auto nie zamula.
Trochę długi wpis, ale chciałem jak najdokładniej przekazać stan obecny
Może ktoś miał do czynienia z podobnym przypadkiem i mógłby coś podpowiedzieć ?
wrzucam wykres z hamowni ( który nie przebiega źle, ale też nie jest wzorowy )