Strona 1 z 1

EGR 1.8 GG

PostNapisane: 25 kwi 2018, 19:09
przez długi 77
Panowie.Nie wiem czy w dobrym dziale napisałem,ale mam pytanie.Czy wyciągając z elektrozaworu od EGR ten "dynks" widoczny na zdjęciu powodujemy że nie musimy EGR zaślepiać?On pcha tą sprężynkę i ona chyba otwiera EGR,a jak tego nie ma,to sprężyna jest cały czas w jednej pozycji.Mam nadzieję że zrozumieliście o co mi chodzi.Pozdrawiam.

Re: EGR 1.8 GG

PostNapisane: 27 kwi 2018, 10:18
przez tomek670
Dobrze kombinujesz tylko nie wiem czy nie pojawi się błąd P0401.

Re: EGR 1.8 GG

PostNapisane: 27 kwi 2018, 17:33
przez Neonixos666
tam pewnie jest sygnał zwrotny w jakiej pozycji jest egr i wywali błąd.

PostNapisane: 27 kwi 2018, 19:26
przez długi 77
Nic się nie pojawiło,bo niby dla czego.EGR sprawny,elektrozawór działa....jest dobrze :D

Re: EGR 1.8 GG

PostNapisane: 27 kwi 2018, 19:50
przez tomek670
Super ! <spoko> w Kia Sportage tak dobrze nie miałem, musiałem zaślepić i wyłączyć alarm w komputerze za co odpowiednio mnie skasowali :(

PostNapisane: 27 kwi 2018, 20:33
przez długi 77
Dziwne.W każdym samochodzie z EGR zaślepiałem go i nic w kompie nie musiałem rzezbić,bo po co???Ale w tych nowych autach,szczególnie śmierdzielach(dizlach)to już jest tragedia z tą elektroniką,ciągle programy muszę aktualizować :( Jak widać nawet elektryczny EGR można "oszukać"i to bez zaślepiania :D

Re: EGR 1.8 GG

PostNapisane: 2 maja 2018, 16:32
przez Neonixos666
Ja miałem zwykły mechaniczny EGR w DiTD a po zaślepieniu wywalał błąd. Czasem nie pokazuje się on od razu a po jakimś czasie.

PostNapisane: 2 maja 2018, 17:18
przez długi 77
Zauważyłem,że w dizlach jak zaślepisz EGR to potrafi wywalić błąd.Jest na to sposób,o ile nie jest to elektryczny EGR.Za działanie mechanicznego odpowiada podciśnienie.Wystarczy odłączyć wężyk podciśnienia i zaślepić go(ten wężyk).Nigdy nie próbowałem tego na silnikach mazdy,ale BMW jest pod tym względem rewelacyjne,żadnych błędów ani innych kłopotów.

Re: EGR 1.8 GG

PostNapisane: 2 maja 2018, 20:21
przez Neonixos666
próbowałem i tak ale dziwnie zawsze komp wiedział że nie działa. Nie od razu ale po paru kilometrach.

PostNapisane: 3 maja 2018, 15:49
przez długi 77
Pierwszy raz słyszę o takim przypadku,ale po prostu "nie siedzę"w dizlach.Tam jest więcej wszystkiego,szczególnie podciśnienia,może są jakieś czujniki ciśnienia w komorze spalania,takie przy świecach(takie są w insigni) i to ma coś wspólnego....nie mam pojęcia.Co w takim przypadku wyskakuje na komputerze?Jaki błąd?

Re: EGR 1.8 GG

PostNapisane: 3 maja 2018, 20:38
przez Neonixos666
P0403,"Układ recyrkulacji spalin – usterka"

Prawdopodobnie wiedział za sprawą MAP sensora

Ogólnie w dieslach wcale dużo tego nie ma, klapa gasząca, egr, turbo, klapki w kolektorze (jeśli są), jak patrzę na starego KL w mazdach to wydaj mi się to bardziej skomplikowane :P .

Re: EGR 1.8 GG

PostNapisane: 18 lis 2018, 13:33
przez długi 77
Panowie.Po 10tyś. ściągnąłem przepustnicę.Czyściutka i żadnych błędów na desce rozdzielczej ani na komputerze <spoko>