witam
posiadam mazda 6 GG z 2002 roku z motorem 2,3 166ps
zauważyłem ze w gorące dni typu 28stopni na dworze mazda traci sporo na mocy
przyjrzałem sie jak skonstruowany jest dolot i wniosek mam taki ze cale powietrze ssie z komory silnika
wiele nie mysląc podłączyłem interfejs delphi pod auto i sprawdziełem temp w dolocie a tam temp zasysana 60 stopni przeciez to bardzo duzo.
zabrałem sie za przerobienie dolotu
obróciłem ta trąbke co zasysa powietrze w dół obciąłem ja zeby można załozyc na nią rure aluminiową fi 60mm kolo chlodnicy trzeba bylo wyciąc troche plastiku i rure mamy na przeciw kratki od halogenu
w kratce wyciąłem dziurę wsadziłęm bass reflex z glosnika wszystko ładnie estetycznie i mazda ssie powietrze prosto z dworu zimne i ma go duzo
podłączenie kompa i ku mojemu zdziwieniu na postoju 43 stopnie a podczas jazdy 32
róznica w cieple dni kolosalna auto ciagnie tam samo jak bym jechal w nocy albo po burzy
zastanawia mnie jeszcze ta boczna klapka sterowana podcisnieniem jak ona działa kiedy sie załącza
itp bo tam tez ssie cieple powietrze tylko ciasno jest zeby doprowadzic cos zimnego
moze zaslepic to w ogóle
i niech pobiera powietrze z kratki po halogenie
Mazda 6 2,3 przeróbka dolotu
Strona 1 z 1
Nie wiem czy klapce robi różnicę jaką temperaturę ma powietrze, wydaje mi się, że nie
Moje auto też mocno słabnie po rozgrzaniu, wypadają wtedy zapłony, ale raczej to nie wina temperatury, jeszcze nie doszedłem do sedna problemu
Moje auto też mocno słabnie po rozgrzaniu, wypadają wtedy zapłony, ale raczej to nie wina temperatury, jeszcze nie doszedłem do sedna problemu
Z tego co wiem i wydaje mi się, ta klapka jest potrzebna do tzn ssania, otwiera się w momencie gdy silnik nie jest zagrzany i zaciąga ciepłe powietrze, potem gdy silnik się zagrzeje zamyka się. Więc zaślepienie jej może powodować jakieś problemy z podciśnieniami.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
kiedy zapomnialem podłaczyc wezyka od tej klapki to po trzech dniach pojawił mi sie check i bład złej mieszanki paliwa wiec klapki nie ruszam niech sobie jest
ale przerobienie trąbki polecam naprawde dziala auto w cieple dni nic nie traci na mocy
ale przerobienie trąbki polecam naprawde dziala auto w cieple dni nic nie traci na mocy
- Od: 14 sie 2016, 22:52
- Posty: 18
- Auto: mazda 6
ECU ustawia dodatkowe opóźnienie kąta zapłonu z temp płynu chłodniczego i dolotowego, co za tym idzie moc spada. Że też o mieszance nie wspomnę. Im zimniejsze powietrze będzie zasysać, tym optymalniej będzie ustawiony zapłon, dlatego dobrym pomysłem jest CAI, izolacja termiczna dolotu, i samego czujnika. Sprawdzone info
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
no tylko oryginalnej puszki nie ma jak izolować gdyż powietrze i tak zasysane jest z komory silnika
co przy temperaturze 30 stopni na dworze pod maską robi się ładny piekarnik
ja sobie zrobiłem takie coś
ori rura co zasysa powietrze z komory silnika odwrócona w dół została ucięta a na nią założony przewód aluminiowy fi 6cm trzeba tylko troche plastiku wyciąć zeby rura wyszła do zderzaka i potem w kratke od halogenu
chce jeszcze do kupić ori kratke juz z gotowym otworem po halogenie zeby wygladało jak oryginał
co przy temperaturze 30 stopni na dworze pod maską robi się ładny piekarnik
ja sobie zrobiłem takie coś
ori rura co zasysa powietrze z komory silnika odwrócona w dół została ucięta a na nią założony przewód aluminiowy fi 6cm trzeba tylko troche plastiku wyciąć zeby rura wyszła do zderzaka i potem w kratke od halogenu
chce jeszcze do kupić ori kratke juz z gotowym otworem po halogenie zeby wygladało jak oryginał
- Od: 14 sie 2016, 22:52
- Posty: 18
- Auto: mazda 6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje