Przeróbka zawieszenia tylnego na niezależne MX-3

Postprzez gt10r5 » 27 lip 2016, 22:47

Przekopałem forum ale nie było takiego tematu.

Zastanawiam się nad tym czy ktoś przerabiał tylną belkę zawieszenia na pełne niezależne zawieszenie z czegoś innego?
Tak wiąże sie z spawaniem, cięciem. Kilka faktów: np. taki zestaw z mx-5 – ma nizej kielichy, mocowanie amorków inne więc z np gwintem będzie łatwiej. Wiekszy zakres pracy takiego zawieszenia powinien dużo dać podczas szybkiej jazdy a większe możliwości regulacji na pewno da wiecej regulacji w warunkach torowych.
Nawiązując już do samego zawieszenia mx-5, z wersji 2gen rozstaw osi jest zbliżony, resztę można już dograc poprzez wymiane wahaczy itd.

Co wy na to?

PS. Nie musi być to koniecznie z mx-5. Może być z czegoś innego co ma wielowahacz z napędem na przód.
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez piwo » 28 lip 2016, 06:21

jak dla mnie szybsze rozwiazanie to gwint z krotkim skokiem zawieszenia. po co kombinowac jak masz z tylu wielowahacz i dostepne sa zestawy gwintowane np
http://www.ebay.co.uk/itm/K-Sport-Coilo ... SwNsdXSEEP
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez gt10r5 » 28 lip 2016, 06:40

No to nie jest pełne niezależne jak masz np w tej miacie. Podczas pracy zmienia Ci się kat camber koła. Na wielowahsczu gdzie masz górny i dolny to różnice kątów podczas pracy będziesz mial mała lub znikoma
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Neonixos666 » 28 lip 2016, 19:39

A że tak spytam użytkujesz auto na co dzień czy szykujesz jakieś mody ściśle na tor?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gt10r5 » 28 lip 2016, 20:25

Stoję przed remontem zawieszenia. Wyłożyć kaskę całkiem z resztą sporą na przywrócenie wszystkiego na wysoki poziom ( w tym poli) powoduje że myślę też o alternatywnych pomyslach. Pytam tutaj bo jednak więcej ludzi jest a ktoś coś już mógł przerabiać. Wszystko pod kątem oczywiście zostania przy fwd.
Na tor? To może i mi się raz zdarzy chociaż kto wie jeżeli te auto miałoby wtedy jakieś szanse to może jakiegoś gruza z 1.6 bym na tor zaczął przygotowywać.
Dla mnie najważniejsze by poprawić fabrykę jak się tylko da, przy czym żeby nie kosztowało to 20tys.
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Neonixos666 » 30 lip 2016, 16:15

jeśli nie jest to zawieszenie ściśle na tor a raczej na publiczne latanie to wstaw gwint i poliuretany, dobrze to ustawić i cieszyć się autem bo jak zaczniesz dłubać z innymi wahaczami to więcej auto spędzi w garażu niż się nim będziesz cieszył.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gt10r5 » 3 sie 2016, 21:17

Własnie to jest to, że chyba nikt tego nie świecie nie przerabiał. Poczytam i poszukam jeszcze ale raczej bedzie tak jak piszesz. Głównie chodzi mi o ten gwint. Przy zawieszeniu jak w np mx-5 mam wieksze pole manewru, wiekszy wybór.
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez honda2911 » 6 sie 2016, 17:45

Nie stać Cię ha gwint do mx3 a chcesz przerabiać całe tylne zawieszenie żeby włożyć gwint z mx5 <glupek2>
i myślisz że to wyndzie taniej <co?> to kup sobie sobie glofa będzie tanio i duży wybór :P
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez dam92 » 13 sie 2016, 00:00

Gwint do mx-3 to albo 3,2k D2 3,5K Ksport albo 4-5 tyś XYZ..
A poliuretany kolejne niecałe 800zł + dobre pare dni roboty ;)
Więc w najtańszej opcji masz 4 tyś + elementy zawieszenia typu sworznie i łączniki, gałki..
I nagle MX-3 zacznie się prowadzić znacznie lepiej niż fabryka to ustawiła ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez honda2911 » 14 sie 2016, 11:47

Najtansza opsa to ta-technix i poli
wychodzi jakieś 2700 wszystko
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez gt10r5 » 19 sie 2016, 15:42

Nie stać Cię ha gwint do mx3 a chcesz przerabiać całe tylne zawieszenie żeby włożyć gwint z mx5 <glupek2>
i myślisz że to wyndzie taniej <co?> to kup sobie sobie glofa będzie tanio i duży wybór :P


Dobra najprościej: Użycie czesci z modelu/i których jest jeszcze na rynku pelno, to tansze i praktyczniejsze rozwiązanie niż kupowanie jak tutaj wyżej napisali za 5tys zawiechy.

Czasem alternatywy które na pierwszy rzut oka są nielogiczne dają rezultaty na przyszłość. Stąd ten temat w ogóle. Fakt spania tj rzeźby pół auta może nie jest zachęcający ale bardziej chodzilo mi o to czy ktos z czyms się takim spotkal w internetach. Ludzie do golfów spawaja cale napedy z subaru, ot np. Czasem możliwosci jest sporo a własnie te mozliwosci pytam.
Nawiązując do pytania odnosnie tego że składakiem to wiecznie w warsztacie bym siedział i regulował. Wymiary, kąty zrobic jak w innych autach i to musi jezdzic. Prawa fizyki sa takie same.
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Bartg » 24 sie 2016, 12:28

Ja bym się osobiście nie odważył jeździć autem z własnoręcznie dospawanym zawieszeniem od innego auta, ale co kto lubi.

BTW nowy gwint ta-technix do MX-a 1879zł.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7811 (21/121)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje