Kolektory wydechowe 1.8 V6

Postprzez artur9k9 » 5 paź 2018, 00:31

Cześć wszystkim :)
Z racji iż posiadam spawarke tig oraz plazme, planuje wykonać od podstaw nowe kolektory wydechowe do 1.8 v6.
Czy ktoś już się w to bawił ? jakich materiałów najlepiej użyć ?
Lub może ktoś ma link do takowego tematu ?
Z góry dzięki <spoko>
Załączniki
IMAG3200.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 22:40
Posty: 48
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Było:
Mx-3 1.8 V6 1993
Mx-3 1.8 V6 1996
Jest:
Mx-3 1.8 V6 1998
viewtopic.php?f=312&t=131519

Postprzez Płomień » 8 lis 2018, 12:38

Ha, odkopuję!

Jak sam spawasz, to najlepiej z kwasa. Z czegoś grubszego niż 1mm, a potem owiń bandażem żeby trzymało temperaturę i nie nagrzewało komory silnika.
Dowiedz się jak policzyć kolektory. Odległość w których łączą się konkretne sekcje nie są przypadkowe. Według mnie jeśli sekcje 3-1 zrobisz na jakichkolwiek baranach, a nie zbiorczym to i tak będzie lepiej niż fabryka, ale najlepiej policzyć pod konkretne obroty.
Proponuję też ostatnie łączenie 2-1 zrobić bliżej silnika, tzn tak żeby długość rury od głowicy do łączenia była mniejsza. Jeśli nie liczysz to nie szalej, 5cm też będzie dobre. Jak przesadzisz, to rezonans wyjdzie Ci poza zakres obrotów i silnik będzie gorzej ciągnął.

Jak zrobiłeś / zrobisz to rzuć foto, będziemy podziwiać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bo_Lo » 8 lis 2018, 12:46

Tylko żeby to był kwas wysokotemperaturowy a nie najtańsza spożywka bo jak owinie bandażem to bedzie pękał co tydzień.Jak nie owinie to co kilka miesięcy :)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez marcinowozniako » 8 lis 2018, 12:53

Ciekaw jestem w takim bądź razie jak wyliczone sa te tradycyjne sportowe kolektory pod Kla które ma masa osób. Sekcja 3-1 znajduje sie całkiem blisko silnika i jest dosyć krótka i szybko się łączy. Sekcja 2-1 łączy się za miską olejową mniej więcej na wysokości ściany grodziowej. Na pewno Mocy dodaje zarówno w klde jak i klze ale ciekawe czy można by jeszcze je jakoś poprawić.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Płomień » 8 lis 2018, 13:41

Zawsze można poprawić. Sportowe kolektory które są do kupienia jako gotowce troche poprawiają serię, ale nie wiadomo pod jakie obroty są liczone, i czy sekcje 3-1 i 2-1 są liczone pod te same obroty. Podejrzewam że przenoszą moment jakieś 400-500 RPM wyżej niż seryjny wydech.

Można policzyć układ wydechowy wszystkie sekcje pod 6000RPM, to moc max powinna się pokazać w okolicach 7000. Wyżej niż 7200 bym nie kręcił KLa na hydraulice, w większości 20-letniej hydraulice.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez marcinowozniako » 8 lis 2018, 13:50

A z tego co ja widzę to po prostu wzmacniają ogólny dostępny moment. Cięzko tutaj mówić o przyrostach z samych kolektorów bo również dolot był zmieniony ale wartości mocy i momentu maks uzyskiwane przy niemal tych samych obrotach, wykresy:
Seryjne KLDE,zagięty kolektor, seryjny dolot k8 wydech k8 ecu k8:
Obrazek
KLDE zagięty kolektor, zrobiony dolot ze stożkiem ale również powyginany, wydech 2.5 cala, sportowe kolektory wydechowe, ecu k8+det3
Obrazek
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Płomień » 8 lis 2018, 14:24

To chyba źle patrzysz, bo wyraźnie widać że ubyło z dołu. Wystarczy porównać wartości w punktach.
1 wykres:
2000RPM 187Nm
2500- 187Nm
3000- 195Nm
...
6000- 200Nm
6500- 175Nm
7000- 162Nm

2 wykres:
2000 – 175Nm
2500- 180Nm
3000- 200Nm
...
6000- 212Nm
6500- 190Nm
7000- 165Nm

Masz wzrost max momentu 15Nm, który zaczyna się w okolicach 3500, i kończy na jakiś 6800. Krzywa momentu leci na ryj jakieś 200RPM później. Na pewno parę niutów tracił na wydechu i na sterowaniu. Chyba muszę poszukać kogoś kto wyspawa mi kolektory do K-serii, bo turboworksy jak widać są na pół gwizdka. Masz może jeszcze jakieś wykresy przed i po założeniu turboworksów?

Aaa, i ten. Wisisz mi 20zł za analizę on-line ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez marcinowozniako » 8 lis 2018, 14:50

Płomień napisał(a):To chyba źle patrzysz, bo wyraźnie widać że ubyło z dołu.


Jest jeszcze jedna zmienna która tutaj doszła wyszczególniona przeze mnie pominięta przez Ciebie, mianowicie det3. On odlewa paliwa i to raczej on tutaj jest winny takiej sytuacji. Chociaż faktycznie spojrzałem na wykres i nawet przy odłączonym decie ten dół jest słabszy niż na seryjnym dolocie, wydechu. Czyli faktycznie może to być wina wydechu, ale czy samych kolektorów a nie np średnicy wydechu? Chociaż na obecnym setupie jak porównać to jest już tak samo mocny dół, kwestia dobrego dolotu i przepustnicy:
Prosty kolektor klze, przepustnica 65mm,dolot prosty 3 cale ecu k8 det 3
Obrazek

Mam jeszcze ogólnie 1 wykres po włożeniu klde do czerwonej, z tym że ecu było k8 z wsadem klze i punkty otwarcia vrisów niezgrywały się z zagiętym kolektorem:
Obrazek

Płomień napisał(a):Chyba muszę poszukać kogoś kto wyspawa mi kolektory do K-serii,


Pamiętaj o mnie, zawsze ekstra 1-5KM spoko, szczególnie jeżeli miałoby być to w całym zakresie, albo nawet tylko górnym.

Płomień napisał(a):Aaa, i ten. Wisisz mi 20zł za analizę on-line ;P


A ty mi 50 zł za udostępnienie materiału do analizy <rotfl>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Płomień » 8 lis 2018, 16:28

Jak już sam sobie wyjaśniłeś, DET nie ma tutaj wpływu na słabszy dół. Zapomniałeś chyba że wysyłałeś mi mapy jakie tam masz, i ja wiem co tam jest <lol>

Prędzej oskarżałbym tu ECU od K8, choć teoretycznie powinien bardziej agresywnie sterować zapłonem z uwagi na mniejszą średnicę tłoka. Co najwyżej może stukać w tym zakresie i stąd tak słabo, ale wg mnie to i tak kwestia mechaniki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez marcinowozniako » 8 lis 2018, 16:35

Płomień napisał(a):apomniałeś chyba że wysyłałeś mi mapy jakie tam masz, i ja wiem co tam jest <lol>


Fakt, zapomniałem. Odlewa paliwa prawda?


Płomień napisał(a):Prędzej oskarżałbym tu ECU od K8,


No gdzie. Przecież każdy z tych wykresów był robiony na ecu od k8, tylko ten jeden był na ecu k8 z wsadem klze. Ale ten na którym jest 171KM to jest seryjne klde dolot wydech k8 i ecu właśnie k8. AAAAA już wiem. Przepływka wtedy była kl02 a nie je50 na której jeżdżę teraz. No to już się może wyjaśniło skąd słabszy dół. Czyli sterowanie i jeszcze raz sterowanie :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje