jaki sposob na usztywnienie sprezyn ?

Postprzez LoB » 30 mar 2006, 20:03

Witam

czy istnieje jakis sposob aby zredukowac ugiecie sprezyny ??

jak sie maja do tego tzw gumki miedzy zwoje ?? ktos to ma ?? spelnia to swoje zadanie ??
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez Waluś » 30 mar 2006, 20:06

LoB napisał(a):ak sie maja do tego tzw gumki miedzy zwoje

u mnie były :) jedną zgubiłem, a drugą wyrzyciłem sam bo 2 razy odpadła :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Boris86 » 31 mar 2006, 00:09

A co te jamexy są już za miekkie??...
Trzeba by zajrzeć do ksiązki z metaloznawstwa i obróbki cieplnej... i zobaczyć jakie motody obróbki stosuje sie do utwardzenia spreżyn. Pewnie jakieś hartowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez LoB » 31 mar 2006, 11:57

Boris86 napisał(a):A co te jamexy są już za miekkie??...

dokladnie....

sa mieksze od serii :| auto sie buja na tyle...ze przy wiekszych nierownosciach obcieraja tylne opony o ranty nadkoli :|

zastanawiam sie nad tymi gumami http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=93375444

w ostatecznosci wypchanie blotnikow albo powrot do serii zawiasu :(
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez Boris86 » 31 mar 2006, 12:49

Nie musisz wypychać... wystarczy ze ponacinasz flexem i podegniesz te wewnetrzene czesci rantów nadkoli... bynajmniej u mnie to pomogło... a mam ET 24 i szparke miedzy nadkolem a oponą równą 1cm.
Tyle że ja mam zawias innych firm.

Rozumiem że mówisz juz o odczuciach na założobych 17 na niskim profilu??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez qlesh » 31 mar 2006, 17:03

LoB a jakie masz ET w tych felgach?? Ja mam taki sam rozmiar koł, jeszcze nie zmienilem, ale czeka mnie to. U mnie ET to 40, ciekawe czy bedzie tak ocierac jak u Ciebie, czy moze bardziej :|

Ciekawe czy te gumy cos dają :|
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez LoB » 31 mar 2006, 18:11

Boris86 napisał(a):Nie musisz wypychać... wystarczy ze ponacinasz flexem i podegniesz te wewnetrzene czesci rantów nadkoli...


no wlasnie mysle ze pozbycie sie tych wystajacych czesci ranta zalatwilo by sprawe....

tylko jest jedno ale....miesiac temu te nadkola byly naprawiane ....tzn spawane bo pordzewialy (podobno seryjna nalecialosc kazdego GE), a co za tym idzie malowane cale blotniki dlatego szczegolnie zalezy mi zeby nie robic tego ponownie :|

no nic musze sie podowiadywac o to nacinanie i zaginanie...

zastanawiam sie jeszcze nad tymi gumami ?? bo wlasciwie autem da sie jezdizc .....ale przy jakis ekstramalnych skretach badz wybojach po prostu trze opona.... i czy moze takie gumy rozwiazaly by sprawe i nie trzeba by ingerowac w blacharke ??
tylko jak jest z tymi gumami ?? w jakiej ilosci zaklada sie na zwoj ?? wystarczy po jednej ??
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez Boris86 » 31 mar 2006, 18:19

Moje zdanie o gumach jest takie że możesz sobie ich użyc raz na jakiś czas gdy wiesz że bedziesz jechał np. w kilka osób i bagazem i to doścdaleko....
Do normalnej jazdy guma miedzy sprężynami to nie jest dobry pomysł...
Ponieważ zmnijeszasz liczbę zwojów pracujących czynnie...a do tego przesuwasz o równo jeden zwój miejsce rozpoczęcia pracy speżyny i od tego miejsca spreżyna nie rozwija sie jakby płynnie tylko od razu zaczyna pracować w miescu które jest w normalnym odsunieciu od nastepnego zwoju.
Może to barzdo przyspieszyć zużycie i pękniecie spręzyny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez LoB » 31 mar 2006, 18:27

no wlasnie ...tez sceptycznie podchodze do czegos co kosztuje w zlotowkach liczonych na palcach jednej reki...a zarazem ma bezposredni wplyw na bezpieczenstwo

w ostatecznosci wroce do serii :(
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez qlesh » 31 mar 2006, 18:38

Boris a nie sadzisz ze jest jakis sposob na to zeby te sprezyny usztywnic jakś obrobką cieplną?? Mysle ze poszerzanie nadkoli to nie wyjscie bo dalej nie uzyska się tego czego tak oczekiwalismy po wymienie sprezyn, czyli wiekszej sztywnosci na zakretach i przy hamowaniu. Ja mam ten sam problem co LoB bo tez kupilem te sprezyny, kayaby tez chce wsadzic i w pokoju lezą mi takie same kola prawie gotowe do montazu. Nie zna ktos jakiejs firmy ktora by to mogla usztywnic cieplnie?? :|
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Bimbak » 31 mar 2006, 18:44

