Tuning, premacy 1.8 100km, czy jest sens

Postprzez aqaz » 18 paź 2018, 12:23

mazdafan123 napisał(a):do wolnossącego silnika najtańszym rozwiązaniem będzie wymiana stożka https://fmic.pl/89-filtry-powietrza


Sam stożek to za mało i przy tym silniku 2-3km nie są warte zabawy i wydatku bo spadnie przebieg momentu obrotowego (również nieznacznie), a do tego bez izolacji stożek może to jeszcze pogorszyć moc, bo kolektor wydechowy jest tuż obok miejsca, gdzie stożek będzie zasysał powietrze.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 11:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez Płomień » 18 paź 2018, 12:27

Wiedziałem, WIEDZIAŁEM że jak tylko puszczę parę to wylecisz z wywieszonym ozorem <rotfl>

Wszystko się zgadza.
ZL-VE 128km JIS, to jakieś 120km SAE.

KL-ZE 200km JIS, to jakieś 186km SAE.

Plus minus, bo różnią się metody pomiarowe. Nie ma przelicznika, można tylko szacować. Dodatkowo, różnice są większe im wyższe są obroty przy których maksymalna moc występuje. Dla silników które robią max moc w okolicach 7000RPM, różnica to około 7% +/-1pp.
Przypominam, szacunki, nie wyliczenia.

@Mazdafan123

Nie no, stożek trzeba zrobić z głową, albo w obudowie termicznej, albo w dobrym miejscu. Jak rzucisz go zamiast puchy filtra, to zmienisz pojemność dolotu.

edit: Marcino, przypomnij mi, ile wypluwały zdrowe KLZE na hamowni? Bo chyba właśnie gdzieś w okolicach 185km.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez marcinowozniako » 18 paź 2018, 13:49

Płomień napisał(a):Wiedziałem, WIEDZIAŁEM że jak tylko puszczę parę to wylecisz z wywieszonym ozorem <rotfl>


Nie no bo stary masz rację. Nikt na to wcześniej nie zwracał nigdy uwagi a tutaj misterne niedobory mocy w KLZE zostały chyba wyjaśnione, niedobory mocy w Twoim silniku poczęści również.

Płomień napisał(a):Wszystko się zgadza.
ZL-VE 128km JIS, to jakieś 120km SAE.

KL-ZE 200km JIS, to jakieś 186km SAE.


<spoko>

Płomień napisał(a):edit: Marcino, przypomnij mi, ile wypluwały zdrowe KLZE na hamowni? Bo chyba właśnie gdzieś w okolicach 185km


No powiedzmy że te zdrowe sztuki po remontach to właśnie te okolice ok 180-185KM. Zdecydowana większość poniżej tej wartości, od 170-180, ale były również rodzynki które miały ponad 190 ;)
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Neonixos666 » 19 paź 2018, 14:43

Z tego wychodzi że wcale te japońskie odmiany nie były takie mocne jak wszyscy myśleli i tylko trochę mocniejsze od tych normalnych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Płomień » 19 paź 2018, 19:19

Różnice są wyraźne, nie można powiedzieć że tylko trochę. Sprowadzając do norm SAE, KL-DE ma 164, KL-ZE 186. FS-DE 135, FS-ZE 160. Te dwadzieścia-parę koni w serii to według mnie różnica warta zachodu.
Podobnie krytycznie podchodziłbym do obrotów, przy których max moc występuje. Jeśli rozjazd jest większy, im wyższe obroty, to według norm SAE te silniki będą maksymalną moc generować niżej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez marcinowozniako » 19 paź 2018, 19:30

Płomień napisał(a):Te dwadzieścia-parę koni w serii to według mnie różnica warta zachodu.


W Serii to te silniki miały te 20KM więcej 20 lat temu. Teraz ta różnica będzie o wiele mniejsza, zakładając że w ogóle ;) Dokładanie ekstra kasy np do klze w tym momencie absolutnie nie jest tego warte.

Płomień napisał(a):Podobnie krytycznie podchodziłbym do obrotów, przy których max moc występuje. Jeśli rozjazd jest większy, im wyższe obroty, to według norm SAE te silniki będą maksymalną moc generować niżej.


No KLZE będzie mieć moc maks powyżej 6.5tys reszta zależy od wielu innych rzeczy, modyfikacje sterownik na którym silnik jeździ itp itd.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez aqaz » 19 paź 2018, 19:41

Przecztajcie temat jeszcze raz i rozważcie pisanie wywodów o KL w innym temacie. Dziękuję.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 11:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez Sylwek Maliszewski » 15 gru 2019, 12:04

Witam jestem tu nowy mam problem ze swoją mazdą poszukuje sterownik silnika w którym miejscu jest? Dodam że to mazda premacy 5 silnik 1,8 2000r. :( pomóżcie
Początkujący
 
Od: 14 gru 2019, 21:21
Posty: 5
Auto: Mazda Premacy 5 2000r 1,8pojemność 16v 101koni

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje