Strona 1 z 1

Silnik B6 1600 16v jak zwiekszyc moc:)

PostNapisane: 13 kwi 2004, 09:03
przez ravo
Witam

Jak w temacie autko to mazda 323 F BG chodzi mi czy jest mozliwosc tuningu elektronicznego czyli czy mozna komputerem zwiekszyc moc? i czy np usuniecie katalizatora cos da? i ile da:) a moze macie jakies inne propozycje :)

pozdrawiam

PostNapisane: 13 kwi 2004, 09:08
przez XsiX
a moze macie jakies inne propozycje

a może tak sprzedać i kupić 1.8 ?

PostNapisane: 13 kwi 2004, 09:09
przez xXx
Wymień na 1.8 T

PostNapisane: 13 kwi 2004, 09:14
przez ravo
mozna sprzedac i wymienic na np mazde mx-3 ale nie mam narazie kasy a pozatym kocham swoje autko:) i szkoda mi go sprzedawac chociaz jzu malo brakowalo i bym sprzedal:) a jesli chodzi o swap silnika to nie mam na to kasy:( niestety narazie sie jeszcze ucze :)

PostNapisane: 13 kwi 2004, 12:31
przez MarekS
Cześć.Napiszę co pomogło w mojej Madzi.Może Twojej też pomoże,nie spodziewaj się rakiety,ale odczuwalny wzrost mocy jest. 1-stożkowy filter pow. 2-polerka wewnętrzna kolektora dolotowego i grzybków zaworów 3-świece Brisk te bez elektrod bocznych,nie wszystkim forumowiczom to pasuje ale mnie pomoglo.4-zamontowalem magnetyzery,odsyłam na www.neomagnetics.pl (tam się dowiesz jak to działa,przy sprawnym silniku i dobrze wyregulowanym warto).Powodzenia.

PostNapisane: 15 kwi 2004, 08:48
przez bienias
owszem można zwiększyć moc bez większych ingerencji w elektronikę.
1.) wywalić kata i założyć strumienicę (kupić ją można na www.2fast.pl)
2.) założyć wydech przelotowy (proponuję KM – nie odbiegają niczym od znanych producentów)
3.) założyć filtr stożkowy z rura dolotową i koniecznie zapewnić dostęp zimnego powietrza inaczej nie ma żadnego efektu
4.) założyć sportowy kolektor wydechowy tzw. "barany" – one już dają od 12 do 15KM przyrostu mocy
UWAGA ! Po założeniu strumienicy konieczny jest stożek z dolotem ponieważ silnik potrzebuje wtedy niestety więcej luftu i się dławi.
Tyle co mogę pomóc.

PostNapisane: 15 kwi 2004, 16:43
przez Zombi
Nie wiem czy wiesz kolego "bienias" ale górną granicą uzysku mocy z wydechu (kompletnego wydechu a nie tylko baranów) jest 10 czy 12% a nie 12 czy 15KM.

PostNapisane: 16 kwi 2004, 06:14
przez bienias
Zombi napisał(a):Nie wiem czy wiesz kolego "bienias" ale górną granicą uzysku mocy z wydechu (kompletnego wydechu a nie tylko baranów) jest 10 czy 12% a nie 12 czy 15KM.


no i kto tu liczyć nie umie ;) 10% z moich 120KM to 12 KM nieprawdaż ?? a co do przyrostu podawanego przez Ciebie zupełnie się nie zgodzę ponieważ są firmy które oferują znaczny przyrost mocy samym układem wydechowym. Proponuję abyś znalazł sobie firmę BOSAL w Stanach – oferują do Probe 2.016V (taki sam silnik jak w Maździe) "barany" za 379$ i gwarantują przyrost 30KM.

PostNapisane: 21 kwi 2004, 23:13
przez Bartek
Cześć!

Może wymiana silnika? ;)
Mam do sprzedania 1.8 z 323, stan b. dobry, moc ~115KM. :)

Pozdrawiam!
Bartek

PostNapisane: 22 kwi 2004, 08:47
przez Zombi
no i kto tu liczyć nie umie 10% z moich 120KM to 12 KM nieprawdaż


Z twoich tak ale nie każdy ma silnik 100KM. A napisałeś że dają 12-15KM tylko nie napisałeś w jakim silniku.
Pozatym ja miałem i strumienicę i wydech przelotowy (bez kolektora) i sportowy filtr i wiesz jakoś nic nie odczułem. Więc nie mów mi że takimi duperelami da się zwiększyć moc. Wręcz przeciwnie w wielu autach strumienica wiecej odbiera niż daje i nie są to moje odczucia tylko wynik rozmowy z p.Chojnackim który jest większym ekspertem niż ja i ty.
Zgadzam się tylko z kolektorem wydechowym i tylko to można komuś polecić jeśli chodzi o sprawdzony wzrost mocy.

PostNapisane: 22 kwi 2004, 22:11
przez artus
Kompani ale zaczeliście wywody i wcale tym nie pomagacie Markowi a pytał się :
Jak w temacie autko to mazda 323 F BG chodzi mi czy jest mozliwosc tuningu elektronicznego czyli czy mozna komputerem zwiekszyc moc?

i pewnie chodzi mu chip tuning. Więc podpowiedzcie mu coś rozsądnego i raczej sprawdzonego.
Z tego co widzę to porównujecie technologie zupełnie odmienne (amerykańska i japońska) dlatego są takie różnice zdań.
Amerykańskie silniki są konstruowane z tzw. rezerwą mocy i dlatego widać w nich efekty tuningowe, natomiast w japońskich silnikach ta moc jest bardziej wykorzystana i tuning jest o wiele mniej widoczny. To jest tak w skrócie wytłumaczone, bo są też i inne aspekty np. zużycia paliwa. :D

Re:

PostNapisane: 30 kwi 2010, 18:35
przez ravo
artus napisał(a):Kompani ale zaczeliście wywody i wcale tym nie pomagacie Markowi a pytał się :

ejj nie Markowi ale Andrzejowi :P

Re: Silnik B6 1600 16v jak zwiekszyc moc:)

PostNapisane: 2 maja 2010, 15:52
przez Pajko
oooo Ravo bawi się w archeologa :P

Re: Silnik B6 1600 16v jak zwiekszyc moc:)

PostNapisane: 2 maja 2010, 18:20
przez Michał88
ooo, to się dowiedziałem od czego Ravo zaczynał pogoń za dodatkowymi kucami pod maskę :)