Mazda 2 1.3 DE (2007)

Postprzez PandaHaze » 19 cze 2018, 10:07

Cześć i czołem :)

Od około 1.5 roku posiadam to autko i ma ono 75kM. W dodatku założona jest instalacja gazowa przez poprzedniego właściciela. Również on poprawił nieco wygląd i "madzia" wygląda "bardzo sportowo".
I własnie przełożenie mocy/przyśpieszenia/prędkości do wyglądu średnio idzie w parze ^^

Co mógłbym zrobić nie ogromnym kosztem, aby dodać trochę kucyków i poprawiać przyśpieszenie?
Wszystko w środku jest fabryczne. No i też dobrze by było aby ze spalania aktualnego (około 6L) nie zrobiło się 20L :D
Początkujący
 
Od: 14 maja 2017, 16:00
Posty: 3
Auto: Mazda 2, 2008 DE, 1.3 – 75KM

Postprzez Płomień » 19 cze 2018, 10:53

Najlepiej wymienić silnik. W tym modelu wychodziło fajne 1.5, myślę że mógłbyś pomyśleć nad kupnem rozbitka / anglika i przełożeniem ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Piohrun » 19 cze 2018, 11:10

Generalnie masz kilka opcji, zależnie od pożądanych efektów i tego co nie jest dla ciebie ogromnym kosztem:
– grube modzenie obecnego silnika N/A – wyciągniesz koło 130 KM, wydasz koło 15 000 PLN
– Turbo – ten silnik raczej nie będzie z tego zadowolony i nie ryzykował bym więcej jak 110-120 KM ze względu na ryzyko zamiatania silnika z asfaltu – koszt koło 6-8 tyś.
– SWAP na większy silnik, np. 1.8 BP albo 2.0 FS – 115 do 130 KM – w 2-3 tyś PLN się raczej zamkniesz, jeśli zrobisz to sam to koszt silnika i osprzętu w przypadku BP powinien się w 1000 PLN zmieścić
– SWAP + turbo – tutaj to "sky is the limit" i w kwestii mocy i pieniędzy
– modzenie obecnego silnika, modyfikacjami za około 1000 PLN (planowanie, dolot wydech) wyciągniesz z niego pewnie dodatkowe 5-10 KM
– jeśli jesteś jedną z tych osób które chcą na tuning wydać 200-500 zł to zacznij od posprzątania w samochodzie, wyrzucenia wszystkich nie potrzebnych rzeczy (możesz też trochę plastików wyrzucić jeśli np. nie potrzebujesz tapicerki w bagażniku), wymień olej na jakiś dobry, zalej ceramizer, wymień świece, kable zapłonowe i filtr powietrza, dopompuj opony do odpowiedniego ciśnienia. Skrzyni na krótszą nie wymienisz ale możesz spróbować zmienić koła na mniejsze (z mniejszą średnicą). Generalnie to w odrzutowca z tego w ten sposób nie zrobisz ale będzie przyśpieszał trochę lepiej i może spalanie nawet spadnie.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez PandaHaze » 19 cze 2018, 11:32

Własnie, nie określiłem kwoty która kryje się pod tym "nie dużo".
Chciałbym się max do 5 tys zmieścić :) Więcej nie przewiduje :)
Początkujący
 
Od: 14 maja 2017, 16:00
Posty: 3
Auto: Mazda 2, 2008 DE, 1.3 – 75KM

Postprzez Płomień » 19 cze 2018, 11:43

BP ani FS tam prosto nie wsadzisz, to już nie ta generacja dwójek. Tam już same Z-serie, ZJ czyli 1.3 i ZY czyli 1.5. Pakowanie czegokolwiek innego to już rzeźba.
Z tego co pamiętam, to obie jednostki miały zmienne fazy, może dałoby radę wyciągnąć coś poprawiając mapy. Tak czy siak nie ruszałbym ZJ, tylko najpierw wsadził ZY a potem kombinował dalej. Może Z6 by wszedł? Na skrzyni od 1.3 rwałby asfalt :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bo_Lo » 19 cze 2018, 12:05

Szczerze mówiąc ,w tej k ocieplane rozglądał bym się za jakimś kompresor kitem za oceanem.Delikatny boost liniowo krzywdy nie zrobi.Wszystko inne będzie albo droższe,albo przyrost będzie tak mały że szybko się znudzi.
Jeśli nie ma kitów to z m45 powinieneś się w tej kwocie zmieścić
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Neonixos666 » 19 cze 2018, 15:23

Najlepszą, najszybszą opcją to sprzedaż, dołożenie tych 5 tyś i kupno coś mocniejszego. Inne opcje to kasa w błoto w tym przypadku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Płomień » 19 cze 2018, 15:53

Nie gadaj, Mazda2 ma dobre zadatki na hot-hatcha w starym stylu. Małe, lekkie, kompaktowe autko, wystarczy wrzucić tam dobry motor, logiczny zawias, i będzie zawstydzać na mieście. Widziałeś ile jest do tego pakietów stylistycznych i dodatków? Trzeba poszukać na anglojęzycznych forach i zobaczyć tamtejsze projekty.

Aaa, i jeszcze jedno. Różnica pomiędzy Mazdą 2 1.3 a Mazdą 2 1.5 (najmocniejszą) to 8-10k PLN. IMO za tą różnicę wartości opłaca się coś urzeźbić, bo będzie szybsze, i będzie projekt :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Neonixos666 » 19 cze 2018, 16:04

Płomień napisał(a):Nie gadaj, Mazda2 ma dobre zadatki na hot-hatcha w starym stylu. Małe, lekkie, kompaktowe autko, wystarczy wrzucić tam dobry motor, logiczny zawias, i będzie zawstydzać na mieście. Widziałeś ile jest do tego pakietów stylistycznych i dodatków? Trzeba poszukać na anglojęzycznych forach i zobaczyć tamtejsze projekty.


W dziobie mam dodatki stylistyczne, żeby to jechało trzeba rzeźbić i to mocno za grubą kasę a u innych mamy na tacy z fajnym potencjałem na więcej
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-cors ... d734dba2f5

Zrobi z tego 200 KM to nie problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje