KL + Turbo...Pytania i odpowiedzi
no tak, brii juz zadbal o grubsze korby Przy M90 moze byc problem z przebiegiem mocy, aby rozbujac taka krowe to musi troche przydusic auto na dole. Mysle ze lepiej byloby pokombinowac z M62 i mniejszym kółkiem.
Less roof, more fun
Fiveopac napisał(a):Mysle ze lepiej byloby pokombinowac z M62 i mniejszym kółkiem.
Przez takie przełożenie kompresor będzie brał z silnika więcej mocy – nie kalkuluje się – moc netto wzrośnie nieznacznie.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Fiveopac obliczenia ktore podalem sa dla kolka o ratio 1,94 (czyli prawie dwa razy mniejsze niz kolo pasowe od ktorego powinno byc papedzane bo najlatwiej tak obliczyc obroty ) czyli jednym slowem obroty kompresora beda dwa razy wieksze niz obroty silnika jesli silnik kreci sie do 7200 to nie mozesz zmniejszyc kolka bardziej bo przy odcince przekroczysz bezpieczne obroty dla kompresora i sa na to dwa sposby
1. zmienic kompresor na wiekszy na przyklad m90 (wcale nie bedzie z nim wiekszego problemu mam gdzies nawet wykres ile mniej wiecej koni zabiera taki kompresor przy jakich obrotach maxymalne ilosci to w grancach 15kM dla m90 przy dmuchnieciu 1,5 bara wiec bilans bedzie mocno dodatni
2. przenisec odcinke w dol tak zeby silnik nie uzyskiwal wiecej niz na przyklad 6690 obrotow przy takich obrotach masz max doladowanie 0.8 bara przeplyw max 494cfm przy driver ratio 2,09
Pozdrawiam
ps. jak znajde te wykresy przedstawiace strate na kompresorach to pokaze musze ich poszukac na dysku
1. zmienic kompresor na wiekszy na przyklad m90 (wcale nie bedzie z nim wiekszego problemu mam gdzies nawet wykres ile mniej wiecej koni zabiera taki kompresor przy jakich obrotach maxymalne ilosci to w grancach 15kM dla m90 przy dmuchnieciu 1,5 bara wiec bilans bedzie mocno dodatni
2. przenisec odcinke w dol tak zeby silnik nie uzyskiwal wiecej niz na przyklad 6690 obrotow przy takich obrotach masz max doladowanie 0.8 bara przeplyw max 494cfm przy driver ratio 2,09
Pozdrawiam
ps. jak znajde te wykresy przedstawiace strate na kompresorach to pokaze musze ich poszukac na dysku
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Z całym szacunkiem, ale M90 nie da rady dmuchnąć 1.5bara do KL-ZE w całym zakresie obrotów a nawet jak da radę to pobierze jednak trochę więcej mocy niż 15KM... Jakby kompresory pochłaniały tak znikomą ilość mocy przy takich doładowaniach to budowa samochdów z turbo byłaby bezsensem totalnym.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Nie zgodze sie ze nie da rady policzmy
silnik 2,5 L
-zuzywa jako wolnossacy 139,5L pwoietrza na sekunde
-jako doladowany do doladoania 1,5 bara bedzie potrzebowal dodatkowe 209.25L/s
Eaton M90 wytwarza 1,5L powietrza na obrot czyli jesli zalozymy ratio kolka 1,94 to mamy przy 7200obr/ min obroty sprezarki na poziomie 13950ob/min (czyli miescimy sie w granicy przewidzianej jako granica wytrzymalosci kompresora) jesli teraz policzymy ze zapotzrebowanie silnika na pwoietrze w czasi minuty to 20925 L i pomnozymy 13950 x 1,5 dostaniemy 20925 L czyli dokladnie tyle ile nam trzeba zeby w miec doladowanie 1,5 bara przy odcince
Ale fakt faktem troche przesadzilem z tymi 15kM faktycznie bedzie to okolo 50-65kM przy max obrotach(im mniejsze obroty silnika tym mniej pwoietrza jest sprezane ale tez mniej zabiera kompresor wartosc okolo 15kM jest wartoscia przy okolo 4000obr kompresora czyli przy 2000obr/min silnika )z tym ze przy takim doladowaniu na koncu wykresu teoretycznie powinnismy uzyskac jakies 400-450kM wiec bilans mocno doatni
Pozdrawiam
silnik 2,5 L
-zuzywa jako wolnossacy 139,5L pwoietrza na sekunde
-jako doladowany do doladoania 1,5 bara bedzie potrzebowal dodatkowe 209.25L/s
Eaton M90 wytwarza 1,5L powietrza na obrot czyli jesli zalozymy ratio kolka 1,94 to mamy przy 7200obr/ min obroty sprezarki na poziomie 13950ob/min (czyli miescimy sie w granicy przewidzianej jako granica wytrzymalosci kompresora) jesli teraz policzymy ze zapotzrebowanie silnika na pwoietrze w czasi minuty to 20925 L i pomnozymy 13950 x 1,5 dostaniemy 20925 L czyli dokladnie tyle ile nam trzeba zeby w miec doladowanie 1,5 bara przy odcince
Ale fakt faktem troche przesadzilem z tymi 15kM faktycznie bedzie to okolo 50-65kM przy max obrotach(im mniejsze obroty silnika tym mniej pwoietrza jest sprezane ale tez mniej zabiera kompresor wartosc okolo 15kM jest wartoscia przy okolo 4000obr kompresora czyli przy 2000obr/min silnika )z tym ze przy takim doladowaniu na koncu wykresu teoretycznie powinnismy uzyskac jakies 400-450kM wiec bilans mocno doatni
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Quaki – wszystko ładnie policzyłeś, ale żeby uzyskać 1,5bara doładowania trzeba z wsiąść pod uwagę 2,5bara z wykresu, a jak dobrze widać:
Nawet nowszy i wydajniejszy R900TVS nie da rady (to jego wykres)
Zapotrzebowanie na powietrze przy 1,5bara dla KL-ZE to ~664cfm, a zapotrzebowanie na moc to:
czyli jakieś 45KM przy 12000obr/min i doładowaniu 10psi czyli 0,69bar – do 1,5 baaaardzo daleko.
Nawet nowszy i wydajniejszy R900TVS nie da rady (to jego wykres)
Zapotrzebowanie na powietrze przy 1,5bara dla KL-ZE to ~664cfm, a zapotrzebowanie na moc to:
czyli jakieś 45KM przy 12000obr/min i doładowaniu 10psi czyli 0,69bar – do 1,5 baaaardzo daleko.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Brii a jakie cisnie bedzie w kolektorze jak kompresor bedzie ladowac owe 0,69 otoz cisneinie w kolektorze bedzie wynosic 1,69bara stad moje wyliczenia zreszta przepuszczam ze malo ktora turbina dala by rade napompowac taka ilosc powietrza do silnika 2,5 (chyba ze taka wielkosc wiaderka )
Zreszta przy cienieniu 2,5 bara silnik KL czy KL-ze by sie poprostu rozpadl
Pozdrawiam
ps. ale faktycznie moglem napisac ze to o czym mowie to cieznienie bezwzgledne i jak to czytam to mzona bylo to faktycznie odczytac jakbym mial na mysli cisnienie jakie wytworzy kompresor ponad cisnienie atmosferyczne
Zreszta przy cienieniu 2,5 bara silnik KL czy KL-ze by sie poprostu rozpadl
Pozdrawiam
ps. ale faktycznie moglem napisac ze to o czym mowie to cieznienie bezwzgledne i jak to czytam to mzona bylo to faktycznie odczytac jakbym mial na mysli cisnienie jakie wytworzy kompresor ponad cisnienie atmosferyczne
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Quaki napisał(a):jak kompresor bedzie ladowac owe 0,69 otoz cisneinie w kolektorze bedzie wynosic 1,69bara
Nie – jak kompresor będzie ładował 0,69 to ciśnienie w dolocie będzie wynosić 0,69bara, jak chcesz mieć o 0,69bar więcej niż w silniku N/A to musisz "pchać" 1,69bar.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
No nie do konca zeby bylo tak jak mowisz musielibysmy zyc w prozni a tak nie jest otoz cisneinie atmosferyczne wynosi mniej wiecej jeden bar jesli mi nie wierzysz wez czujnik elektroniczny typu map sesnsor i podlacz go do zasilania i sprawdz jakie podaje wartosci otoz bedzie podawal napiecie zblizone do jednego bara (z uwagi na to ze cisnienie atrmosferyczne w roznych miejscach rozni sie nieznacznie)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Zgadza się – 1bar to mniej więcej atmosfera, ale zauważ, że z kompresora musi wyjść ciśnienie większe o 0,69 bara od atmosferycznego żeby silnik mógł mieć doładowanie 0,69bara czyli 1,69bar. Zerknij z resztą na wykres – nie ma na nim pozycji poniżej 1,2bar. Wg. Twojego rozumowania nie da się takim kompresorem doładować mniej niż 2,2bar
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
dlatego wczesniej napisalem
To o czym myslelm piszac 1,5 bara (we wczesniejszej dyskusji) to bylo cisnienie bezwzgledne czyli suma cisnienia atmosferycznego i cisneinia wytwarzanego przez kompresor dlatego tez napisalem ze faktycznie mylace mogo byc to ze napisalem cisnienie "doladowania" gdyz wiekszosc ludzi pomija cisnienie atmosferyczne pomimo tego ze jako wartosc to cisnienie wystepuje i rowniez "doladowuje" silnik gdyz jesli mielibysmy pomijac to cisnienie to uklad dolotowy musialby byc oddzielony calkowicie od atmosfery i do tego musialaby w nim panowac proznia tak zeby tylko kompresor dawal cisnienie do tego ukladu (a przy takiej budowie kompresora jest to niemozlwie )
Pozdrawiam
ale faktycznie moglem napisac ze to o czym mowie to cieznienie bezwzgledne i jak to czytam to mzona bylo to faktycznie odczytac jakbym mial na mysli cisnienie jakie wytworzy kompresor ponad cisnienie atmosferyczne
To o czym myslelm piszac 1,5 bara (we wczesniejszej dyskusji) to bylo cisnienie bezwzgledne czyli suma cisnienia atmosferycznego i cisneinia wytwarzanego przez kompresor dlatego tez napisalem ze faktycznie mylace mogo byc to ze napisalem cisnienie "doladowania" gdyz wiekszosc ludzi pomija cisnienie atmosferyczne pomimo tego ze jako wartosc to cisnienie wystepuje i rowniez "doladowuje" silnik gdyz jesli mielibysmy pomijac to cisnienie to uklad dolotowy musialby byc oddzielony calkowicie od atmosfery i do tego musialaby w nim panowac proznia tak zeby tylko kompresor dawal cisnienie do tego ukladu (a przy takiej budowie kompresora jest to niemozlwie )
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Witam na forum jestem świeży. Mam na imię Łukasz, jestem z okolic Koszalina. Mam problem ze swoją instalacją turbo. Problem jest taki, że turbina nie napędza się w ogóle. Sprężarka to GT35(chiny) z korpusem od T35 Garrett, a.r zimny 70 natomiast gorący to 82(muszla 17). Kolektor jest zrobiony na rurze 48x2mm, i nie jest równoodległościowy. Downpipe 70x2mm i tak do końcowego tłumika. Auto to mx-6 2.5 V6.
- Od: 26 cze 2010, 13:58
- Posty: 50
- Skąd: Koszalin
- Auto: Mazda MX-6 2.5v6
+ turbo już nie turbo
Harry85 napisał(a):Witam na forum jestem świeży. Mam na imię Łukasz, jestem z okolic Koszalina. Mam problem ze swoją instalacją turbo. Problem jest taki, że turbina nie napędza się w ogóle. Sprężarka to GT35(chiny) z korpusem od T35 Garrett, a.r zimny 70 natomiast gorący to 82(muszla 17). Kolektor jest zrobiony na rurze 48x2mm, i nie jest równoodległościowy. Downpipe 70x2mm i tak do końcowego tłumika. Auto to mx-6 2.5 V6.
Jaki masz wastegate? Wewnetrzny? Dobrze napiąłeś dzwignie aktuatora aby szczelnie zamykała wg? Rzuc jakąs fotką.
Less roof, more fun
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje