Strona 3 z 4

PostNapisane: 23 mar 2018, 13:59
przez Biniu
marcinowozniako napisał(a):Trzeba było zmierzyć aby miec ogląd sytuacji. No mam potwierdzone info że ostatnio kumpel robił taki zabieg i zarówno kompresja jak i cała moc silnika spadła :D Nagar uszczelniał cylinder przez to kompresja była wyższa <lol> Coś jak ceramizer <czarodziej>


No to prawda, a jeszcze jak są usrane tylko pierścienie olejowe a tłokowe OK to może być kompresja wyższa jak fabryka :)
Liczyłem się, że po takim zabiegu może się coś odszczelnic, ale to by tylko przyspieszyło diagnozę, że silnik śmieć i trzeba robić swap.

PostNapisane: 23 mar 2018, 14:10
przez Piohrun
No trochę szkoda że nic Ci się nie rozszczelniło :D
Szybciej byśmy L3 wsadzili :P

PostNapisane: 24 mar 2018, 16:29
przez Płomień
marcinowozniako napisał(a):a moc po płukance wynosi 167KM gdzie w między czasie wszedł 2.5 calowy wydech wraz ze sportowymi kolektorami wiec spokojnie mogę powiedzieć że ponad 5KM ubyło


Czyli wypłukałeś silnik, wymieniłeś cały wydech, i za spadek mocy obwiniasz płukankę, a nie moda?

Myślenie życzeniowe w pełnej krasie :D

PostNapisane: 24 mar 2018, 21:41
przez marcinowozniako
Płomień napisał(a):Myślenie życzeniowe w pełnej krasie


NIe bezpośrednio pukankę a to co uczyniła, a uczyniła spadek kompresji poprzez usunięcie nagaru z cylindra co spowodowało spadek mocy. I tak taki wydech powinien dodać mocy a nie odjąć, potwierdzone info :]

PostNapisane: 24 mar 2018, 22:56
przez Bo_Lo
marcinowozniako napisał(a): I tak taki wydech powinien dodać mocy a nie odjąć, potwierdzone info

Pytam bez złośliwości-w jaki sposób i gdzie potwierdzone? Było o liczone jakoś?Pytam z prostej przyczyny- większość ludzi zajmujących się wydechami i tjuningowy jak Kaliński,Grabowski itd twierdzą zgodnie ze zbytnie rozluznienie wydechu w ssaku robi więcej szkody niż pożytku,sam to odczułem w BJ(głównie spadek elastyczności w dolnym i średnim zakresie obrotow) nie chamowalem auta po rozluźnieniu wydechu ale po montażu tłumika rozprężnego i powrocie doniejszej średnicy auto zaczęło jechać jak powinno a hamownia pokazała +10hp względem serii. Ciekawinie dlaczego KL jest wyjątkiem od tej reguły i jak to zostało potwierdzone,bo to że na 2.5 cala ma np 180hp nie znaczy że np na 2.25 nie miałby więcej.

PostNapisane: 25 mar 2018, 00:22
przez Piohrun
W 100% się zgadzam z bolo, to że się wrzuci "lepszy" wydech (np. grubszy, przelotowy) może dać spadek mocy jeśli wydech nie jest dobrze policzony. Tak samo ulubiona modyfikacja hondziarzy i golfistów – "wpier... największy stożek jaki jesteś w stanie kupić" często daje efekty odwrotne od zamierzonych (nawet jeśli jest połączona ze zrobieniem zimnego dolotu).

PostNapisane: 25 mar 2018, 02:34
przez marcinowozniako
Bo_Lo napisał(a):Pytam bez złośliwości-w jaki sposób i gdzie potwierdzone?


Zapraszam do mojego tematu, najpierw o zielonej, potem o czerwonej mx3, na zielonej był wydech ori w sensie dwururka i kolektory wydechowe, środkowy był trochę szerszy, a końcowy to samoruba, w zielonej, zhamowane było 171KM. W czerwonej na tym samym setupie, no dobra doszedł jeszcze CAI ale słabo zrobiony, dodatkowo 2.5 calowy wydech na jednym końcowym tłumiku i na hamowni pokazało 184KM, 13KM przyrostu? Dosyć sporo jak na silnik mazdy. Chcesz to mam dokładne foty setupów i do tego wykresów z hamowni, wszystko mogę udokumentować i dzięki temu śmiało mogę powiedzieć że 2.5 cala to nie jest za dużo dla KLa. Tymbardziej że pragnę przypomnieć iż kolektory sporowe wydechowe są 2 calowe a 2.5 cala zaczyna się mniej więcej 40cm przed lewarkiem zmiany biegów. Jest to dosyć daleko od samego silnika. 2.25 nie miałem, ale najmocniejsze klze i klde miało, i ma 2.5 calowy wydech. Jak zasponsorujesz 2.25 calowy wydech włoże i porównamy.

KL to nie taka popierdółka, to ma 2.5 litra pojemności i jedzie naprawdę nieźle porównywanie to do jakiś 4 cylindrowych silników o pojemności 2l czy mniej jest trochę nietrafionym pomysłem.

Re: Tuning, premacy 1.8 100km, czy jest sens

PostNapisane: 25 mar 2018, 10:30
przez zabas85
To ja dorzuce tyle.

Jako były Hondziarz przerabiałem kilka opcji w moich i mojej żony Hondach :)

Przyrost w CRX 1.6 124KM po wycieciu kata wstawieniu tłumika przelotowwgo zamiast kata i koncowym poprzecznym Mtech'a – wszystko na średnicy wewnt. rur 2,25 cala ( zewnętrznie jakieś 2,36 cala jak dobrze pamietam ) dało to efekt + 16KM na hamownii. Potem doszedł do tego jeszcze kolektor 4-2-1 Suersprinta. Wynik całkiem niezły.

Ale jestem przekonany że dając średnice rur mniejsza np. 2,25 cala zewnetrzenie czyli w środku jakieś nieco ponad 2 cale przyrost byłby ciut wiekszy. Ja wybrałem taka średnice przyszłosciowo pod kompresor wiec liczyłem sie z tym że bedzie nad wyrost :D

Ale jakbym w mojej obecnej Premacy 2.0 robił wydech to pewnie na takiej rurze co by miała zewnetrznie 2,25 :D bo to jednak wieksza pojemność. do tego kolektor z Probe'a MX6 jakiś.
CAI z prawdziwego zdarzenia mam zrobione. i bardzo polecam chocby dla efektów dzwiekowych. zreszta nawet gazownik mi polecał zamontować :D

PostNapisane: 25 mar 2018, 10:32
przez Bo_Lo
Nit nie twierdzi że 2.5 to popierdolka,po prostu przy okazji wyboru średnicy do turbo troszkę poczytałem fachowych forów i generalnie 2.5 cała przy turbo wystarcza do 350-400hp,wolnossak potrzebuje jakiś tam zjawisk odbicia ,falowych itp dzięki którym cylindry się lepiej napełniają.Przy zrobieniu zbyt dużej średnicy lub rozluźnieniu wydechu auto może faktycznie mieć więcej mocy ale na bardzo wysokich obrotach czyli w 90% najmniej używanych a na tych najczęściej używanych czyli średnich stracić i auto odczuwalnie w codziennym użytkowaniu jedzie gorzej(ja tak miałem).
Tezę ta potwierdza również p.Kocialkowski,bodajże najlepszy tuner i "stroiciel" Subaru w pl,bardzo często powtarza że nie cyferki a przebieg kreski się liczy .Być może w przypadku V6 mazdy same kolektory są dostateczną restrykcja aby utrzymać te zjawiska w dolnej i średnich partii obrotów,a w górnych rejestrach te 2.5 cala robi już robotę.

PostNapisane: 25 mar 2018, 13:48
przez marcinowozniako
Bo_Lo napisał(a):Przy zrobieniu zbyt dużej średnicy lub rozluźnieniu wydechu auto może faktycznie mieć więcej mocy ale na bardzo wysokich obrotach czyli w 90%


No nie specjalnie :D Nie chcę przytaczac mi się wykresów z hamowni bo są u mnie w temacie natomiast w zielonej było 171KM wykres bez szału jeżeli chodzi o przebieg mocy i momentu w czerwonej przy 2.5 calowym wydechu Plus jakimś tam cai moc i moment wzrosły natomiast sam wykres dostał identycznie ten sam, przebieg mocy i momentu. Charakterystyka mocy zmieniła się dopiero po przebudowaniu dolotu dopiero wtedy wzmocniła się Góra obrotów tak że nie ma aż tak wyraźnego spadku mocy na górze obrotów więc to co piszesz nie ma zastosowania w przypadku Kla.

Bo_Lo napisał(a): .Być może w przypadku V6 mazdy same kolektory są dostateczną restrykcja aby utrzymać te zjawiska w dolnej i średnich partii obrotów,a w górnych rejestrach te 2.5 cala robi już robotę.


I tutaj bym szukał wyjaśnienia tego ze 2.5 cala to nie za dużo z racji ze same kolektory nie są specjalnie szerokie 2 cale, 2.5 jest dopiero znacznie później a gdzieś słyszałem opinię ze najważniejsze jest 30-50cm wydechu od silnika to to by tutaj bardzo dobrze pasowało.

Ale generalnie o wiele bardziej w przypadku Kla jest potrzeba zrobienia naprawdę szerokiego prostego i dobrego Cai bo na moim przykładzie widać jak bardzo może on zmienić przebieg mocy i momentu.

Re: Tuning, premacy 1.8 100km, czy jest sens

PostNapisane: 6 maja 2018, 11:38
przez aqaz
Jak widać temat poszybował daleko od meritum;)
Sam myślałem o vicsach tylko jesli montaż kolektora i zmiana kompa to za mało? Ew. cos z wydechem pomodować? W dolocie mam już pipercrossa. W oleju ceramizer i w baku paliwo z shella :–)

Uważam jednak, że jak na 1.8 16v 100km to jest żart. Opel miał 125 a fiat 130, alfa i toyota ponad 140...

PostNapisane: 6 maja 2018, 12:35
przez Biniu
A MX5 143 i co?

PostNapisane: 6 maja 2018, 13:25
przez Płomień
Wywal pipercrossa, wrzuć Knechta albo K&N. Pipercross robi dobre filtry do offroadu, dobrze filtrują, ale są restrykcyjne.

Moc maksymalna to nie wszystko, F-seria ma ładny przebieg momentu, ale to nie są silniki do upalania żeby mieć moment wysoko. Popatrz na ukradziony wykres FSa od Bartg

Obrazek

Praktycznie ponad 90% maksymalnego momentu (powyżej 140Nm) masz dostępne przez 80% zakresu pracy silnika. Nacisk na elastyczność. Po to jest F-seria.

Silniki które robią dużo kuniów z małej pojemności, mają peak momentu w wysokim zakresie obrotów, ale nie ciągną w niskim i średnim.

FP który ma 100km @5500RPM to nie żart, tylko inżynieria. Jedzie z każdych obrotów, jak to auto użytkowe. Jeśli chciałeś auto którym można się pobawić, to trzeba było nie kupować autobusu, albo przynajmniej kupić wersję 115km.

Toyota z 1.8 zrobiła 192 konie @7800RPM w celicy. W sportowym autku do upalania. W Avensisie z tego samego rocznika 1.8 miało 129km @6000RPM, na zmiennych fazach. Rozumiesz różnicę w przeznaczeniu silnika?

Re: Tuning, premacy 1.8 100km, czy jest sens

PostNapisane: 6 maja 2018, 13:54
przez aqaz
Zdaje sobie sprawę z różnic wynikających z przeznaczenia. Mialem Alfe 145 1.6 ts 120hp.

W mojej premacy odczuwalne przyspieszenie jest przy 2500 i później nie czuć nagłego przyrostu.

Pipercrossa mam też w fordzie i nie przekonasz mnie, że to zły wybór. Bawełniaiki z metalową siatką gorzej filtrują niż gąbka.
W premacy po wymianie odczuwalny był lekko lepsze działanie od niskich obrotów więc jak najbardziej na plus.

PostNapisane: 6 maja 2018, 14:26
przez Płomień
Nie no, Pipercrossy to bdb filtry, ale restrykcyjne. Filtrują lepiej niż większość topowych producentów, ale często są ograniczeniem dla silnika.

PostNapisane: 8 wrz 2018, 15:04
przez Bo_Lo
Odkopuje dinozaura.A więc w premacy prawdopodobnie rozsypał się katalizator.Coś tam rzęzi i dzwoni,w dodatku zapalił się check ''uboga mieszanka sonda2) a sonda pracuje w prawidłowym zakresie-jest sprawna.Zamówiłem już tulejkę-emulator sondy,bedę też wycinał kata i wstawiał tłumik rozprężny.Pozostaje natomiast prekata,jest on praktycznie nieusuwalny ze względu na konstrukcję jesgo iżeliwnego kolektora(dużo rzeżby) ale z tego co widzę to te ladne metalowe kolektory z 626FS/FP mają identyczną uszczelkę na głowicę.Może by tak założyć kolektor z 626?

Taki jest w premacy :
https://allegro.pl/mazda-premacy-1-8i-0 ... ml#thumb/2


a taki w 626 1.8/2.0

https://allegro.pl/kolektor-wydechowy-m ... m_allegro&


a taki w premacy wersji 114hp

https://allegro.pl/kolektor-wydechowy-m ... 10340.html

Może kupić od razu ten od premki 114hp?możliwe że wersja 101hp miałamniej mocy przez restrykcję wydechu(prekat)?

Re: Tuning, premacy 1.8 100km, czy jest sens

PostNapisane: 9 wrz 2018, 08:29
przez aqaz

Re: Tuning, premacy 1.8 100km, czy jest sens

PostNapisane: 18 paź 2018, 11:30
przez mazdafan123
do wolnossącego silnika najtańszym rozwiązaniem bedzie wymiana stożka https://fmic.pl/89-filtry-powietrza

PostNapisane: 18 paź 2018, 12:59
przez Płomień
Stożki stożkami, zawsze warto jest mieć dobry filtr, ale przypominam że F-seria jest bardzo nie-rozwojowa.

Jak masz FP-ka, to najlepszym wyjściem jest swap na FSa. Jak masz FSa i chcesz więcej mocy, to masz pecha <rotfl>

Mamy na warsztacie głowice i kolektory od paru silników, między innymi od ZLa i FSa z BJ. Wiecie jak wypada porównanie?
ZL 1.5 88km ma większy przekrój kanałów w głowicy i kolektorze niż FS 2.0 135km.
Gdyby na blok F-serii dało założyć się głowicę od ZL/ZM to zaowocowało by to przyrostem mocy.

Każdy jeden element F-serii jest projektowany pod elastyczność, i moment w średnim i niskim zakresie. Stosunek średnicy tłoka do suwu, średnice zaworów, przekroje kanałów, długości kolektorów. Według mnie, żeby coś uskrobać w F-serii trzeba zacząć od skrobania głowicy, bo to tam jest pies pogrzebany.
135km z takiej głowicy to już wyczyn.

Chciałbym też przypomnieć, że mityczny FS-ZE z japonii miał inną głowicę, inne kolektory, inne tłoki, inne sterowanie, a i tak były problemy z utrzymaniem jałowych. 170km @ 6800 zamiast 135km @ 6000, a to i tak nie do końca prawda, bo japończycy inaczej liczą konie niż reszta świata (normy JIS zamiast SAE). Wg SAE FS-ZE będzie miał koło 160km +/– 3.

Swoją drogą bardzo mnie zastanawia, forum działa od wielu lat, temat silników JDM przewija się co rusz, a chyba nikt przede mną nie wpadł na to żeby sprawdzić jakie są różnice pomiędzy JIS (Japanese Industrial Standards) a SAE (Society of Automotive Engineers)
<co?>

PostNapisane: 18 paź 2018, 13:11
przez marcinowozniako
Płomień napisał(a):Swoją drogą bardzo mnie zastanawia, forum działa od wielu lat, temat silników JDM przewija się co rusz, a chyba nikt przede mną nie wpadł na to żeby sprawdzić jakie są różnice pomiędzy JIS (Japanese Industrial Standards) a SAE (Society of Automotive Engineers)


Chyba wytłumaczyłeś dlaczego KLZE nie miały 200KM. Przy proporcjach wychodzi że KLZE na nasze miało 188KM w serii popraw mnie jeśli się myle.