Mazda3 BK Swap silnika na ST170 Pytania.

Postprzez Engiso » 18 kwi 2016, 14:51

Witam!

Otóż od dluzszego czasu jestem posiadaczem Mazdy 3-ki BK, wszytko smigalo jak ta lala az tu nagle z silnika zaczelo lac olejem (miske od nowa napelnialem raz na 4 tyg). Zaczelem od uszczelki pod deklem a zara bede konczyl na zdejmowaniu kolektora bo gdzies pod nim rowniez wyciek i to nawet dosyc mocny gdyz po 5-10 minutach stania na wlaczonym silniku plama okolo 15-20 cm srednicy;/ === wracajac do tematu rozejzalem sie za silnikami i powstal dylemat poniewaz znalazlem silnik ST170 w raz ze skrzynia w tej samej cenie co moj stary DHOC 2.0 16v, wiec chcialbym zapytac czy ktos juz robil tego rodzaju swap'a? i czy duzo przerobki jestaby ST'ka wsadzic pod maske?

Z gory dzieki
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2016, 14:41
Posty: 1
Auto: Mazda 3 BK 2.0 16v [LF] Sport

Postprzez piwo » 19 kwi 2016, 15:35

z grubej rury widze. pierwsze pytanie to wymiary. potem kwestia skrzyni biegow i jej polaczenia z silnikiem z forda. kolejna sprawa caly osprzet i podpiecie tego. mozna na emu to odpalic ale to kupa roboty i koszta beda bardzo duze. mysle ze gra nie warta sweiczki. mzoe ci leci olej spod uszczelki aparatu zaplonowego?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Paweł » 19 kwi 2016, 16:08

Biorąc pod uwagę, że to dokładnie ten sam silnik (LF/Duratec20) i płyta podłogowa, swap od strony mechanicznej wcale nie musi być trudny. Najbardziej martwiłbym się o ECU.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez leonidass » 19 kwi 2016, 16:20

z tego co wiem co swap fusiona 3.0 do mazdy 3.0 nie wymagał zmiany ecu bo jest to samo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez piwo » 20 kwi 2016, 10:08

Biorąc pod uwagę, że to dokładnie ten sam silnik (LF/Duratec20) i płyta podłogowa, swap od strony mechanicznej wcale nie musi być trudny. Najbardziej martwiłbym się o ECU.

nie wiedzialem o tym
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Gib » 13 maja 2016, 14:16

piwo napisał(a):
Biorąc pod uwagę, że to dokładnie ten sam silnik (LF/Duratec20) i płyta podłogowa, swap od strony mechanicznej wcale nie musi być trudny. Najbardziej martwiłbym się o ECU.

nie wiedzialem o tym


Moim zdaniem to nie prawda ST170 to Focus Mk1 i silnik z rodziny Zetec. Natomiast w Mazdzie jak już jest Duratec, różnią się choćby pojemnością 1988 vs 1999 cc, różnic jest zapewne więcej, nie znam ich ale w PnP nie wierzę. Szukaj silnika z Fiesty ST150 jak już ew. Focusa mk2 2.0
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje