Strona 1 z 2

Kl-de Turbo

PostNapisane: 11 kwi 2019, 22:07
przez batigol66
witam Przymierzam sie do uturbienia silnika .Podstawowe rzeczy które musze zrobić co wywalić itp jak to wystroić .Auto ma LPG.Wszystkie rady mile widziane.Jeśli ktoś ma uturbione kl-de może podzieli sie ze mną swoją wiedzą.Dzięki

PostNapisane: 14 kwi 2019, 01:24
przez Piohrun
batigol66 napisał(a):...co wywalić...

Proponuję zacząć od silnika <rotfl>
A poważnie to pomyślał bym nad jakimiś kutymi korbami, albo chociaż tymi od Millenii. Korbowody to jest najsłabsze ogniwo w tym silniku, i dlatego prawie każdy inny silnik Mazdy zniesie więcej mocy na turbo od KL'a.

batigol66 napisał(a):...jak to wystroić...

DET, EMU, EasyEcu, Megasquirt, opcji jest multum. Domyślam się że nie masz pojęcia o strojeniu więc najlepiej będzie jak dowiesz się co mogą zaoferować ludzie z Twojej okolicy.

Re: Kl-de Turbo

PostNapisane: 14 kwi 2019, 10:59
przez batigol66
Korby narazie dostawie bo chce doładować 0.5 bara jak będę robił więcej to wtedy pomyśle.Strojenie to wiadomo że dostawiam firmie.Chodzi mi np co z przepływomierzem,czy zastosować sonde szerokopasmową i czy usunąć vrisy.I czy dałoby sie to na końcu wystroić na LPG

Re: Kl-de Turbo

PostNapisane: 14 kwi 2019, 12:02
przez Neonixos666
mam nadzieję że zdajesz sobie sprawę z kosztów :)

Re: Kl-de Turbo

PostNapisane: 14 kwi 2019, 13:58
przez batigol66
Koszty nie grają tu roli mam hajs o to sie nie bój :] to jest akurat najmniejszy problem.

Re: Kl-de Turbo

PostNapisane: 14 kwi 2019, 18:58
przez Neonixos666
Skoro koszty nie grają roli to po co się przejmujesz takimi rzeczami oddajesz do firmy robią Ci całą przeróbkę i odbierasz auto.

Re: Kl-de Turbo

PostNapisane: 14 kwi 2019, 21:53
przez batigol66
<glupek2> <glupek2> bo akurat chce sam sobie to robic .jesli masz mi takie rady dawać to omiń tego posta.Przeczytaj o co ja pytam a potem odpisuj nie pytam ile to kosztuje.

PostNapisane: 18 kwi 2019, 15:14
przez Pattson477
Ja nie bawiłbym się w robienie tego, jak Ci nie wyjdzie to i tak będziesz musiał oddać do firmy i zabulisz jeszcze więcej.

PostNapisane: 26 kwi 2019, 10:20
przez batigol66
Pattson477 napisał(a):Ja nie bawiłbym się w robienie tego, jak Ci nie wyjdzie to i tak będziesz musiał oddać do firmy i zabulisz jeszcze więcej.
Następny <glupek2> <glupek2> <glupek2>

Re: Kl-de Turbo

PostNapisane: 26 kwi 2019, 21:12
przez Neonixos666
Kibicujemy. Jakieś postępy w pracach? Jaka sprężarka będzie siedzieć?

PostNapisane: 27 kwi 2019, 14:33
przez batigol66
Neonixos666 napisał(a):Kibicujemy. Jakieś postępy w pracach? Jaka sprężarka będzie siedzieć?
wydech zrobiony sprężarka od volvo.

Re: Kl-de Turbo

PostNapisane: 27 kwi 2019, 18:32
przez Neonixos666
układ paliwowy, wtryski, pompa coś będzie ruszane?

PostNapisane: 28 kwi 2019, 12:04
przez Dam626
batigol66 napisał(a):<glupek2> <glupek2> bo akurat chce sam sobie to robic .jesli masz mi takie rady dawać to omiń tego posta.Przeczytaj o co ja pytam a potem odpisuj nie pytam ile to kosztuje.


