Strona 1 z 1

Mazda3 BK Swap silnika na ST170 Pytania.

PostNapisane: 18 kwi 2016, 14:51
przez Engiso
Witam!

Otóż od dluzszego czasu jestem posiadaczem Mazdy 3-ki BK, wszytko smigalo jak ta lala az tu nagle z silnika zaczelo lac olejem (miske od nowa napelnialem raz na 4 tyg). Zaczelem od uszczelki pod deklem a zara bede konczyl na zdejmowaniu kolektora bo gdzies pod nim rowniez wyciek i to nawet dosyc mocny gdyz po 5-10 minutach stania na wlaczonym silniku plama okolo 15-20 cm srednicy;/ === wracajac do tematu rozejzalem sie za silnikami i powstal dylemat poniewaz znalazlem silnik ST170 w raz ze skrzynia w tej samej cenie co moj stary DHOC 2.0 16v, wiec chcialbym zapytac czy ktos juz robil tego rodzaju swap'a? i czy duzo przerobki jestaby ST'ka wsadzic pod maske?

Z gory dzieki

PostNapisane: 19 kwi 2016, 15:35
przez piwo
z grubej rury widze. pierwsze pytanie to wymiary. potem kwestia skrzyni biegow i jej polaczenia z silnikiem z forda. kolejna sprawa caly osprzet i podpiecie tego. mozna na emu to odpalic ale to kupa roboty i koszta beda bardzo duze. mysle ze gra nie warta sweiczki. mzoe ci leci olej spod uszczelki aparatu zaplonowego?

PostNapisane: 19 kwi 2016, 16:08
przez Paweł
Biorąc pod uwagę, że to dokładnie ten sam silnik (LF/Duratec20) i płyta podłogowa, swap od strony mechanicznej wcale nie musi być trudny. Najbardziej martwiłbym się o ECU.

Re: Swap silnika – HELP!

PostNapisane: 19 kwi 2016, 16:20
przez leonidass
z tego co wiem co swap fusiona 3.0 do mazdy 3.0 nie wymagał zmiany ecu bo jest to samo

PostNapisane: 20 kwi 2016, 10:08
przez piwo
Biorąc pod uwagę, że to dokładnie ten sam silnik (LF/Duratec20) i płyta podłogowa, swap od strony mechanicznej wcale nie musi być trudny. Najbardziej martwiłbym się o ECU.

nie wiedzialem o tym

PostNapisane: 13 maja 2016, 14:16
przez Gib
piwo napisał(a):
Biorąc pod uwagę, że to dokładnie ten sam silnik (LF/Duratec20) i płyta podłogowa, swap od strony mechanicznej wcale nie musi być trudny. Najbardziej martwiłbym się o ECU.

nie wiedzialem o tym


Moim zdaniem to nie prawda ST170 to Focus Mk1 i silnik z rodziny Zetec. Natomiast w Mazdzie jak już jest Duratec, różnią się choćby pojemnością 1988 vs 1999 cc, różnic jest zapewne więcej, nie znam ich ale w PnP nie wierzę. Szukaj silnika z Fiesty ST150 jak już ew. Focusa mk2 2.0