Opymalny wybór ECU kl 2.5 bez immo do Xedosa z 97r.

Witam szanownych kolegów,
założyłem ten wątek, który zapewne przez wiele osób został zgłębiony, ponieważ urodził mi się synek w związku z czym nie posiadam czasu aby szperać po forum w celu znalezienia odpowiedzi na wszystkie nurtujące mnie pytania .
Posiadam Xedosa 6 z 1997r. W połowie ubiegłego roku zamontowałem silnik kl 2.5 v6 po generalnym remoncie. W listopadzie pojechałem na hamownie i uzyskałem wynik 153 Km i 208 Nm przy 5100 rpm.
Wykres poniżej.
Aktualnie:
2.5 kl od Xedosa 9, kolektor ssący od Probe. Jak widać na wykresie występują dziury. Aby się ich pozbyć chcę wymienić ECU.
Do wyboru mamy całą gamę bez immo:
ECU kl07,kl59 od probe, kl05 mx6 kl68 Xedos 9...
Jeżeli się zdecyduję na ECU od Probe czy też mx6 to będę mógł je wzajemnie wymienić i podjechać na hamownie w celu sprawdzania, który sterownik lepiej daje sobie radę. Natomiast przy zastosowaniu kl68 od x9 będę zmuszony zastosować przepływomierz kl 47 i basta.
Mam jeszcze wątpliwości czy w ogóle mogę zastosować sterownik od X9 ponieważ kolektor kl68 jest zakrzywiony natomiast ja założyłem od Probe także aby jakieś dziury nie powstały ze względu na długość kolektora. Atutem kl 68 jest to , że X9 wyposażono w aparat kl34 także nic w tej kwestii nie trzeba przerabiać.
Wiadomo, że do wszystkich ECU kl muszę dodać czujnik płynu, czujnik położenia wału przy kole oraz czujnik stukowy.
Kolega na forum ma do sprzedania niezbędne części aby uruchomić kl 68 bez wiązki także moje pytanie polega czy iść w strone kl od x9 (kolektor zakrzywiony) czy raczej w stronę kl od mx6 czy Probe. Biorąc pod uwagę, że mam Xedosa z 1997r.
Byłem u elektryka w mojej miejscowości i stwierdził, że założy ECU od jednego i drugiego auta pod warunkiem, że dostarczę mu schemat pinów ECU od KF97r. aktualny w pojeździe oraz komputera który mu przywiozę. Dołożenie kilku czujników i zmiana kolejności w kostkach to nie problem. Tak stwierdził.
Proszę szanownych kolegów o pomoc w którą stronę najlepiej będzie pójść aby nie tworzyć problemów. Proszę również o przesłanie schematów o które prosi elektryk. Myślę, że schematy rozwieją wszystkie wątpliwości, bo z nich będzie wynikał zakres prac.
Hamownia: http://document.li/Zu7M/
założyłem ten wątek, który zapewne przez wiele osób został zgłębiony, ponieważ urodził mi się synek w związku z czym nie posiadam czasu aby szperać po forum w celu znalezienia odpowiedzi na wszystkie nurtujące mnie pytania .
Posiadam Xedosa 6 z 1997r. W połowie ubiegłego roku zamontowałem silnik kl 2.5 v6 po generalnym remoncie. W listopadzie pojechałem na hamownie i uzyskałem wynik 153 Km i 208 Nm przy 5100 rpm.
Wykres poniżej.
Aktualnie:
2.5 kl od Xedosa 9, kolektor ssący od Probe. Jak widać na wykresie występują dziury. Aby się ich pozbyć chcę wymienić ECU.
Do wyboru mamy całą gamę bez immo:
ECU kl07,kl59 od probe, kl05 mx6 kl68 Xedos 9...
Jeżeli się zdecyduję na ECU od Probe czy też mx6 to będę mógł je wzajemnie wymienić i podjechać na hamownie w celu sprawdzania, który sterownik lepiej daje sobie radę. Natomiast przy zastosowaniu kl68 od x9 będę zmuszony zastosować przepływomierz kl 47 i basta.
Mam jeszcze wątpliwości czy w ogóle mogę zastosować sterownik od X9 ponieważ kolektor kl68 jest zakrzywiony natomiast ja założyłem od Probe także aby jakieś dziury nie powstały ze względu na długość kolektora. Atutem kl 68 jest to , że X9 wyposażono w aparat kl34 także nic w tej kwestii nie trzeba przerabiać.
Wiadomo, że do wszystkich ECU kl muszę dodać czujnik płynu, czujnik położenia wału przy kole oraz czujnik stukowy.
Kolega na forum ma do sprzedania niezbędne części aby uruchomić kl 68 bez wiązki także moje pytanie polega czy iść w strone kl od x9 (kolektor zakrzywiony) czy raczej w stronę kl od mx6 czy Probe. Biorąc pod uwagę, że mam Xedosa z 1997r.
Byłem u elektryka w mojej miejscowości i stwierdził, że założy ECU od jednego i drugiego auta pod warunkiem, że dostarczę mu schemat pinów ECU od KF97r. aktualny w pojeździe oraz komputera który mu przywiozę. Dołożenie kilku czujników i zmiana kolejności w kostkach to nie problem. Tak stwierdził.
Proszę szanownych kolegów o pomoc w którą stronę najlepiej będzie pójść aby nie tworzyć problemów. Proszę również o przesłanie schematów o które prosi elektryk. Myślę, że schematy rozwieją wszystkie wątpliwości, bo z nich będzie wynikał zakres prac.
Hamownia: http://document.li/Zu7M/