Właśnie dobrze, że chcesz zrobić sobie sam. Przynajmniej się czegoś nauczysz.

PostNapisane: 28 kwi 2019, 16:25
przez Płomień
Nauczy się, że seryjny słupek nie lubi 7500rpm, ani nie lubi doładowania. Te 0,5 bara to bym dmuchał od 4k, raczej nie niżej.

Jak to jest seryjny słupek, dajesz mu pół bara, i nie będziesz kręcił zbyt wysoko, to wystarczy podnieść ciśnienie na listwie paliwowej i najlepiej wymienić pompę paliwa. Tylko wcześniej oddaj wtryski do firmy, która Ci sprawdzi czy równo leją. Jak jeden gar będzie niedolany, to nie zobaczysz tego w AFR, a upalisz zawory.

Trzeba pomyśleć nad chłodzeniem, bo już seryjny słupek lubi się grzać. Nadmuchany szybko spuchnie. Polecam też chłodnicę oleju, bo n/a potrafi przekroczyć 130*C. Dodatkowym plusem jest mozliwość używania oleju o specyfikacji fabrycznej, zamiast bawić się w jakieś rejsingowe 10w60 i powoli zabijać silnik. Zegar do temperatury oleju to "must have" do dmuchania KLa.

No i na koniec pamiętaj, że KL to nie silnik do samochodów sportowych, tylko silnik do limuzyn. Jak chcemy go upalać, to potrzebuje specjalnej uwagi.

PostNapisane: 30 kwi 2019, 13:55
przez batigol66
Neonixos666 napisał(a):układ paliwowy, wtryski, pompa coś będzie ruszane?
no muss będzie samo dmuchnięcie pół bara raczej mi nie da nic.Chłodnice oleju będe montował tak samo.

Dopisano 30 kwi 2019, 13:59:

Płomień napisał(a):No i na koniec pamiętaj, że KL to nie silnik do samochodów sportowych, tylko silnik do limuzyn. Jak chcemy go upalać, to potrzebuje specjalnej uwagi.
dzięki za wskazówki wszystko będzie w Fordzie Probe także waga nie za wysoka

PostNapisane: 30 kwi 2019, 16:52
przez Płomień
Nie chodzi o wagę auta :D

Mówiąc o tym że to nie silnik do sportu miałem na myśli raczej:
-Góra KL nie lubi zbyt wysokich obrotów. Hydrauliczne popychacze nie wyrabiają przy 7500RPM, o ile są dobre i sprawne.
-Nawet jak szklanki są sprawne, to są problemy z talerzykami i sprężynkami. Bez wymiany na dobre aftermarketowe nie ma co go kręcić, bo ryzykujesz dużą krzywdę.
-Chłodzenie wody.
-Przegrzewający się olej przy upalaniu.
-Brak natrysku oleju na denko tłoka w niektórych, głównie późniejszych wersjach.
-Wał podobno bierze na klatę 600 kuca, ale korby już nie. Uważałbym z przekraczaniem 300Nm.
-Dyferencjały w skrzyniach kruszą się jak domki w Aleppo.
KL fajnie się sprawdza do latania po trasach i okazyjnej kreski albo ćwiartki. Upalanie go częściej, to loteria. Nawet ostatnio na Poznaniu poddał się KL w dobrej kondycji, a było 15*C i zachmurzenie, więc warunki bardzo dobre.

Nie przypadkiem prawie każdy dmuchany projekt to BP albo B6.

Re: Kl-de Turbo

PostNapisane: 6 maja 2019, 16:00
przez Neonixos666
Ostatni Poznań pokazał że nawet KL w N/A może przy ostrej jeździe zjeść panewki.

Re: Kl-de Turbo

PostNapisane: 13 maja 2019, 20:26
przez batigol66
do zamknięcia szkoda czasu

PostNapisane: 13 maja 2019, 22:24
przez Neonixos666
batigol66 napisał(a):do zamknięcia szkoda czasu


Nie poddawaj się ;)

PostNapisane: 13 maja 2019, 22:54
przez Gandzia
Taki był zapał na początku i co się stało <co?>