Jeśli chcesz jeszcze lepszego przyspieszenia, a jednocześnie masz trochę grosza żeby urwać cenne ułamki sekund, to o ile jeździsz manualem, możesz spróbować dobrać inną skrzynię, z krótszymi przełożeniami, lub oddać skrzynię do zakładu który zmieni Ci przełożenie główne. Będziesz częściej wachlował drążkiem, ale będzie więcej momentu na kołach. (Nie wiem co ludzie się uczepili tej mocy silnika, wymiana skrzyni w BA 1.5 na taką od 1.3 potrafi dać 0,7 do setki). Nie mam zielonego pojęcia czy, i które skrzynie w Skyactiv są wymienne, niech wypowie się ktoś kto lepiej zna temat.
Ale ale! Już LF miały
osobne mapy w zależności od biegu, więc (o ile już nie jest to zmienione) będziesz musiał oddać ECU do "poprawek"
Kup / oddaj do zrobienia maskę z kompozytów. Może błotniki też. Masa wrogiem przyspieszenia! Jak oddasz do dobrego lakiernika, to nawet nie będzie widać różnicy w odcieniu przy tak młodym samochodzie.
Wyrzuć niepotrzebne graty z bagażnika.
Kup sobie zestaw lekkich felg. Mniejsza masa nieresorowana i mniejsza masa wirująca daje odczuwalne efekty. Nie wiem ile ważą felgi w BM, ale na pewno znajdziesz lżejsze.
Bez poważnych przeróbek dużo więcej w tym samochodzie nie zrobisz. Dalej to już tylko swap. Powodzenia w modowaniu!
edit: Nie irytuj się na ludzi że każą Ci zajrzeć pod maskę. Tego nie uturbisz, bo za wysoka kompresja, a dolot i wydech są liczone, i pod te wyliczenia pracują peryferia i ECU. To nie VW że wymienisz parę klocków i będzie działać.
Tuninguje się zazwyczaj największy / najbardziej rozwojowy silnik jaki zmieści się do danej budy, dobre rozwiązania dla mniejszych, słabszych jednostek wychodzą dopiero po jakiś 10 latach od premiery, jak samochód i części tanieją.
Możesz spróbować się dowiedzieć czy Akrapovič czegoś nie zaproponuje do skyactiv, ale oni zajmują się raczej europejskimi samochodami. No i koszta idą w dziesiątki tysięcy euro
