KL na ecu Milleni wraz z przeplywka
1, 2
Witajcie,
Czy ktos z was podmianial ECU z KL'a na Millera wraz z przeplywka? Posiadacie jakas wieksza wiedze na ten temat?
Zmieniajac ECU ponoc uzyskuje sie wieksza moc silnika i mozna zastosowac wieksze wtryski np. 280cc. Przechodzi sie rowniez z OBD1 na OBD2. Zmieniajac przeplywke przechodzi sie na MAF, co tez pozwala na wiekszy doplyw powietrza do silnika.
Czy ktos z was podmianial ECU z KL'a na Millera wraz z przeplywka? Posiadacie jakas wieksza wiedze na ten temat?
Zmieniajac ECU ponoc uzyskuje sie wieksza moc silnika i mozna zastosowac wieksze wtryski np. 280cc. Przechodzi sie rowniez z OBD1 na OBD2. Zmieniajac przeplywke przechodzi sie na MAF, co tez pozwala na wiekszy doplyw powietrza do silnika.
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Gdzieś na obcojęzycznych forach czytałem o tym i też mnie to zastanawia, jedyn czego się obawiam to jak wykonać przejsciowke z ECU KL na Millera. Przeplywka z Milly rzeczywiście ma większy przepływ także może to mieć pozytywny wplyw na osiągi.
Zakup przejsciowki zeby podlaczyc ECU Millenii to nie problem. Mozna kupic gotowy kit.
Pytanie czy ktos z forumowiczow to robil i posiada wiedze w tym temacie.
Pytanie czy ktos z forumowiczow to robil i posiada wiedze w tym temacie.
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Na YT jest relacja w postaci filmu z zamontowania ECU i przepływomierza do mx6 z turbo. Z tego co sie orientowałem to ta przejściówka jest troche droga... bardziej by się opłaciło ją zrobić samemu. Podejrzewam że jest to jeszcze nie przetarty szlak w naszym kraju, ale warto by się pobawić chociażby dla obd2...
Filmiki widzialem na YT. Wiem ze to wszystko idzie podmienic, pytanie tylko czy ktos w PL to robil?
Jedyny minus informacji na zagranicznych forach ze jest tez sporo bzdor i nieprzydatnych informacji.
Mowisz Ecumaster det3 da wieksze mozliwosci? Ciekawe jaka jest roznica kosztowa?
Jedyny minus informacji na zagranicznych forach ze jest tez sporo bzdor i nieprzydatnych informacji.
mx-3lover napisał(a):Myślę, że lepiej kupić DET3 z Map Sensorem i wystroić to w trybie FI.
Mowisz Ecumaster det3 da wieksze mozliwosci? Ciekawe jaka jest roznica kosztowa?
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Kociak500 napisał(a):Daj jakiś link jak możesz
Przykladowo jest koles na facebooku – wiring by scott
Ceny nie sa niskie, ale mozna od niego kupic gotowy zestaw.
Rownie dobrze mozna to zrobic samemu majac schematy i wtyczki
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Zaglebilem się w tym trochę bardziej i wnioskuję po tym co on sprzedaje można dojść do wniosku że jak by z xedosa 9 2,3 wyciągnąć silnik i wrzucić KL Pozmieniać piny przy kompie to auto chodziło by bez problemu Mam rację? Czy może jednak on coś tam jeszcze modyfikuje w komputerze który sprzedaje w jednym z zestawów? Na jakim kompie to tam chodzi? Na każdym od KJ czy tylko na tym kupiony u niego?
Ale bierze się komputer i przepływomierz z X9 KL-DE. Powtórzę się, to nie ma sensu. Nawet zakup używanego przepływomierza mija się z celem, bo jest droższy od Map Sensora.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Kociak500 napisał(a):Zaglebilem się w tym trochę bardziej i wnioskuję po tym co on sprzedaje można dojść do wniosku że jak by z xedosa 9 2,3 wyciągnąć silnik i wrzucić KL Pozmieniać piny przy kompie to auto chodziło by bez problemu Mam rację? Czy może jednak on coś tam jeszcze modyfikuje w komputerze który sprzedaje w jednym z zestawów? Na jakim kompie to tam chodzi? Na każdym od KJ czy tylko na tym kupiony u niego?
mx-3lover napisał(a):Ale bierze się komputer i przepływomierz z X9 KL-DE. Powtórzę się, to nie ma sensu. Nawet zakup używanego przepływomierza mija się z celem, bo jest droższy od Map Sensora.
Z tego co przejrzałem różne wątki związane z tym tematem wygląda to tak że podmienia się kompa oraz przepływomierz na MIllera KJ 2.3 do 2000 roku oraz wymienia wtryski na MIllera S 280. Poprzez adapter masz możliwość podpięcia pod tego kompa przechodząc z OBD1 na OBD2 oraz monitorowania jego parametrów.
Gdzieś nawet widziałem wykres że efektem takiego działania jest przyrost mocy na poziomie 20KM przy zachowaniu normalnej pracy silnika.
Oczywiście dopóki nie przetestuje się tego na własnej skórze nigdy nie można być pewnym
Stąd też mój wątek, bo liczyłem że ktoś już próbował takiego zabiegu.
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
z czego by wynikał wzrost mocy? z większej dawki paliwa? lepszego dawkowania?
Odkopie trochę temat ale tak się składa że tutaj chyba dużo jest nieporozumień.
Jeżeli chodzi o przejście z vaf na maf to tutaj głównie chodzi o również przejście na obd2 co daje większą możliwość kontroli i ewnetualnego ustawiania danych parametrów. Zysk mocy z tego co ja się dokopałem jest na poziomie 3-4KM na seryjnym silniku:
Generalnie jakby znaleźć rozpiske pinów z kompów KL oraz te z kompów KL na obd2 to można samemu sobie taką przejściówkę zrobić. Bo generalnie te filmy co tutaj były wrzucone i ogólnie to wszystko nadal były kompy KL a nie żadne KJ zatem to nadal będą zwykłe mapy do KLDE tylko że z inną przepływką bardziej dokładną. A z tego co zobaczyłem zakres adaptacji kompów KLDE jest stosunkowo nieduży, co innego jakby to był komp z k8 tutaj mogłoby być naprawdę ciekawie bo on coś tam byłby wstanie podlać więcej paliwa.
Jeżeli chodzi o przejście z vaf na maf to tutaj głównie chodzi o również przejście na obd2 co daje większą możliwość kontroli i ewnetualnego ustawiania danych parametrów. Zysk mocy z tego co ja się dokopałem jest na poziomie 3-4KM na seryjnym silniku:
Generalnie jakby znaleźć rozpiske pinów z kompów KL oraz te z kompów KL na obd2 to można samemu sobie taką przejściówkę zrobić. Bo generalnie te filmy co tutaj były wrzucone i ogólnie to wszystko nadal były kompy KL a nie żadne KJ zatem to nadal będą zwykłe mapy do KLDE tylko że z inną przepływką bardziej dokładną. A z tego co zobaczyłem zakres adaptacji kompów KLDE jest stosunkowo nieduży, co innego jakby to był komp z k8 tutaj mogłoby być naprawdę ciekawie bo on coś tam byłby wstanie podlać więcej paliwa.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
mx-3lover napisał(a):Mniej restrykcyjny przepływomierz=większy flow. Jeśli do tego dostarczymy odpowiednią ilość paliwa=większy moment i moc.
Dokladnie tak, przeplywomierz jest mniej restrykcyjny, do tego trzeba dorzucic wtryski 280cc z Milleni i oczywiscie kompa z Millera.
Same przelozenie przeplywki z seryjnym kompem nic nie daje poza wspomnianym ODB2 ktory pozwala w duzo wiekszym stopniu kontrolowac ilosc powietrza doprowadzanego do silnika.
Z tego co mi wiadomo zabiegi o ktorych wspomnialem powyzej daja wzrost mocy na poziomie 25-30 koni mechanicznych.
Przy robieniu przejsciowki pod kompa millera warto dorzucic wtyczke pod OBD2 zeby moc regulowac doplyw powietrza.
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Kobe31, powiedz mi skąd Ty chcesz wziąć 20-30KM? Jeśli było by to możliwe po zmianie samego ECU, przepływki i wtrysków to wszystkie KLe na forum dawno miały by po 180-190koni .
Druga sprawa, popatrz na silniki KL strojone na Det3. Jaki jest przyrost mocy, 5KM? 10KM?
Druga sprawa, popatrz na silniki KL strojone na Det3. Jaki jest przyrost mocy, 5KM? 10KM?
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
jak już rzeżbić to ja bym robił konwersję na przepływkę ZL01 z 323f BJ 1.5 która występuje w wielu innych autach innych marek(np toyota celica 7gen).Ta przepływka ma taką samą ilość pinów i jest praktycznie niezniszczalna ,kkosztuje średnio 30-50zł i jest montowalna w każdy rodzaj i śrdednicę rury dolotu plus praktycznie nie ogranicza przepływu.
- Załączniki
-
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje