Witam wszystkich forumowiczów!
Jako że zamierzam kiedyś w końcu zrobić swapa z KF na KL-ZE w mojej X6, to zainteresowałem się wsadami do ECU, bo jak wiadomo pełnej mocy na ECU od KF na KL-ZE nie osiągniemy. A ECU KL31 jest chyba nie do dostania, chyba że ktoś ma znajomości (jak już chyba w Japonii)
Trafiłem na ten wątek: https://forums.somethingawful.com/showthread.php?threadid=3841304&userid=71476&perpage=40&pagenumber=2#post483534281
Można znaleźć bardzo przydatne informacje o sterowaniu silnikiem, różnicach między przepływomierzem JE50 i KL02 we wsadach itp itd. Na pewno warto poczytać. Opisany jest też program od naszych przyjaciół ze wschodniej granicy do modyfikacji wsadów. Niestety nie ma żadnych plików. Po krótkich poszukiwaniach znalazłem brakujące elementy układanki Program osobiście przetłumaczyłem jak najlepiej potrafiłem. Oczywiście za napisanie programu chwała osobie Moskalev Alexander, ja tylko wykonałem tłumaczenie na język polski. Kolekcja wsadów z internetu też w załączniku.
Po uruchomieniu programu pamiętajcie o wybraniu typu sterownika (lista Rodzaj oprogr.). Możliwość obserwacji map na wykresie 2D i 3D. WIęcej w języku ang. w wątku z linku.
Wsad zapisany jest w ECU w układzie EPROM (kasowalny UV), układy posiadają okienko, zazwyczaj zaklejone ponieważ promienie słoneczne mogą uszkodzić zawartość pamięci. Najlepiej wylutować kość i wlutować podstawkę (szeroką DIP 28), dzięki której będziemy mogli podmieniać pamięci z różnymi wsadami.
Na sam koniec podkreślę że nie odpowiadam za wsady oraz program. Jak sobie uszkodzicie silnik to trudno Robicie to na własną odpowiedzialność. Ja jak na razie nie mam okazji tego przetestować.
Jak coś to zapraszam do dyskusji.
Program do modyfikacji wsadów (+wsady) ECU V6 K-Series [tłumaczenie]
Strona 1 z 1
Cześć super że udało Ci się coś takiego znaleźć, tym bardziej patrząc po nazwie tamtego forum
Daje to nowe możliwości aczkolwiek do łatwych interpretacja eproomu nie należy
Daje to nowe możliwości aczkolwiek do łatwych interpretacja eproomu nie należy
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Program znacząco ułatwia zadanie, większość jest ogarnięta, tak że wiadomo co za co odpowiada. Nie wiadomo tylko co to są te mnożniki, nawet rosjanie nie wiedzą do czego służą. Program też ułatwia lokalizację tych fragmentów kodu bo udostępnia ich podgląd w hex. W zasadzie można też zmienić fragment w hex edytorze który odpowiada za przepływkę i zamontować JE50 zamiast KL02, a jak wiemy KL02 jest dużo droższy i trudniej dostępny.
chuckn napisał(a):JE50 zamiast KL02, a jak wiemy KL02 jest dużo droższy i trudniej dostępny.
Od kiedy? Poza tym te przepływki można podmieniać między sobą przynajmniej do ecu k8 nie sprawdziłem co prawda na hamwoni nigdy jaka jest miedzy nimi realna różnica na hamowni ale można przyjąć nawet że ta kl02 lepiej współpracuje z ecu k8
Dzięki wielkie za program ruszyłeś tym moją chęć grzebania w tym dalej i przy okazji co nie co wyjaśniłeś dlaczego ecu k8 jest najlepsze. Cytuje, posiada mapę napisaną w wyższej rozdzielczości jest bardziej dokładna i generuje lepszą moc. Można sie w tym programie bawić zapłonem i paliwem więc wszystko co do wystrojenia potrzebne jest. Ogarniam sie właśnie i może niedługo dzięki Tobie bedę mógł wystroić auto, i pokazać pazurki KLDE , Szkoda tylko że nie wkleiłeś linku do ruskiej strony, trochę mi zajęło znalezienie i jeszcze dzisiaj bedę czytać i interpretować. Masz może sprzęt do zgrywania z eepromów do kompa i wgrywania ich?
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Ciekawe czy dałoby sie podziałać coś ze strojeniem k8 lub kf (w celu jeżdżenia w niższej klasie np).
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Sprzętu na razie nie mam, podlinkuj ruską stronę bo na nią jakoś nie trafiłem, chyba że trafiłem a o tym nie wiem a może się przydać. Heh w sumie to myślałem że nie da się zamieniać tych przepływek, różnią się na pewno przebiegami przepływ powietrza/napięcie.
http://www.mazda-auto.ru/viewtopic.php?f=1&t=31475
Jechałem z tłumaczem, ale w sumie nie ma tak jakiś super ekstra informacji przynajmniej ja się nie doszukałem w tym temacie.
Na pewno się różnią, ale mówię zestaw ecu k8 + przepływka kl02 to najlepsze dla silnika. Będę działać w najbliższym czasie aby powsadzać te eepromy do silnika i posprawdzać może na hamowni jak to będzie działać wszystko.
Jechałem z tłumaczem, ale w sumie nie ma tak jakiś super ekstra informacji przynajmniej ja się nie doszukałem w tym temacie.
Na pewno się różnią, ale mówię zestaw ecu k8 + przepływka kl02 to najlepsze dla silnika. Będę działać w najbliższym czasie aby powsadzać te eepromy do silnika i posprawdzać może na hamowni jak to będzie działać wszystko.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Aktualizacja:
Na rosyjskim forum (http://www.mazda-auto.ru/viewtopic.php?f=1&t=31475) autor programu zamieścił nowszą wersję programu (w wytłuszczonym miejscu w pierwszym poście jest wersja angielska – w archiwum jest parę wsadów do ecu i plik mazdaKeditor_e.txt któremu zmieniamy rozszerzenie na exe).
Zaopatrzyłem się w pamięci EEPROM (W27C257-10) o takich samych wyprowadzeniach jak oryginalny EPROM (dokładne oznaczenia: BD27C256-200V10). Zczytałem oryginalny program z KF, w programie wczytałem wsad, zmieniłem punkty otworzenia vrisów odpowiednie dla kolektora z Xedosa 9, wyeksportowałem mapy z wsadu ze sterownika KL01 (Fuel map, timings high octane, timings low octane) i wczytałem te mapy do mojego wsadu. Na koniec trzeba dopasować sumę kontrolną (CRC) i zapisać zmiany. Plik końcowy wgrywamy programatorem i gotowe.
W załączniku oryginalny wsad z ecu KF11 (Xedos 6 przed liftem – występował w manualach z 92-93 roku), oznaczenie z kości 079753-1863
Na rosyjskim forum (http://www.mazda-auto.ru/viewtopic.php?f=1&t=31475) autor programu zamieścił nowszą wersję programu (w wytłuszczonym miejscu w pierwszym poście jest wersja angielska – w archiwum jest parę wsadów do ecu i plik mazdaKeditor_e.txt któremu zmieniamy rozszerzenie na exe).
Zaopatrzyłem się w pamięci EEPROM (W27C257-10) o takich samych wyprowadzeniach jak oryginalny EPROM (dokładne oznaczenia: BD27C256-200V10). Zczytałem oryginalny program z KF, w programie wczytałem wsad, zmieniłem punkty otworzenia vrisów odpowiednie dla kolektora z Xedosa 9, wyeksportowałem mapy z wsadu ze sterownika KL01 (Fuel map, timings high octane, timings low octane) i wczytałem te mapy do mojego wsadu. Na koniec trzeba dopasować sumę kontrolną (CRC) i zapisać zmiany. Plik końcowy wgrywamy programatorem i gotowe.
W załączniku oryginalny wsad z ecu KF11 (Xedos 6 przed liftem – występował w manualach z 92-93 roku), oznaczenie z kości 079753-1863
- Załączniki
-
- KF11 0797531863.zip
- (21.4 KiB) Pobrane 174 razy
-
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Szóstka ma już fordowski trigger 36-2.
Mazda miała trigger 4 wypusty niesymetryczne. Nawet emu ani żadne easy ecu tego nie ogarnie, żeby postawić na stand alone trzeba wymieniać trigger. W każdym aso możesz zamówić trigger od amerykańskiej Mazdy, trzeba tylko poszukać w internecie nr części.
Mazda miała trigger 4 wypusty niesymetryczne. Nawet emu ani żadne easy ecu tego nie ogarnie, żeby postawić na stand alone trzeba wymieniać trigger. W każdym aso możesz zamówić trigger od amerykańskiej Mazdy, trzeba tylko poszukać w internecie nr części.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Małe ułatwienie dla potomności:
ZM01-11-408
Około 70zł w ASO
Aaaa, i to jest 36-1
ZM01-11-408
Około 70zł w ASO
Aaaa, i to jest 36-1
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 149 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje