Strona 1 z 3

Mazda 6 (GG) a kompresor EATON

PostNapisane: 7 paź 2015, 11:42
przez kiba22
Czołem wszystkim.

Niestety nie udało mi się znaleźć by ktokolwiek poruszał ten temat na forum więc proszę o opinie/informację/porady/sugestie ;)
Biorąc pod uwagę moją słabość i zamiłowanie do Mazd, chciał bym powrócić do marki.
Interesuje mnie jednak sportowy charakter a na MPS-a mnie nie stać – niestety :(
Rozważam zatem zakup "szóstki" w wersji 166-konnej bądź w ostateczności 140-konnej a podobno
nie są one jakoś specjalnie mocne w porównaniu z innymi – podobnymi mocowo – samochodami konkurencji.

I teraz zaczyna się magia <faja>
Chciał bym wsadzić do Madzi kompresor (np. EATON M62) na elektrosprzęgle jak to często robią chłopaki w CRX-ach i innych Haniach. Gdzie efekt jest na prawdę zacny <diabełek>

1) Ktoś się orientuje czy w Maździe 6 taki zabieg ma sens?
2) Jeśli tak, to który z silników był by lepszą bazą na takie modyfikacje?
3) Czy trzeba przeprowadzać jakieś poważniejsze modyfikacje seryjnego motoru (zakuwanie, etc.)?
4) Orientuje się ktoś w przybliżonych kosztach oraz osobach zajmującymi się takimi sprawami?
5) Dużo tam miejsca pod maską czy trzeba by wyrzucać klimatyzację?
5) Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie na temat ;)

Jeśli temat był poruszany, to z góry przepraszam i proszę o podrzucenie linków.
Jak już wspominałem nie udało mi się znaleźć nic, co dotyczyło by doładowania sprężarką mechaniczną Mazdy 6 (GG).

Jeszcze tak przy okazji: czy na forum jest jakiś posiadacz 166-konnej Mazdy 6 z okolic Chrzanowa (małopolskie), skłonny pochwalić się swoją Madzią? <czarodziej>

Pozdrawiam – Damian ;)

EDIT:
PS – nie oczekuję mocy bolidu F1, okolice 200KM były by satysfakcjonujące.

PostNapisane: 7 paź 2015, 12:40
przez Bartg
Bo nikt tego nie robi, sens znikomy, przyrost taki, że lepiej kupić 3.0 (mimo wad silnika), które się nieźle turbią i można kupić kute bebechy. Zresztą koszta całości pewnie będą takie, ze lepiej kupić MPSa, nawet w zwykłej Hondzie, zeby to zrobic z głową bez 5000zł nie ma co podchodzić, gdzie wszystkie części można kupić od ręki w Polsce. W USA zakładali parę lat temu elektryczne kompresory Phantom FTS do silników 2.0 i 2.5 to możesz wygooglać np na mazda3forums.

Re: Mazda 6 (GG) a kompresor EATON

PostNapisane: 7 paź 2015, 13:37
przez kiba22
Gdyby to były koszta, jak w przypadku CRX Delsol (którym sam miałem przyjemność poszaleć) rzędu do 7k zł gdzie przyrost mocy był w granicach minimum 70KM, to pisał bym się na to.
Ciekawi mnie fakt, że skoro z seryjnego, Hondowskiego silnika VTEC 1.6 16V SOHC 125KM można wykrzesać 200KM + przy stosunkowo bezpiecznym doładowaniu, to jaki przyrost mocy był by w przypadku 2-2.3L silnika DOHC Mazdy <co?>

Ale fakt – skoro nikt dotychczas tego nie robił, to oznacza raczej brak opłacalności przedsięwzięcia :|

Mimo wszystko, proszę o wypowiedzi osób bardziej zaawansowanych w temacie ode mnie <spoko>

PostNapisane: 7 paź 2015, 13:40
przez Bartg
Pewnie jakbyś zyskał ze 40 koni byłoby dobrze, z Hondy to można zrobić 180 koni N/A w miarę bezawaryjne, więc nie ma co niestety porównywać silników.

PostNapisane: 7 paź 2015, 13:46
przez kiba22
Bartg napisał(a):Pewnie jakbyś zyskał ze 40 koni byłoby dobrze, z Hondy to można zrobić 180 koni N/A w miarę bezawaryjne, więc nie ma co niestety porównywać silników.


Ale ten dźwięk sprężarki i zaworu Blow-Off <diabełek>

Re: Mazda 6 (GG) a kompresor EATON

PostNapisane: 7 paź 2015, 13:49
przez Yoki
Poszukaj na forum jest M6 2.3 do której założono turbo.

Nabryzgane olejem z mojego S5

PostNapisane: 8 paź 2015, 07:59
przez kiba22
Yoki napisał(a):Poszukaj na forum jest M6 2.3 do której założono turbo.

Nabryzgane olejem z mojego S5


Interesuje mnie typowo kompresor mechaniczny, nie turbo.
Ponieważ w pierwszym przypadku istnieje możliwość powrotu w każdej chwili do N/A,
za pomocą jednego przycisku. Turbo jak siądzie, to już klops :/
Nieudolnie szukam czy temat nie istnieje?
Nie mogę znaleźć – podrzuć z łaski Swojej linki, jeśli takowe posiadasz ;)

Re: Mazda 6 (GG) a kompresor EATON

PostNapisane: 8 paź 2015, 09:11
przez Piotrek_154
Wystarczyło przewinąć parę postów w dziale tuning...
viewtopic.php?f=102&t=180431&start=20

Re: Mazda 6 (GG) a kompresor EATON

PostNapisane: 8 paź 2015, 10:54
przez kiba22
Przepraszam... mój błąd – szukałem cały czas w dziale Nasze Mazdy <rotfl>
Dziękuję za link ;)

Re: Mazda 6 (GG) a kompresor EATON

PostNapisane: 11 paź 2015, 12:49
przez ZeroCool_m1
Chcesz zerknąć, jak chodzi 2.3 (166 KM) i masz ochotę na wycieczkę do Krakowa, to zapraszam :–)

PostNapisane: 13 paź 2015, 07:24
przez kiba22
ZeroCool_m1 napisał(a):Chcesz zerknąć, jak chodzi 2.3 (166 KM) i masz ochotę na wycieczkę do Krakowa, to zapraszam :–)


Bardzo by mi zależało na tym ;)
Będziesz w Krakowie w sobotę bądź niedzielę?

Re: Mazda 6 (GG) a kompresor EATON

PostNapisane: 13 paź 2015, 16:13
przez leonidass
serio chcesz założyć eatona , hm nie lepiej rotrex , btw masz na forach zagramanicznych kilka sztuk na m62 ale bez szału

PostNapisane: 13 paź 2015, 17:13
przez tekkenfan
taaa tylko ile kosztuje Eaton a ile Rotex? Bo z tego co rozumiem ma być "budżetowo"

kiba22 założyć się da wszystko do wszystkiego, tylko pytanie za jakie pieniądze i czy te 200KM Ci faktycznie wystarczy, bo przy 2.3 dużo więcej z tego raczej nie wyciśniesz.
Na pewno będzie dużo lepiej na dole czyli przyjemność z jazdy w mieście na +, ale obawiam się że z górą obrotów już może być gorzej (tzn. poprawa będzie ale przy masie auta szału to raczej nie zrobi).
Nie wiem jak wygląda kwestia świnek w 6tce ale jeżeli nie ma z tym problemu to jest to wg. mnie lepsza opcja na "200KM" niż przekładka silnika na 3.0.

Co do kosztów to ciężko powiedzieć ale podstawa to:
– kompresor `1000-1300 pln? (czasami nawet taniej)
– montaż kompresora ???pln.
– Orurowanie + ICek 1500pln? (chyba że robisz sam to pewnie połowa tego)
– DV – 300pln?
– DET3 – 600pln?
– jakiegś gajgery do monitoringu silnika (doładowanie, ciśnienie/temp. oleju) – 500pln?
– strojenie 1000pln

To by było chyba tyle jeżeli doładowanie mechanicznege. Nie chciało mi się googlać stąd przy cenach są znaki zapytania :P, no ale wystarczy pogooglać i się wszystkiego dowiedzieć.
Przyrosty jakie da M62 seryjny słupek powinien przyjąć na klatę, bo tutaj moment narasta łagodnie w funkcji obrotów w przeciwieństwie to turbin, ale jeżeli piszę głupoty to niech mnie ktoś poprawi ;)

Co do montażu to się nie wypowiem bo nie mam pojęcia jak wygląda to wszystko pod maska 6tki, ale obstawiam że najłatwiej w miejscu klimy.

kiba22 napisał(a):Ponieważ w pierwszym przypadku istnieje możliwość powrotu w każdej chwili do N/A,za pomocą jednego przycisku. Turbo jak siądzie, to już klops :/

pamiętaj tylko że na "wolnossaku" będzie trochę gorzej bo zwiększasz pojemność dolotu, a co za tym idzie silnik musi zassać powietrze przez kilka metrów rury+kompresor+ICek.

PostNapisane: 13 paź 2015, 17:55
przez People_Hate_Me
Pytanie czy do tych "200" jak będzie chciał dobić to nie będzie trzeba kombinować z wtryskami jeszcze, z pompą paliwa. (Tak dorzucam tylko do dyskusji, bo nie mam zielonego pojęcia jak one wydajnościowo wypadają w 6kach.

Re: Mazda 6 (GG) a kompresor EATON

PostNapisane: 14 paź 2015, 07:44
przez kiba22
leonidass napisał(a):btw masz na forach zagramanicznych kilka sztuk na m62 ale bez szału

Mój angielski nie być w zasadzie tragedia ale w kwestii zagadnienień technicznych/mechanicznych to już być gorzej <glupek2>
tekkenfan napisał(a):taaa tylko ile kosztuje Eaton a ile Rotex? Bo z tego co rozumiem ma być "budżetowo"

Dokładnie, padło na EATON ponieważ ma fajny stosunek przyrostu mocy do ceny (piszę na przykładzie Hond oczywiście). No i oczywiście możliwość On/Off, kiedy potrzebuję ponieważ potrafi dać po uszach taki EATON na dłuższej trasie <rotfl>
tekkenfan napisał(a):kiba22 założyć się da wszystko do wszystkiego, tylko pytanie za jakie pieniądze i czy te 200KM Ci faktycznie wystarczy

W taki pułap konny celowałem ale niestety w praktyce, apetyt rośnie... :|
Tekkenfan – dziękuję za szczegółową pomoc przy wycenie przedsięwzięcia <spoko>
People_Hate_Me napisał(a):Pytanie czy do tych "200" jak będzie chciał dobić to nie będzie trzeba kombinować z wtryskami jeszcze, z pompą paliwa. (Tak dorzucam tylko do dyskusji, bo nie mam zielonego pojęcia jak one wydajnościowo wypadają w 6kach.

Trafna uwaga ponieważ przy CRX, przynajmniej wtryski trzeba było zastąpić wydajniejszymi.

PostNapisane: 14 paź 2015, 17:55
przez tekkenfan
spoko loko.
Wolnossące 2.3 to jest to samo co w MPSie? Bo jak tak to wtryski i pompa z MPSa i już powinno być git pod względem paliwowym, tyle że to kolejne koszty, no ale taka zabawa;)

Zorientuj się jakie są wtryskiwacze i w jakimś kalkulatorze internetowym możesz sobie oszacować ich zakres mocowy.

Re: Mazda 6 (GG) a kompresor EATON

PostNapisane: 14 paź 2015, 18:33
przez smile
Mps z tego co pamiętam ma inne części niż zwykle 2,3. To już lepiej szukaj np cx7 pierwszej generacji jakiegoś szrota z USA. Będziesz miał ory silnik turbo 2,3 o mocy ponad 250km. Lepsze to niż swap na 3,0.
Co do zakładania kompresora, kiedyś widziałem mx-5 nc z kompresorem, kompresor nie wymaga montażu icka, oczywiście można ale nie jest to koniecznością.

TapTalk na Sony M2

Re: Mazda 6 (GG) a kompresor EATON

PostNapisane: 14 paź 2015, 20:20
przez piwo

PostNapisane: 14 paź 2015, 20:26
przez Yoki

PostNapisane: 14 paź 2015, 22:12
przez tekkenfan
smile napisał(a):Co do zakładania kompresora, kiedyś widziałem mx-5 nc z kompresorem, kompresor nie wymaga montażu icka, oczywiście można ale nie jest to koniecznością.

a to niby czemu?
Każde doładowanie wymaga ICka, fizyki nie oszukasz ;)