W sumie dziwne... bo letki pisał że autko jest dużo sztywniejsze, co prawda jego auto to mx-6. Ja również czekam na założenie spręzynek, i mam nadzieje że autko faktycznie sie troszkę usztywni.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez qlesh » 31 mar 2006, 18:48

Moze problem jest w tym ze te opony 215/45/17 po załozeniu na felge daja o 15mm wieksza srednicę koła i dlatego trze po rantach, zreszta nie wiem, to nie jest az taka duza roznica :(.
LoB, mam prosbę, jakbys mogł opisac jak zachowuje się samochod przy hamowaniu, przy skrecaniu, czy bardzo sie wychyla, czy nurkuje jak hamujesz?? Bylbym wdzieczny. Narazie to nie wiem co robic z tymi sprezynami...

One w ogole sa z zalozenia twardsze czy to seryjna twardosc i tylko sa krotsze o -35mm ???
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez LoB » 31 mar 2006, 19:50

wiec tak .... auto napewno jest stabilniejsze na zakretach ...nie nurkuje przy hamowaniu itd...ale wydaje mi sie ze jest to konsekwecja samego obnizenia ....

a subiektywnie sadze ze sa one "mieksze" w porownaniu do serii przynajmniej u mnie w wersji GT, moze w FSach sprezyny same w sobie sa mieksze i dlatego te JAMEXY wydaja sie twarde

w kazdym badz razie musze cos wykombinowac...bo nie chce wyladowac na drzewie przez przecieta opone :|
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez Boris86 » 31 mar 2006, 21:33

qlesh napisał(a):Boris a nie sadzisz ze jest jakis sposob na to zeby te sprezyny usztywnic jakś obrobką cieplną


Boris86 napisał(a):Trzeba by zajrzeć do ksiązki z metaloznawstwa i obróbki cieplnej... i zobaczyć jakie motody obróbki stosuje sie do utwardzenia spreżyn. Pewnie jakieś hartowanie.

Prosze czytaj temat dokładnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez letkoletki » 1 kwi 2006, 12:13

LoB napisał(a):sa mieksze od serii


To dziwne :|

No fakt ze ja mam inny model, ale jak otworze drzwi i skacze po progu to mx-a MOZE z 0,5 cm sie przygnie do gleby

Od montazu sprezyn przejechalem juz 2 000 km i wszystko spoko <spoko>
ladnie przyjmuje polskie doły, nurkowania brak, przycierania tez

Zakrety to teraz najprzyjemniejsze czesci trasy :D (leciutenko sie na nich ugina)

Ja bardzo polecam Jamexy do Mx-6, a do innych modeli to nie wiem
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 17:18
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz | Włocławek

Postprzez letkoletki » 1 kwi 2006, 12:25

Znam taki jeden sposob usztywnienia sprezyny (czy dobry to ocencie sami, ja go nie praktykowalem):

naciagniecie mocnego węża na sprezyne, jego srednica wewnetrzna musi byc taka sama jak sprezyny

mi sie ten sposob bardziej podoba, od tych wkladek z allegro, przynajmniej bezpieczniejszy
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 17:18
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz | Włocławek

Postprzez qlesh » 1 kwi 2006, 12:35

No czytałem Boris, czytałem. Myślałem moze ze wiesz jaka konkretnie obroka cieplna by tu pasowała.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez bartek_bart » 1 kwi 2006, 15:02

ja mogę powiedzieć że na pewno auto jest stabilniejsze na zakrętach i się lepiej prowadzi ale w mieście na nierównościach trochę się buja tak jakby podskakiwało do góry na dól takie wrażenie jak już kiedyś pisaliśmy jakby się na kanapie spręzynowej pobujał ale w moim przypadku wpływ na to pewnie mają dodatkowo średni stan amorów i opony o profilu 70
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez letkoletki » 1 kwi 2006, 15:46

bartek_bart

jak na zimowkach jezdzilem (profil 65) to tez cos podobnego mialem, samochod amortyzowal sie na oponach bardziej niz na zawieszeniu, a amortyzatory mialem juz nowe

na profilu 45 jest podskakiwanie, ale takie krotkie i szybkie (jak "ruchy robota" :) )
teraz sie czuje, ze to zawieszenie pracuje, a nie opony
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 17:18
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz | Włocławek

Postprzez Boris86 » 1 kwi 2006, 16:14

bartek_bart napisał(a):opony o profilu 70

Już pisałem o tym...w tym momencie ten zawias poprostu nie ma możliwościnormalnie pracowac... ja miałem taką opcje zimą i jest to meczarnia...
Do sportowego zawiasu musi być niższy profil...inaczej to nie ma sensu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje