Prawdopodobnie pierwsza udana przerobka comprexa na turbo mazda 626 2.0D

Jak wie każdy kto miał styczność z mazda 626 2.0D comprex 75km pada w niej właśnie to ustrojstwo jakim jest comprex używana sprężarka to zakup w ciemno (jedną kupiłem w bardzo dobrym stanie i przejechała 1tys km po czym sie rozsypała) zregenerować też się jej nie da a przynajmniej ja nie mogłem znaleźć warsztatu w ktorym mi zregeneruja więc zaczęło się wielkie szukanie turbo z samochodu ktory ma podobne parametry i znalazlem fiat bravo/brava 1.9 TD 75 KM przy 4200 obr/min 147 Nm przy 2750 obr/min mazda ma prawie takie same parametry więc ta turbina idealnie do niej pasuje pod względem mechanicznym
kupiłem taką ze szrotu była do regeneracji dopasowałem (co zaraz opiszę) i mazda jeździła tak samo jak na comprexie tyle, że brała olej więc dałem ją do regeneracji i jezdze do dzis nie martwiac sie o pasek sprezarki (w comprexie sztbko padają) czy tympodobne.
Dopasowanie: jak wiadomo jest to turbo od innego silnika i nie pasuje pod kolektor wydechowy ani pod wydech. znajomy spawał mi adaptery które musiałem docinać do 3 w nocy a wyglądały one mniejwięcej w ten sposób:
Blacha nie pamiętam jakiej grubości ale na pewno powyżej 3mm z wywierconymi otworami takimi jak w turbo + duży otwór takiej średnicy jak wlot spalin do turbo do tej blachy dopasowana rurka takiej średnicy jak otwór w kolektorze wydechowym i do drugiego końca rurki taka sama blacha tyle, że z otworami pod kolektor rurka musiała być ucięta pod odpowiednim kontem i została przyłapana spawarką jak adapter był na samochodzie a turbine musiała trzymać druga osoba
Drugi adapter łączył turbo z tą częścią wydechu

przykręciłem tą cześć do wydechu a do tej części blache z otworami dopasowanymi do tej czesci wydechu do blachy rurka ze srednica wylotowa turbiny do 2 konca rurki blacha z otworami takimi jak w turbo. Zostało to tak samo przyłapane spawarka na samochodzie a potem turbo z adapterami zdjęte i pospawane dookola migomatem
Tu zdjęcia adapterów na samochodzie (miałem zdj jak byly nie zalozone ale ledwo cos bylo na nich widac i usunelem a innych nie zrobilem)

Doprowadzanie oleju:
Z czujnika cisnienia oleju trójnik do ktorego przykrecilem czujnik a do drugiego miedziana rurke przez ktora pompowany jest olej do turbo
powrót dałem od turbo gumowym wężem jak najwiekszej srednicy do tego przewodu ( nie wiem od czego on jest lecz daje zdjęcie tam gdzie jest trójnik jest powrót oleju z turbo, zdjęcie jest robione od przodu samochodu z pod spodu)
Przewody od powietrza: od filtra idzie w większe wejśćie turbiny a od kolektora ssącego w mniejsze
Nie ma raczej przewodów które będą pasować trzeba kupić sobie takie przewody pozaginane pod różnymi kątami i złączać je za pomocą rurek metalowych (potrzebne jest też jedno kolanko) wszystko musi być dobrze spasowane i skręcone obejmami
WAŻNE:
Po pierwsze przewód powrotu oleju musi iść cały czas w dół i musi mieć jak najlepszy przelot żeby olej z turbo swobodnie ściekał ponieważ na powrocie oleju z turbo nie ma już ciśnienia jeśli powrót bedzie slaby turbo bedzie brac olej nawet po regeneracji
Po drugie: musimy poluzować srubki którymi skręcone są 2 połówki turbiny i ustawić je tak, żeby powrót oleju był na dole bo po zamontowaniu tego turbo z fiata do mazdy jest ono odwrotnie przez co powrót jest na górze zamiast na dole i jak zostawimy tak turbo będzie brać olej
Przewód z pompy wtryskowej który szedł do gruszki od comprexa zaślepiamy na samym końcu (musi być wpięty do kolektora ssacego)
Zawór startowy należy wywalić i zastąpić go gumowym przewodem
Tu daje jeszcze zdjęcie mojej turbiny od fiata po regeneracji

Przeróbka jest bardzo czasochłonna ale lepsze to niż mieć padniętego comprexa
mazda bardzo dobrze jeździ na tej turbinie 
Poradnik pisałem ja i nie wyrażam zgody na kopiowanie itd jak są jakieś pytania piszcie. Wszystko starałem się napisac zrozumiale
jak będzie jakieś zainteresowanie tematem mogę wrzucić filmik jak pracuje silnik po przeróbce
Dopasowanie: jak wiadomo jest to turbo od innego silnika i nie pasuje pod kolektor wydechowy ani pod wydech. znajomy spawał mi adaptery które musiałem docinać do 3 w nocy a wyglądały one mniejwięcej w ten sposób:
Blacha nie pamiętam jakiej grubości ale na pewno powyżej 3mm z wywierconymi otworami takimi jak w turbo + duży otwór takiej średnicy jak wlot spalin do turbo do tej blachy dopasowana rurka takiej średnicy jak otwór w kolektorze wydechowym i do drugiego końca rurki taka sama blacha tyle, że z otworami pod kolektor rurka musiała być ucięta pod odpowiednim kontem i została przyłapana spawarką jak adapter był na samochodzie a turbine musiała trzymać druga osoba
Drugi adapter łączył turbo z tą częścią wydechu

przykręciłem tą cześć do wydechu a do tej części blache z otworami dopasowanymi do tej czesci wydechu do blachy rurka ze srednica wylotowa turbiny do 2 konca rurki blacha z otworami takimi jak w turbo. Zostało to tak samo przyłapane spawarka na samochodzie a potem turbo z adapterami zdjęte i pospawane dookola migomatem
Tu zdjęcia adapterów na samochodzie (miałem zdj jak byly nie zalozone ale ledwo cos bylo na nich widac i usunelem a innych nie zrobilem)


Doprowadzanie oleju:
Z czujnika cisnienia oleju trójnik do ktorego przykrecilem czujnik a do drugiego miedziana rurke przez ktora pompowany jest olej do turbo
powrót dałem od turbo gumowym wężem jak najwiekszej srednicy do tego przewodu ( nie wiem od czego on jest lecz daje zdjęcie tam gdzie jest trójnik jest powrót oleju z turbo, zdjęcie jest robione od przodu samochodu z pod spodu)

Przewody od powietrza: od filtra idzie w większe wejśćie turbiny a od kolektora ssącego w mniejsze
Nie ma raczej przewodów które będą pasować trzeba kupić sobie takie przewody pozaginane pod różnymi kątami i złączać je za pomocą rurek metalowych (potrzebne jest też jedno kolanko) wszystko musi być dobrze spasowane i skręcone obejmami
WAŻNE:
Po pierwsze przewód powrotu oleju musi iść cały czas w dół i musi mieć jak najlepszy przelot żeby olej z turbo swobodnie ściekał ponieważ na powrocie oleju z turbo nie ma już ciśnienia jeśli powrót bedzie slaby turbo bedzie brac olej nawet po regeneracji
Po drugie: musimy poluzować srubki którymi skręcone są 2 połówki turbiny i ustawić je tak, żeby powrót oleju był na dole bo po zamontowaniu tego turbo z fiata do mazdy jest ono odwrotnie przez co powrót jest na górze zamiast na dole i jak zostawimy tak turbo będzie brać olej
Przewód z pompy wtryskowej który szedł do gruszki od comprexa zaślepiamy na samym końcu (musi być wpięty do kolektora ssacego)
Zawór startowy należy wywalić i zastąpić go gumowym przewodem
Tu daje jeszcze zdjęcie mojej turbiny od fiata po regeneracji

Przeróbka jest bardzo czasochłonna ale lepsze to niż mieć padniętego comprexa
Poradnik pisałem ja i nie wyrażam zgody na kopiowanie itd jak są jakieś pytania piszcie. Wszystko starałem się napisac zrozumiale