Zmiana przełożenia 5 biegu – skrzynia K8, KF, KL

Temat znany, poruszany wielokrotnie i wiele osób stosowało tę modyfikację. Jednak brakuje na forum konkretnych informacji jak się do tego zabrać, jakie narzędzia potrzebujemy, co dokładnie wymieniamy i na co zwrócić uwagę przy tej operacji. Przydała by się jakaś instrukcja krok po kroku lub nawet fotorelacja, tak by osoby nie posiadające doświadczenia w tym temacie poradziły sobie z tą modyfikacją.
Ale od początku. Jak wiadomo najlepszą skrzynią do upalania jest ta pochodząca z MX-3 1.8 V6 K8. Przełożenia tej skrzyni dają chyba najlepsze osiągi. Ale niestety ta skrzynia średnio nadaje się na trasy, zwłaszcza jak ktoś ma głośny wydech. No i tu z pomocą przychodzi 5 bieg od FSa.
Z forum można się dowiedzieć, że piątka ma być od FSa i w zasadzie tylko tyle. Jeszcze dochodzą takie informacje, że nie ważne jakie auto byle by był silnik FS, albo że skrzynia z FP jest jeszcze dłuższa.
Po dłuższym studiowaniu serwisówek i katalogu części muszę to trochę naprostować.
Jeśli chcemy mieć naprawdę długą piątkę to stosujemy ją z 626 GE 1.8 FP lub 2.0 FS. Skrzynia i przełożenia są identyczne w tych wersjach silnikowych. MX-6 2.0 FS również ma taką samą skrzynie. Nie kupujemy skrzyni z 626 GF. Tam już są inne wałki i inne przełożenia. O ile zębatki może będą pasować, to jednak za mocno tym nie wydłużymy 5 biegu. Skrzynia z 323F też odpada.
Taka kalkulacja na szybko:
4k RPM 5 bieg – 128,7km/h (K8) – 142,7km/h (K8+5bieg z 626GE) – 134,6km/h (K8+5bieg z 626GF)
Jak widać najlepszy efekt uzyskamy stosując 5 bieg z 626 GE 1.8 lub 2.0.
Mamy już wybranego dawce i co dalej? Na pewno trzeba przełożyć obie zębatki piątego biegu. Przekładamy coś jeszcze czy nie ma takiej potrzeby? Tutaj już moja wiedza się kończy.
Warto przy okazji weryfikować jakiś luz czy cokolwiek?
Czym zablokować skrzynie bez specjalistycznych narzędzi? Ja to będę robił na skrzyni zdemontowanej z auta.
Sporo osób już to robiło więc prosiłbym o jakieś wskazówki. Niedługo się za to zabieram to wspólnie możemy stworzyć poradnik którego jednak brakuje na tym forum.
Ale od początku. Jak wiadomo najlepszą skrzynią do upalania jest ta pochodząca z MX-3 1.8 V6 K8. Przełożenia tej skrzyni dają chyba najlepsze osiągi. Ale niestety ta skrzynia średnio nadaje się na trasy, zwłaszcza jak ktoś ma głośny wydech. No i tu z pomocą przychodzi 5 bieg od FSa.
Z forum można się dowiedzieć, że piątka ma być od FSa i w zasadzie tylko tyle. Jeszcze dochodzą takie informacje, że nie ważne jakie auto byle by był silnik FS, albo że skrzynia z FP jest jeszcze dłuższa.
Po dłuższym studiowaniu serwisówek i katalogu części muszę to trochę naprostować.
Jeśli chcemy mieć naprawdę długą piątkę to stosujemy ją z 626 GE 1.8 FP lub 2.0 FS. Skrzynia i przełożenia są identyczne w tych wersjach silnikowych. MX-6 2.0 FS również ma taką samą skrzynie. Nie kupujemy skrzyni z 626 GF. Tam już są inne wałki i inne przełożenia. O ile zębatki może będą pasować, to jednak za mocno tym nie wydłużymy 5 biegu. Skrzynia z 323F też odpada.
Taka kalkulacja na szybko:
4k RPM 5 bieg – 128,7km/h (K8) – 142,7km/h (K8+5bieg z 626GE) – 134,6km/h (K8+5bieg z 626GF)
Jak widać najlepszy efekt uzyskamy stosując 5 bieg z 626 GE 1.8 lub 2.0.
Mamy już wybranego dawce i co dalej? Na pewno trzeba przełożyć obie zębatki piątego biegu. Przekładamy coś jeszcze czy nie ma takiej potrzeby? Tutaj już moja wiedza się kończy.
Warto przy okazji weryfikować jakiś luz czy cokolwiek?
Czym zablokować skrzynie bez specjalistycznych narzędzi? Ja to będę robił na skrzyni zdemontowanej z auta.
Sporo osób już to robiło więc prosiłbym o jakieś wskazówki. Niedługo się za to zabieram to wspólnie możemy stworzyć poradnik którego jednak brakuje na tym forum.