Witam dawno tutaj nie zaglądałem ale odpowiadając na pytania :
1. To ile wytrzyma zależy od stanu silnika, oleju na jakim jeździł i czy masz poprawnie zrobioną mape łagodniejsza dla korb z dołu
2. Silnika fs-det nie miałem przyjemności rozbierać ale korby tłoki sa raczeja takie same głowica i wałki sa inne.
3.Jeśli wymienisz łożyska na nowe, zrobisz rewizję, hybryde 5 biegu bo w trasie BJ ma za krótką i jeżdzisz umiejętnie wytrzymuje okolice 350 koni przetestowane przez chwile u mnie . Standardowo jeżdże na 1.-1.1 bara okolice 320hp/450nm(pełna kucizna) i jest to bezproblemowy setup.
Mazda 323F Sportive BJ FS '01. TURBO
1, 2
Neonixos666 napisał(a):Co do uturbiania BJ
Kwadratowe kolana kolektora i cztery turbiny smarowane wd40
Nawet 4psi nie zrobili ciśnienia na tym "czymś"
Co do motoru FS to w kwestii turbienia czytałem sporo na forach US i A, i tam ludzie dawno temu już narzekali na słabość tego silnika. Bezpieczny setup dla seryjnego słupka wychodzi na to, że jest 0,5 bara i czuję że nie więcej. Co innego jeżeli idziemy w kucizne, ale to ogromne koszty.
Pinky miał ori BJ mazdaspeed(FS T) i przerobił ten silnik na milion różnych sposobów i jak z nim ostatnio gadałem na TP''silnik z plasteliny) .On tam zrobił ok 300 z tego co pamiętam,ale seryjne tam niewiele już było.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
w latach w jakich FS był produkowany są jednostki o tej pojemności które seryjnymi osiągami biją go na głowę i biorą na klatę więcej niestety.
Chciałbym tylko przypomnieć że FS nigdy nie miał mieć powalających osiągów, to miał być przyjemny, elastyczny silnik do dziadkowozów i autobusów (626, premacy). Co do braku osiągów to może naprowadzi kogoś fakt że ten oto 2-litrowy silnik ma mniejsze pole przekroju kanałów dolotowych niż ZL... Tak, mniejsze niż w 88-śmio konnym 1.5 z końcówki lat 90-tych.
Żeby ten silnik miał jakieś logiczne osiągi trzeba by albo zmienić głowicę albo zrobić jakiś uber porting kanałów w głowicy, do tego oczywiście custom kolektor, wałki itd. Myślę że dla zwykłych zjadaczy chleba koszt wyklucza taką operację.
Jedynym sposobem żeby cokolwiek z tego silnika wycisnąć w jakichś logicznych pieniądzach jest doładowanie, ale tutaj pojawia się problem papierowych korbowodów
Nie będę nikogo odwodził od pomysłu turbienia FS-a bo jeśli komuś wystarczy moc do 200 KM to FS może być dobrą bazą ale jeśli ktoś chce dwójkę z przodu to już prędzej poszedł bym w jakiś inny silnik, np. BP, albo nawet B6 które pomimo dużo mniejszej pojemności wytrzyma w serii więcej niż FS.
Dopisano 12 lut 2019, 11:09:
Właśnie, jeszcze jedno. FS może się nadawać do (nie jakoś strasznie) mocnego daily ale raczej nie do regularnego upalania. Słyszałem że lubi pluć panewkami przy upalaniu...
Żeby ten silnik miał jakieś logiczne osiągi trzeba by albo zmienić głowicę albo zrobić jakiś uber porting kanałów w głowicy, do tego oczywiście custom kolektor, wałki itd. Myślę że dla zwykłych zjadaczy chleba koszt wyklucza taką operację.
Jedynym sposobem żeby cokolwiek z tego silnika wycisnąć w jakichś logicznych pieniądzach jest doładowanie, ale tutaj pojawia się problem papierowych korbowodów
Nie będę nikogo odwodził od pomysłu turbienia FS-a bo jeśli komuś wystarczy moc do 200 KM to FS może być dobrą bazą ale jeśli ktoś chce dwójkę z przodu to już prędzej poszedł bym w jakiś inny silnik, np. BP, albo nawet B6 które pomimo dużo mniejszej pojemności wytrzyma w serii więcej niż FS.
Dopisano 12 lut 2019, 11:09:
Właśnie, jeszcze jedno. FS może się nadawać do (nie jakoś strasznie) mocnego daily ale raczej nie do regularnego upalania. Słyszałem że lubi pluć panewkami przy upalaniu...
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 149 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
Właśnie, jeszcze jedno. FS może się nadawać do (nie jakoś strasznie) mocnego daily ale raczej nie do regularnego upalania. Słyszałem że lubi pluć panewkami przy upalaniu...
ojjj lubi i lubi też wciągnąć tyle oleju ,że raz w tygodniu trzeba go drapać ze zderzaka z tyłu....
- Od: 10 kwi 2022, 19:43
- Posty: 2
- Auto: 323Bg 1,3 89r-75KM
323Bg 1,3 91r-67KM
323F BG 1,6 90r-86KM
323F BG 1,6 92r-88KM
323F BG GT1,8 91r-128
323F BA 1.8 96r-118KM
Mx3 EC 1.6 95r-109KM
323F BJ 2.0Fs 01r 131KM
6 GH 2.2 09r-185/215
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje