Wpływ zmiany ilości powietrza na spalanie oraz moc auta – Silnik EW10J4

Witam.
To prawda, nie jest to temat o maździe.
Silnik benzynowy 2000cm3 opisany w tytule jest zamontowany w peugeocie 407.
Suche fakty: Auto 2004r, moc 100 kW.
W dolocie zainstalowane są za filtrem przepustnica czujnik temperatury zasysanego powietrza oraz czujnik podciśnienia.
Powietrze do filtra dosyłane jest w dużej części z komory silnika, przynajmniej na postoju, natomiast w czasie jazdy jest mieszanką zewnętrznego i z komory.
W czasie normalnej eksploatacji, jazda w temperaturze ok 20stC czujnik temperatury w dolocie wskazuje ok 31....35stC.
1. Jaki wpływ na zachowanie auta miałoby doprowadzenie powietrza bezpośrednio spoza komory silnikowej?
Myślę, że w podobnych warunkach poruszania się autem w dolocie temperatura powietrza spadłaby poniżej 25stC.
2. Czy dobrze myślę,że komputer odczytałby sygnał o większym strumieniu powietrza i dosłałby do komory spalania większą dawkę paliwa?
3. jaki wpływ na pracę silnika miałoby przekłamanie informacji z czujnika temperatury , który pokazywałby niższą temperaturę powietrza niż jest to w rzeczywistości(większa dawka paliwa w stosunku do mniejszej ilości powietrza) – czy można spodziewać się podwyższenia temperatury spalin lub problemów z innymi podzespołami silnika?
Macie jakieś doświadczenia z modyfikacjami silników NA?
To prawda, nie jest to temat o maździe.
Silnik benzynowy 2000cm3 opisany w tytule jest zamontowany w peugeocie 407.
Suche fakty: Auto 2004r, moc 100 kW.
W dolocie zainstalowane są za filtrem przepustnica czujnik temperatury zasysanego powietrza oraz czujnik podciśnienia.
Powietrze do filtra dosyłane jest w dużej części z komory silnika, przynajmniej na postoju, natomiast w czasie jazdy jest mieszanką zewnętrznego i z komory.
W czasie normalnej eksploatacji, jazda w temperaturze ok 20stC czujnik temperatury w dolocie wskazuje ok 31....35stC.
1. Jaki wpływ na zachowanie auta miałoby doprowadzenie powietrza bezpośrednio spoza komory silnikowej?
Myślę, że w podobnych warunkach poruszania się autem w dolocie temperatura powietrza spadłaby poniżej 25stC.
2. Czy dobrze myślę,że komputer odczytałby sygnał o większym strumieniu powietrza i dosłałby do komory spalania większą dawkę paliwa?
3. jaki wpływ na pracę silnika miałoby przekłamanie informacji z czujnika temperatury , który pokazywałby niższą temperaturę powietrza niż jest to w rzeczywistości(większa dawka paliwa w stosunku do mniejszej ilości powietrza) – czy można spodziewać się podwyższenia temperatury spalin lub problemów z innymi podzespołami silnika?
Macie jakieś doświadczenia z modyfikacjami silników NA?