Turbina MPS do mazdy 6 2.3 166KM

Postprzez gryff » 27 paź 2019, 12:14

Witam, posiadam mazde 6 z 2005 roku z silnikiem benzynowym 2.3 166KM i instalacją LPG, planuję wykonać projekt w którym dołożę turbine z mps'a do tego silnika, dlaczego nie kupić od razu mps?
Bo chcę mieć coś innego niż może sobie każdy kupić no i przede wszystkim budżet, mazda 6 mps to wydatek rzędu 30 000zł do tego ma wtrysk bezpośredni i instalacja LPG wygląda już dużo gorzej w porównaniu do mojej szóstki z wtryskiem pośrednim :)

Docelowo chcę zrobić 240KM bo myślę, że będzie to bezpieczna moc dla tego silnika.
Jest na forum ktoś kto dokonał takiej modyfikacji? Jeśli tak to jest proszony o zabranie głosu w tym temacie, porady i td.

Na same części bez strojenia chcę przeznaczyć 3000zł, wszystko chcę wykonać samemu, umiem spawać tigiem więc dolot i wydech problemem nie będzie a z tego co liczyłem to w tej kwocie powinienem się zmieścić razem z zregenerowaną turbiną :)

Z góry dzięki za odpowiedzi
Ostatnio edytowano 30 paź 2019, 17:33 przez gryff, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 27 paź 2019, 12:03
Posty: 15
Auto: mazda 6 2.3

Postprzez Neonixos666 » 27 paź 2019, 19:42

przed przystąpieniem do modyfikacji sprawdź dobrze kondycję tego silnika, pomierz kompresję, sprawdź dokładne wartości ciśnienia oleju i pomiar AFR czy wszystko jest w porządku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gryff » 28 paź 2019, 06:56

Wszystko jest jak najbardziej ok, rok temu przeprowadzony remont silnika razem z głowicą i wszystko trzyma się bardzo dobrze ;) AFR bez odchyłek na lpg.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2019, 12:03
Posty: 15
Auto: mazda 6 2.3

Postprzez Dziurga » 3 gru 2019, 20:50

Daj znać jak zrobisz :) jestem bardzo ciekawe czy jest to realne w takim budżecie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2015, 14:39
Posty: 317 (9/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GJ
Mazda 6 GG

Postprzez drozdo » 4 gru 2019, 10:26

Ciekawy pomysł, seryjne graty od MPSa są tanie (bo w modzonym MPSie szybko się robią bezużyteczne) więc możesz prawie seryjny układ zbudować całkiem budżetowo, chociaż nie jestem pewny ile z tych części udałoby Ci się wykorzystać (np. IC sie nie zmieści). Nie wiem ile te silniki 2.3 wolnossące wytrzymują mocy ale 240KM brzmi rozsądnie. Samo turbo z MPSa nie jest jakieś mega ciekawe, zużywają się jak każde seryjne turbiny. Jak robisz projekt to możesz wybrać dowolne turbo, polecam znaleźć/wybrać jakąś na łożyskach kulkowych (najlepiej podwójnych a jeszcze lepiej ceramicznych), z chłodzeniem wodą (nie trzeba aż tak bardzo czekać aż ostygnie po jeździe). Brzmi ciekawie, powodzenia :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez Bo_Lo » 4 gru 2019, 17:25

Tylko po co robić sobie koszta i robotę spawajac wydech I dolot? Umieć spawacz a umieć wyspawac klektor to dwie różne sprawy. Kolektor wydechowy custom to ogromne ryzyko pękania co dzieje się nawet z kolektorami spawanymi po rzeź speców z branży. Po co wywiązać otwarte drzwi?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez gt10r5 » 5 gru 2019, 11:17

Jest jeden gość, którego znam co popełnił takie auto i jeździ ponoć bardzo przyzwoicie. Mogę dać namiar na priv.
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 308 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Neonixos666 » 5 gru 2019, 19:26

Spytaj go jaki koszt takich przeróbek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwo » 8 gru 2019, 19:45

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Bo_Lo » 10 gru 2019, 15:59

Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez gryff » 15 gru 2019, 14:50

Znalazłem gościa który uturbił ten silnik, na Facebooku to publikował, ponoć zrobił już 15 000km od tego czasu i jeździ na doładowaniu 0.8bara bez odprężania silnika.
Powoli kupuje wszystko co jest potrzebne, według tamtego użytkownika wszystko kosztowało go 2500zl tylko użył używanej turbiny i musiał ją ostatnio regenerowac (600zl) więc w sumie mieści się to w tym biednym budżecie.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2019, 12:03
Posty: 15
Auto: mazda 6 2.3

Postprzez Neonixos666 » 15 gru 2019, 19:00

Graty, ze złożeniem i wystrojeniem za 2500 zł ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gryff » 16 gru 2019, 09:07

Tak tylko to cena samych części i rur, gość wszystko robił samemu włącznie ze spawaniem dolotu i strojeniem więc ta cena to taka trochę... Nie dla każdego <oczy>
Początkujący
 
Od: 27 paź 2019, 12:03
Posty: 15
Auto: mazda 6 2.3

Postprzez Bo_Lo » 16 gru 2019, 13:10

No to musisz dołożyć jeszcze 2xtyle jeśli nie umiesz spawac i stroic.
No i uzbroj się w cierpliwość...
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Dominator » 16 gru 2019, 13:17

Spawać potrafi jak wspomniał na początku.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez gryff » 16 gru 2019, 20:35

Tak umiem spawac i posiadam zewnętrzna sondę szerokopasmową więc powinno pójść gładko.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2019, 12:03
Posty: 15
Auto: mazda 6 2.3

Postprzez Bo_Lo » 16 gru 2019, 22:30

Ja też posiadam taka sondę ale to nie jest nawet 5% sukcesu.. Nie zrozum mnie źle, ja po prostu jestem świeżo po takim projekcie i wiem jak to wygląda w praniu. Ja czekałem za strojeniem 3miesiace po znajomości, u sprawdzonej osoby która wie co robi. Mam też innego kolegę co umie podstroic I ma jakieś pojęcie. Jednak jeden silnik przy jego strojeniu już wystawił korbe I nie wiadomo dlaczego. Niekoniecznie była to jego wina, ale u tego pierwszego który stroil już kilkadziesiąt aut nigdy coś takiego się nie stało. To nie jest łatwa rzecz, nie bez powodu spece kasuja ok tysiąca za strojenie I czeka się miesiącami na termin.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje